Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat het juist anderson is, zoals de voorgaande posts aantonen. Elke keer er kritiek is op Israel, wordt door hun aanhangers "what about Hamas" gerepliceerd. Dan moet blijkbaar de discussie onmiddellijk stoppen, want als je dat countert doe je aan "whataboutisme".Er is weinig "LOL" aan hoor beste man.
Ik stel vast dat iedere keer wanneer er nog maar gekeken wordt naar hamas het boeltje wordt omgekeerd en Israël de volle laag krijgt. Loutere feiten, lees uw eigen posts na.
Door burgers massaal uit te moorden ga je de tegenreactie (ook tegen je burgers, wat niemand goedpraat) heus niet stoppen. Integendeel. De wreedheden van Israël gaan er voor zorgen dat er nog meet afkeer komt. Ook van de buurlanden.Hln artikel: Hamas-woordvoerder zegt het onverbloemd: "We gaan door tot Israël is vernietigd”
En wat zou Israël moeten doen? Stoppen met hun aanval? En over een paar jaar iets ergers meemaken dan vorige week....
Hln artikel: Hamas-woordvoerder zegt het onverbloemd: "We gaan door tot Israël is vernietigd”
En wat zou Israël moeten doen? Stoppen met hun aanval? En over een paar jaar iets ergers meemaken dan vorige week....
De manier waarop Israel Hamas aanpakt momenteel zorgt er wel voor dat die in de toekomst hopen nieuwe strijders zullen kunnen recruteren. Ik denk dat de geschiedenis wel leert dat militaire interventies niet de facto zorgen dat radicalisme uitgeroeid wordt. Als je ziet hoe IS ontstaan is of hoe verzwakt Al Qaida geraakt is in Afganistan. Men gaat toch de zaken anders moeten aanpakken wil men ooit dit probleem oplossen.Hln artikel: Hamas-woordvoerder zegt het onverbloemd: "We gaan door tot Israël is vernietigd”
De VS speelt hierin een sleutelrol: zij kunnen druk uitoefenen op Israël. Ik vrees dat er pas iets gaat veranderen als die regio in de afgrond gaapt na een verwoestende oorlog, waarbij men beseft dat het zo niet verder kan. Duitsland en Japan zijn op die manier, weliswaar onder bezetting, toch, na eerst door een apocalyps gegaan te zijn, respectabele grootmachten geworden. Ik weet dat je die landen niet zomaar één op één kan vergelijken, laat staan de historische context. In zekere zin is elke historische analogie futiel, want elk moment is uniek.De vraag is wie gaat er tussen die partijen beginnen onderhandelen.
Angelsaksische wereld is pro Israel dus dat lukt al niet. Europe is op geopolitiek niet sterk genoeg en hangt militair te sterk nog af van de VS. Ik zie persoonlijk gewoon geen oplossing maar ik ben misschien gewoon te negatief.
Voor minder polarisatie is het al veel te laat, intussen jammergenoeg ook in onze contreien. Zelfs in dit topic kan je gewoon door naar de likes op een post te kijken zien aan welke kant van de discussie die bepaalde post zich situeert, er is maar heel weinig middle ground, en ik heb ook hier eerder de indruk dat de 2 kampen alleen maar verder uiteen drijven. Ik heb geen idee wie nog in een posititie is om die hele shitstorm nog te ontmijnen, het stopt volgens mij maar als Israël content is met wat ze bereikt hebben...en dan zal het zich binnen dit en 5 jaar gewoon nog eens herhalen. Sad but true.Dit is ook het soort retoriek dat Israël gebruikt, he.
M.a.w. iedereen is elkaar nazi aan het noemen
Wel akkoord dat we dat beter niet doen. De 2 kampen zijn ginder zo al genoeg aan het doldraaien met opzwepend taalgebruik ("nazi's", "beesten", "uitroeiien", en ook dat gedoe met de davidster bv.).
Dat vuur lijkt nu al onmogelijk te doven, dus we kunnen daar (in België, of in de EU) best geen olie op gooien. Er is echt niet nóg meer polarisatie nodig (voor zover het plafond nog niet bereikt is).
Hln artikel: Hamas-woordvoerder zegt het onverbloemd: "We gaan door tot Israël is vernietigd”
Ze zullen ook ooit Hamas vanuit hun eigen rangen moeten aanpakken, de duizenden doden die nu in Gaza strook vallen komen er enkel en alleen door de terroristische aanslag van Hamas. Dit had perfect vermeden kunnen worden.Dat zijn nog eens sloebers zie, die Hamas-woordvoerders.
