Smodge
Well-known member
En daarbovenop wordt alle redelijkheid en informatie uit bv. StevenFM's post gewoon genegeerd. De menselijkere weg die er voorgesteld wordt, wordt gewoon aan de kant geschoven.
Ik zeg inderdaad dat die oplossing het onderzoeken waard is, zeker als de Palestijnen de wapens weigeren meer te leggen. Heb je al eerder voor het dilemma geplaatst wat er zou gebeuren als morgen Israël de wapens zou neerleggen én geen weerwerk meer zouden (kunnen) bieden versus wanneer de Palestijnen dat zouden doen.
In deze thread lijkt menselijkheid alleen van toepassing te zijn voor Israëli’s en/of de Holocaust.Jij bent degene die steevast claimt dat Israël meer mogelijkheden heeft, maar terwijl jij en anderen maar al te graag de historische context inroepen om te stellen dat je 7 oktober 2023 niet in een vacuüm mag zien, negeren jullie wat mij betreft maar al te gemakkelijk al te vaak enerzijds de historische nood aan een joodse staat, en anderzijds de situatie in de andere landen van de Arabische wereld.
“Het is geen genocide! Dat woord is te zwaar beladen! De cijfers ondersteunen dat niet! Kijk maar naar de Holocaust.”
Ondertussen wordt er gepleit voor etnische zuivering vanwege de “historische noodzaak van een Joodse staat.”
Wat ook opvalt is hoe vaak je in de verdediging schiet wanneer iemand de bredere historische context wil belichten, in plaats van enkel en alleen 7 oktober te bespreken. Het is ondertussen duidelijk dat die context niet binnen jouw narratief past, maar je kan maar blijven proberen.
En dan nog durven beweren dat je “neutraal” bent in deze situatie. Het telkens opnieuw posten van lange teksten met hier en daar een losse opmerking zoals “maar ik betreur de burgerdoden”, maakt je intenties niet geloofwaardiger.