Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Betaal dan voor Youtube Premium hé. Lost het probleem op grote schaal niet op, maar dan word je zelf niet beïnvloedt door die ranzige shit.
Ik moet zeggen dat ik zot werd van al die advertenties. Deel het met enkele maten en het kost je bijna niets.
Wel spijtig dat ze die premium lite nu hebben afgeschaft. Kan opeens het dubbel gaan betalen voor services die ik niet gebruik (YT music, …)

Betaal dan voor Youtube Premium hé. Lost het probleem op grote schaal niet op, maar dan word je zelf niet beïnvloedt door die ranzige shit.
Ik moet zeggen dat ik zot werd van al die advertenties. Deel het met enkele maten en het kost je bijna niets.
Kan misschien nog interessant zijn omdat je dan ook youtube music hebt. En ik dikwijls gewoon youtube open zet om muziek te beluisteren. Is YT music even goed als spotify?

block die reclame toch gewoon met een of ander adblocker?
ik kijk vaak op tablet & via de smartTV. Via de app gaat dat niet. Op mijn laptop heb ik idd al jaren adblocker.
Kan misschien nog interessant zijn omdat je dan ook youtube music hebt. En ik dikwijls gewoon youtube open zet om muziek te beluisteren. Is YT music even goed als spotify?
Ik heb het gekocht 100% voor de ads. Ziet er wel mooi uit, maar ik heb al mijn playlists op Spotify. Geen idee en geen zin om die te migreren voorlopig.

(Wel volledig off topic hier)

@JorisBlack ik denk dat YT minder verdient per user aan zo'n maandelijks abonnement, dan maandelijks je ontelbare ads voor te schotelen. Vandaar misschien dat het weinig gepromoot wordt.

Laatst bewerkt:

Vraag is altijd of het betrouwbaar is natuurlijk, dit soort X berichten.

Langs de andere kant wou Israël toch gewoon openlijk dat Egypte de Palestijnen zou opvangen. Iemand in de Israëlische regering heeft ook publiekelijk gezegd dat Gaza een stuk kleiner zou zijn na de oorlog. Dus ja, veel 'geheime documenten' zijn er niet nodig om te begrijpen wat de bedoeling is.

Egypte werkt niet mee, dus geen idee wat de bedoeling dan is. Misschien dat ze binnenkort druk gaan beginnen uitoefenen op Egypte op een of andere manier. Of misschien dat de grensovergang met Egypte plots op magische (of explosieve) wijze gaat openen.

edit: hier, 2 weken geleden
Egypt fears that Israel will try to push millions of Palestinians over the border into the Sinai desert leaving Egypt indefinitely responsible for hundreds of thousands of refugees – and risking bankrupting the country’s ailing economy. Cairo is also fighting its own Islamist insurgency in the Sinai peninsula.

Palestinians themselves, and other Arab states, fear refugees would never be allowed back to their homes.

Israel’s leaders have not spelled out their long-term plan for Palestinian refugees, but some former diplomats said Egypt would need to build “tent cities” for refugees in the desert. Danny Ayalon, a former Israeli ambassador to the US, said Egypt should take people temporarily. “There is a huge expanse, almost endless space in the Sinai desert just on the other side of Gaza,” he said.

Israeli diplomats deny their goal is to expel Palestinians from Gaza as they fight Hamas, although the defence minister, Yoav Gallant, has said the plan is to “eliminate everything”. Another minister, Gideon Sa’ar, has said Gaza “must be smaller at the end of the war”.
Etnische zuivering met steun uit de VS in ieder geval wel. De EU is verdeeld.

Laatst bewerkt:

De berichten over de terroristische aanslag van Hamas op 7 oktober blijven binnenkomen. Als je dit leest dan kan er toch geen twijfel bestaan dat Hamas vernietigd moet worden? Ik kan er nog altijd niet bij wat Hamas hiermee hoopte te bereiken, hadden ze nu gedacht dat Israël hier niet op zou reageren of de grenzen van de Gaza strook zou openstellen?

De berichten over de terroristische aanslag van Hamas op 7 oktober blijven binnenkomen. Als je dit leest dan kan er toch geen twijfel bestaan dat Hamas vernietigd moet worden? Ik kan er nog altijd niet bij wat Hamas hiermee hoopte te bereiken, hadden ze nu gedacht dat Israël hier niet op zou reageren of de grenzen van de Gaza strook zou openstellen?
Dat Hamas uitgeschakeld moet worden lijkt me niet een twistpunt te zijn. Het probleem is dat voor die 2 ontvoerde Joodse kinderen er 4 Palestijnse kinderen sterven door Joodse raketten.
Ik ken ondertussen niemand meer in mij professionele of vriendenkring die de Joodse reactie niet los er over vind en zelfs walgelijk.
In xxx-stan wordt een mogelijk vliegtuig met Joden bestormd.
De Arabische wereld die dichter en dichter bij elkander komt in ondersteuning van de Palestijnen.

Hamas heeft in 1 dag meer verwezenlijkt dan al die jaren samen.
Dit gaat Israël nog lang achtervolgen.
Ik ben me daarentegen ook wel bewust dat het de meeste Joden geen bal interesseert wat de wereld denkt. Als uitverkorene van God in het beloofde land vechten ze al heel de geschiedenis tegen "de rest". God zal wel oordelen ofzoiets.

Hamas wou doelbewust hiermee Israël provoceren en hierdoor de Arabische landen terug op een anti-Israël koers draaien.
Wat de facto gelukt is.

Eind september
Saudi's en Israël gingen goeie maten worden

Na de moordpartijen en Israëlisch represailles.
De deal zit de vriezer in.