Veilig vanuit Qatar olie op het vuur smijten. De Hamas militanten mogen in Gaza de kastanjes (of granaten) uit dat vuur halen en de Palestijnse bevolking gaat ten onder aan het vuur.
Je hebt hier evengoed van die statements die ronduit antisemitisch zijn of doen alsof de slachtoffers van 7 oktober het zelf gezocht hebben. Dat komt langs 2 kanten hier voor zover ik heb gelezen.Dat er dan enkele Pro-Israel aanhangers wat onzin ('mening') proberen te verkopen zoals:
Dat is dan gewoon oprecht delusional zijn en de Palestijnen vierkant uitlachen.
- Ze kunnen ook gewoon iets opbouwen i.p.v. continu Israël aan te vallen.
- Wat draagt de Gaza strook bij aan de wereld?
- Israël houdt hun niet tegen om bv een hoog technologische IT-hub te worden
- Rijkelijk vloeiende oliedollars een ontziltingsinstallatie opzetten en een eigen energievoorziening.
- Als ze nu eens een deel van die middelen zouden benutten voor de uitbouw van hun eigen economie, dan pas zou er een verbetering van de welvaart zijn in Gaza.
Geweld/protest tegen het leger tot daar aan toe, maar een IS aanslag zoals in de Bataclan in Parijs in 2015? Dat kan je nooit rechtvaardigen, zelfs niet onder de omstandigheden waaronder Gaza onderdrukt wordt.Het antwoord van Hamas bedoel je? Of is Palestina tegenwoordig gewoon Hamas? Je moet je eens inbeelden om zelf jaar en dag in een openlucht gevangenis geleefd te hebben. Voeg daarbij wat extreme propaganda aan toe en voilà. Je hebt mensen die het beu zijn en geweld als last resort gebruiken. Dat jij (en iedereen hier) geweld geen antwoord vindt, is hopelijk een gegeven. Dat zou maar erg zijn.
Ze kunnen die aanval niet onbeantwoord laten of Hamas nu hun gang laten gaan, dat zou op elk vlak nefast zijn. Vandaar dat ze nu keihard moeten terugslaan. En in een drukbevolkte regio waar Hamas zich verstopt in ziekenhuizen en scholen zijn burgerslachtoffers nu onvermijdelijk.Ik mag het hopen dat dat niet getolereerd wordt door het Westen? Maar onder het mom van "Hamas uitroeien", onschuldige mensen vermoorden, DAT kan weer wel getolereerd worden. Want ja... collateral damage hoort er nu eenmaal bij.
Dit komt ook uit dat artikel. Feitelijk wel gek en toont goed aan hoe ver dat conflict gedreven is dat er vanuit de palestijnse bevolking hier toch niet meer commentaar op komt. Het is inderdaad gemakkelijk vanuit qatar boude uitspraken te doen maar ik weet niet of die Ghazi Hamad daar nu momenteel verblijft.Dat zijn nog eens sloebers zie, die Hamas-woordvoerders.
Veilig vanuit Qatar olie op het vuur smijten. De Hamas militanten mogen in Gaza de kastanjes (of granaten) uit dat vuur halen en de Palestijnse bevolking gaat ten onder aan het vuur.
“De Al-Aqsa-vloed (7 oktober, red.) was maar de eerste keer. Er komt een tweede, een derde, een vierde keer”, maakt Hamad zich sterk. “Zullen we daar een prijs voor betalen? Ja, en we zijn klaar om die te betalen”, klinkt het. “We worden een natie van martelaren genoemd en we zijn trots dat we martelaren opofferen.”
Idd dit kon perfect vermeden worden indien Israel Gaza geen openluchtgevangenis had gemaakt in het verleden of ze de Palestijnen niet gelijkstellen aan 3de rangsburgers of...Ze zullen ook ooit Hamas vanuit hun eigen rangen moeten aanpakken, de duizenden doden die nu in Gaza strook vallen komen er enkel en alleen door de terroristische aanslag van Hamas. Dit had perfect vermeden kunnen worden.
Dat er dan enkele Pro-Israel aanhangers wat onzin ('mening') proberen te verkopen zoals:
Elke keer er kritiek is op Israel, wordt door hun aanhangers "what about Hamas"
Je hebt hier evengoed van die statements die ronduit antisemitisch zijn of doen alsof de slachtoffers van 7 oktober het zelf gezocht hebben. Dat komt langs 2 kanten hier voor zover ik heb gelezen.
