Er was een officiële pedopartij in Nederland.
Net zoals dat er mensen zijn die Hezbollah een antikoloniale verzetsbeweging noemen.
Er zijn er zelfs die Putin een enigmatische leidersfiguur vinden
Het zou u imo sieren om toe te geven dat die scheve pedofiel/terrorist vergelijking nergens op slaat en alleen maar afleidt van de discussie maar soit.
Ge kunt niet zo maar de term ‘terrorist’ op iemand plakken en dat vervolgens als vrijgeleide gebruiken om om het even wat te doen.
In het artikel dat
@StevenFM post over de ‘doelgerichte’ beeper aanval:
El-Dekmak merkt ook op dat Hezbollah in de hele Libanese maatschappij ingebed is. "Het is ook een politieke partij, met hun eigen infrastructuur, een zorginfrastructuur, eigen ziekenhuizen... Het is allemaal niet zo zwart-wit."
Dàt is de realiteit van de mensen daar. Een pak complexer, met een pak meer grijstinten dan ge hier wilt doen uitschijnen. Niemand beweert dat Israël zich niet mag verdedigen, ze mogen gerust die raketinstallaties neutraliseren, ze mogen bewapende hezbollah/hamas leden neutraliseren, ze mogen vanalles.
Wat ze niet mogen is het rechter en beul zijn, het etiket Hamas/hezbollah op om het even wie plakken die gewoon ook maar participeert aan een maatschappij waar die zaken - draai het en keer het hoe ge het wilt - integraal deel van uitmaken om hele lappen grond te razen, duizenden burgerslachtoffers te maken, mensen te dehumaniseren, etc.
Ook in het artikel:
Dat zegt ze omdat de biepers en de walkietalkies die ontploften, over heel Libanon verspreid waren: "Midden in het dagelijkse leven, in volle supermarkten, in rijdende auto's, die onderweg waren in druk verkeer, in ziekenhuizen, in huizen bij familie. Dit was een aanslag op mensen zoals jij en ik."
Volgens Israël, de staat die aan de lopende band de mensenrechten met de voeten treedt, was dat doelgericht. En ik wil nog wel gerust geloven dat de Mossad geen bende prutsers is. Maar 3000 explosieven gelijktijdig laten ontploffen ongeacht de omstandigheden en de plaats waar iemand zich bevindt, ongeacht wie er in de buurt is, zal voor mij nooit onder de term ‘doelgericht’ vallen, ongeacht of dat misschien humaner is dan het carpet bomben van hospitalen en woonwijken, wat datzelfde Israël waar ik vertrouwen in zou moeten hebben óók doet. Het is uiteindelijk een mysterie wie die beepers uiteindelijk vast had. Waren dat mensen die effectief de wapens opnamen die een effectief gevaar vormden voor de Israëlische staat, of was het grote doel vooral om golf van angst te sturen doorheen Libanon?