Remi
Active member
Wat u al dan niet interesseert is in de hele situatie irrelevant. Noch de Israëliërs, noch de Palestijnen gaan wakker liggen van wat een Vlaamse forumgebruiker denkt hoor.Het interesseert me niet wat er wel of niet onder dat ziekenhuis zou liggen, en of er wel of niet Hamas strijders in ziekenwagens zitten.
Laten we vooral niet overdrijven.(vrt liveblog)
Dus dat wil zeggen: als er (volgens hun info) potentieel Hamas strijders aanwezig zijn, is het volgens hun logica perfect OK om alle nabije burgers te vermoorden als collateral damage.
Klopt volledig. Dus we kunnen vanaf nu gewoon elke terreurgroep meedelen dat ze zich kunnen verschuilen achter onschuldige mensen, en dat hen niets wordt gedaan, dat ze veilig zitten om opnieuw toe te slaan. Ahja, Hamas zegt trouwens zelf dat de veiligheid van de burgers een zaak is van de VN en Israël, dus dat lijkt me wel een strak plan.Stel dat Hamas inderdaad burgers op die manier gebruikt als 'menselijk schild': akkoord, dat is verschrikkelijk. Maar het is nog altijd Israël die beslist om toch die menselijke schilden te bombarderen.
en het overdrijven neemt zowaar een overtreffende trap. Een paar tactische atoombommen gaan weinig tot geen effect hebben op ondergrondse tunnels hoor. Maar stel het eens voor aan Israël, misschien zijn die niet op de hoogte van zo'n idee. Dat zou hen minder soldaten kosten die nu optrekken.Dat is gewoonweg walgelijk. Als je die redenering volgt, kan je even goed een paar tactische atoombommen op Gaza droppen, want ja, heel Gaza is toch een groot 'menselijk schild' voor de ondergrondse tunnels van Hamas.
Hun reactie is dan ook om Hamas te vernietigen, dat gaat helaas niet door een pamfletje te droppen met "stop ermee aub".Ik denk dat we ondertussen toch wel kunnen stellen dat de reactie van Israël op de terreurdaad van 7 oktober buitenproportioneel is. Hun 'morele superioriteit' (wat hier al ter sprake is gekomen) zijn ze stilaan kwijtgespeeld hoor.