Geweld/protest tegen het leger tot daar aan toe, maar een IS aanslag zoals in de Bataclan in Parijs in 2015? Dat kan je nooit rechtvaardigen, zelfs niet onder de omstandigheden waaronder Gaza onderdrukt wordt.
Ze kunnen die aanval niet onbeantwoord laten of Hamas nu hun gang laten gaan, dat zou op elk vlak nefast zijn. Vandaar dat ze nu keihard moeten terugslaan. En in een drukbevolkte regio waar Hamas zich verstopt in ziekenhuizen en scholen zijn burgerslachtoffers nu onvermijdelijk.
Inclusief de aanval op 7 oktober zijn er reeds 12.000 doden gevallen, 91% daarvan vielen aan Palestijnse kant.Je hebt hier evengoed van die statements die ronduit antisemitisch zijn of doen alsof de slachtoffers van 7 oktober het zelf gezocht hebben. Dat komt langs 2 kanten hier voor zover ik heb gelezen.
Geweld/protest tegen het leger tot daar aan toe, maar een IS aanslag zoals in de Bataclan in Parijs in 2015? Dat kan je nooit rechtvaardigen, zelfs niet onder de omstandigheden waaronder Gaza onderdrukt wordt.
Ze kunnen die aanval niet onbeantwoord laten of Hamas nu hun gang laten gaan, dat zou op elk vlak nefast zijn. Vandaar dat ze nu keihard moeten terugslaan. En in een drukbevolkte regio waar Hamas zich verstopt in ziekenhuizen en scholen zijn burgerslachtoffers nu onvermijdelijk.
Als die aanslagen van 7 oktober niet gebeurd waren dan zou Israël nu niet de Gaza aan het platbombarderen zijn, dat is toch gewoon een feit? De Gaza strook werd al langer streng gecontroleerd door hun en er waren ook bombardementen, maar niets dat in de buurt komt van de huidige beschietingen Dat er een lange geschiedenis aan vooraf is gegaan met fouten langs beide kanten zal je mij niet zien ontkennen. Maar sinds de aanslag van 7 oktober zijn ze naar een nieuw niveau van terrorisme gegaan en Israël beantwoordt dat nu op een keiharde manier.Idd dit kon perfect vermeden worden indien Israel Gaza geen openluchtgevangenis had gemaakt in het verleden of ze de Palestijnen niet gelijkstellen aan 3de rangsburgers of...
En nogmaals wat Hamas gedaan heeft, kan niet door de beugel en moet terecht aangeklaagd worden. Maar wat jij schrijf klopt voor geen meter en is al meermaals aangetoond hier en op vele andere plaatsen
Dan kan je de oorzaak voor het huidig gebeuren niet alleen op 7 oktober leggen of alleen de schuld bij Hamas leggen. Dat is gewoon de geschiedenis ontkennenAls die aanslagen van 7 oktober niet gebeurd waren dan zou Israël nu niet de Gaza aan het platbombarderen zijn, dat is toch gewoon een feit? De Gaza strook werd al langer streng gecontroleerd door hun en er waren ook bombardementen, maar niets dat in de buurt komt van de huidige beschietingen Dat er een lange geschiedenis aan vooraf is gegaan met fouten langs beide kanten zal je mij niet zien ontkennen. Maar sinds de aanslag van 7 oktober zijn ze naar een nieuw niveau van terrorisme gegaan en Israël beantwoordt dat nu op een keiharde manier.
Het ging over de belegering van Israël in de Gaza strook, dat konden ze niet onbeantwoord kunnen laten. Wat betreft die laatste vraag: het kan stoppen zodra de dreiging vanuit Hamas geminimaliseerd is, ik heb geen zicht in welke mate dat al gevorderd is. Van wat ik in de kranten lees kan dat nog wel even duren.Inclusief de aanval op 7 oktober zijn er reeds 12.000 doden gevallen, 91% daarvan vielen aan Palestijnse kant.
In totaal zijn er 3678 kinderen gedood, waarvan 99% aan Palestijnse kant.
In welke wereld heeft Israel deze aanval onbeantwoord gelaten? Hoeveel dode burgers moeten er vallen vooraleer jij zegt: ok jongens, het is goed geweest.