Dat Hamas uitgeschakeld moet worden lijkt me niet een twistpunt te zijn. Het probleem is dat voor die 2 ontvoerde Joodse kinderen er 4 Palestijnse kinderen sterven door Joodse raketten.
Ik ken ondertussen niemand meer in mij professionele of vriendenkring die de Joodse reactie niet los er over vind en zelfs walgelijk.
In xxx-stan wordt een mogelijk vliegtuig met Joden bestormd.
De Arabische wereld die dichter en dichter bij elkander komt in ondersteuning van de Palestijnen.

Ik ben me daarentegen ook wel bewust dat het de meeste Joden geen bal interesseert wat de wereld denkt. Als uitverkorene van God in het beloofde land vechten ze al heel de geschiedenis tegen "de rest". God zal wel oordelen ofzoiets.

Ik las op de BBC liveblog vandaag dat Netanyahu zelfs de bijbel aan het citeren is tijdens persconferenties.
“The Bible says ‘there is a time for peace, and a time for war’,” he continues, “this is a time for a war”.
M.a.w. "God wills it" zeker?

Dat lijkt me evenmin een twistpunt te zijn hier, maar hoe stel je dan voor dat ze Hamas gaan bestrijden? Ze zitten daar letterlijk ingegraven in de Gaza strook onder de grond en veel van hun schuilplaatsen liggen pal in drukke wijken.

Dat vind ik een vreemde verwoording. Al-Queda had een gelijkaardige verwezenlijking op 11 september en IS evenzeer toen ze in Parijs hun bloedbad aanrichtten. Dat achtervolgt Europa en de USA ook nog lang, maar je kan zien wat er gekomen is van die terroristische organisatie die achter de aanslagen zaten. Veel hebben ze er uiteindelijk niet mee verwezenlijkt, buiten het haatgevoel aangewakkerd te hebben van hun vijanden.

Het ziekenhuis werd door Hamas in het verleden wel al gebruikt om politieke opponenten te folteren.

As well as carrying out unlawful killings, others abducted by Hamas were subjected to torture, including severe beatings with truncheons, gun butts, hoses and wire or held in stress positions. Some were interrogated and tortured or otherwise ill-treated in a disused outpatient’s clinic within the grounds of Gaza City’s main al-Shifa hospital. At least three people arrested during the conflict accused of “collaboration” died in custody (Amnesty International).

Voor wat het waard is zijn er ook getuigenissen van Hamas leden zelf die toegeven dat ziekenhuizen als bovengronds schild dienen. (Link)

Laatst bewerkt:
Dat lijkt me evenmin een twistpunt te zijn hier, maar hoe stel je dan voor dat ze Hamas gaan bestrijden? Ze zitten daar letterlijk ingegraven in de Gaza strook onder de grond en veel van hun schuilplaatsen liggen pal in drukke wijken.

Moeten wij een oplossing vinden voor het probleem dat zij gecreëerd hebben?
2 milj mensen op 360km2 die geen kant opkunnen waarbij zij enkel de buitengrens controleerd en niets aantrekt van wat er binnen gebeurt?
Militair gezien zo goed als onmogelijk, elke Palestijn kan Hamas zijn.

Dat vind ik een vreemde verwoording. Al-Queda had een gelijkaardige verwezenlijking op 11 september en IS evenzeer toen ze in Parijs hun bloedbad aanrichtten. Dat achtervolgt Europa en de USA ook nog lang, maar je kan zien wat er gekomen is van die terroristische organisatie die achter de aanslagen zaten. Veel hebben ze er uiteindelijk niet mee verwezenlijkt, buiten het haatgevoel aangewakkerd te hebben van hun vijanden.

Mensen doden is/was niet de verwezenlijking.
Het is het sentiment dat de verwezenlijking is.
Frankrijk heeft geen bal gedaan na de aanslagen dus daar is niet veel verandering in gebracht.
Amerika heeft 150 miljard gestoken in de wederopbouw van Afgahanistan en is toch niet gekend als de massamoordernaar van de Afghaan.

Gezegd door Israël natuurlijk.
Hier wat deze Noorse dokter, die er 16 jaar gewerkt heeft, daarop te zeggen heeft:

Gilbert geeft alleen aan dat het ziekenhuis zelf niet wordt gebruikt als hoofdkwartier. Dat wordt (meestal) ook niet beweerd door Israël. Wel dat het hoofdkwartier er onder zit. Wat ook slimmer zou zijn van Hamas.

Intussen zit de Israëlische ambassadeur in de VN-Veiligheidsraad met een Jodenster opgespeld. De hypocrisie ...

Ik snap die aanval van 7 oktober voor geen meter. Als je maar iets hersenkronkel hebt zitten als lid van Hamas wist je toch 100% zeker dat Israël zeer hard ging terugslaan. Was het eerste wat ik dacht toen dat nieuws binnenkwam.

Ik snap die aanval van 7 oktober voor geen meter. Als je maar iets hersenkronkel hebt zitten als lid van Hamas wist je toch 100% zeker dat Israël zeer hard ging terugslaan. Was het eerste wat ik dacht toen dat nieuws binnenkwam.
Een van de doelen was de toenadering tussen Israël en een aantal Arabische landen een halt toeroepen. Daar zijn ze volledig in geslaagd. Ook enige ideeën van interne toenadering met Israël zijn nu compleet in de kiem gesmoord.

Mogelijk dachten ze ook dat door de te verwachten extreme retaliatie van de Westerse internationale gemeenschap de kant van de Palestijnen zou kiezen.

En de Palestijnse slachtoffers, die worden weggezet als martelaars voor de goede zaak.

Terug
Bovenaan