Ik heb mijn vorige post ge-edit, meeste van mijn commentaar staat daar.
Dit is echter niet mijn "mening", dit is een puur feitelijke weergave van wat jij doet in die post: Douglas Murray heeft een bias, dus ik luister niet naar wat die te zeggen heeft.
Iedereen heeft een bias, bij sommigen is die alleen groter dan anderen. Neemt niet weg dat je dan alsnog op een bepaald punt afstand moet kunnen nemen daarvan: zowel die van jezelf loslaten als abstractie maken van die van een ander, en louter naar argumenten kijken op zichzelf. Je kan die bias dan alsnog in rekening brengen in je eindoordeel, maar er volledig niet naar luisteren? Dan val je enkel en alleen de boodschapper aan.
Kijk naar het hier reeds besproken voorbeeld van de dodenhallen gerapporteerd door Hamas. Er is een goede reden om daar aan te twijfelen, maar als je dan ziet dat hun trackrecord in het verleden desondanks eerlijk was, heb je toch een reden om dat niet meteen te moeten doen.
Neen die is hier niet gepast omdat Douglas Murray nog altijd van een ander niveau is dan Milanello's propaganda tweets.
Ook hier: je kan het eventueel vermelden dat de boodschapper niet neutraal is, maar als je uit zijn boodschap een perfect op zichzelf staand argument kan destilleren: dan reageer je ook daarop of anders schiet je louter op de boodschapper.