Ik zal het eens omdraaien. We kunnen aan elke regime meedelen dat ze burgers mogen doden. Ze moeten gewoon elke keer roepen dat er terroristen achter zaten. Zero proof needed.
Er was ook zero proof nodig om te verkondigen dat er 1000 doden waren gevallen bij een aanval op een ziekenhuis, niet waar? (Diegene die hier zo hard riep, heb ik trouwens nergens zijn woorden zien aanpassen nadat bleek dat het niet klopte.)
Ik zal het verder hier niet over Oekraïne hebben, enkel afsluiten dat als 1000 burgerdoden Israel carte blanche geeft om tekeer te gaan tegen een burgerbevolking dan mocht Putin die ook krijgen voor de Russische burgerdoden in de Donbass voor 2022. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Natuurlijk werkt het zo niet. Donbass is Oekraïens grondgebied. Dus Russische burgerdoden? huh?
Israel is een propaganda machine dat constant op leugens gepakt wordt.
Maar elke keer ze roepen "we hebben hier 50 kinderen gedood, maar Hamas zat er ook" moeten we geloven zonder 1 vorm van bewijs? En niet alleen geloven, maar rechtvaardigen? Weet je hoe ziek dat klinkt? Er is geen enkel land buiten Israël dat daar mee wegkomt.
Maar alles wat uit Palestijns gebied komt is de waarheid? Je negeert bewust de filmpjes die bovenkomen waaruit blijkt dat niet alles is wat het lijkt? Waar ze een slachtoffer naar de laatste rustplaats willen brengen, maar moeten gaan lopen door een luchtalarm, inclusief de "dode" die het op een lopen zet?
Of een ander spreekwoord. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
De enorm mensonterende aanpak van Israël van het gehele conflict en de steeds hardere aanpak leidt tot een nog negatiever resultaat. Maar het enige wat men blijft proberen is dezelfde aanpak.
En jij weet natuurlijk wat er beter is? Vertel het ons, wat moeten ze daar doen om het probleem op te lossen? Praten met iemand die wilt sterven om u te doden, die kinderprogramma's maakt op TV over hoe slecht de Jood is en hoe je ze moet doden?
Dat is jouw mening. Ik vind dat niet. Laten we hier toe dat politie met een rpg een terrostist zou neerschieten die twee buitenlandse voetbal supporters neerschiet bv? Neen, we gaan met voorzichtigheid en respect voor onschuldige burgers te werk.
Weer zo'n vergelijk dat kant noch wal raakt.
Verstopt die terrorist zich tussen een groep mensen moet je acties ondernemen waardoor die mensen wel in gevaar kunnen komen.
Of denk je dat bv. een flashbang enkel effect heeft op de slechteriken?
Jouw "RPG" is voor Israël een tapijtbombardement, een massale artilleriebarrage,... Waarom lezen we dan over precisie bombardementen?
Lees: Gefund door de US om hun belangen in de MO veilig te stellen.
My god. Zijn we hier nu weer met: Gaza heeft maar moeten investeren. Tenenkrommend dit argument.
Ze hadden dit moeten doen met een koloniserend / annexerende Israël als buur?
Ze hadden wel de mogelijkheid om kilometers aan tunnels te bouwen. Een schuilkelder voor de burgers was niet aan de orde.
Dat ze geen infrastructuur konden bouwen in de Gaza omdat Israël koloniserend/annexerend is, is evengoed een tenenkrommend argument.
Als je de YouTube video’s bekijkt van afschuwelijke kolonisten die zomaar iemands tuin binnenwandelen en als hun eigendom claimen. Ge zou voor minder als Palestijn Hamas beginnen steunen, omdat er toch niemand voor hun opkomt / de wereld kijkt toch toe.
But hey, das extreem!
Israël heeft zich sinds 2005 uit Gaza weggetrokken, waarbij ze hun eigen kolonisten wegsleurden uit het gebied. Jij spreekt over beelden uit de Westbank, terwijl Hamas de Gazastrook controleert.
Ik vraag me trouwens af hoe het komt dat er berichten zijn van bv VN-scholen die zijn aangevallen, als de rest van de wereld toekijkt en er niemand voor hen opkomt. Er worden dus geen miljoenen ontwikkelingshulp gestoken in dat gebied. belgië had er geen schoolgebouw geplaatst voor een paar honderdduizenden euro's? Neen, echt.. niemand die zich daar iets aantrekt.
Laten we dan Hamas steunen, die opkomt voor de inwoner van Gaza. Die bouwen schuilkelders, spenderen hun miljoenen inkomsten aan schuilkelders, water- en energievoorzieningen, voedselbedelingen en zorgen voor een doortocht naar veilig gebied wanneer er wordt gevochten. En waarvan de leiders in hun luxeappartement in Qatar hun tranen drogen met die 100 dollarbriefjes bij elke martelaar die valt voor hun zaak. Juist, Hamas komt op voor de inwoner van Gaza...