hebben ze Israel niet dat land gegeven ter compensatie van WOII en de jodenvervolging?
Helaas was dit land ergens waar vooral veel Palestijnen woonden.
Deze 2 volkeren zijn nooit goed overeengekomen, en omdat Israel gesteund is door het westen & de vs, is dit sterker, en heeft zijn land steeds uitgebreid.
Met geweld langs beide kanten, ups & downs over een lange tijd. Helaas meer doden langs Palestijnse kant.
Nu is 2 weken geleden een brutale terroristische aanslag geweest door hamas, en nu heeft Israel van de gaza strook eigenlijk gewoon een openluchtconcentratiekamp gemaakt?
Is bovenstaande een extreem kort door de bocht samenvatting? Of klopt dit?
Ik begrijp echt niet waarom Israël nog zoveel steun krijgt?
Waarom wegen doden gemaakt door terroristen, harder door dan mensen die vermoord worden door ander onrecht?
(Waarom rechtvaardigen die 1400doden en 300gijzelaars, het dubbele van de doden aan palestijnse kant?)
Dan zijn er hier nog enkelingen, die vinden dat israel gelijk heeft want de palestijnen moeten hamas maar niet steunen.
Onze leiders spreken ook nog vooral steun uit tov Israel, dus dan ben ik eigenlijk zelf ook voor Israël als ik die redenering volg?
Ofwel ben ik gewoon te simpel om alles te volgen, of mss ook gebrainwashed door de media, of lees ik teveel HLN op het werk.
Of alles te samen.
Iemand die mij kan vertellen hoe ik toch nog iets meer begrip voor Israel kan opbrengen?
of is het “israel is niet goed bezig maar wat kunnen wij er aan doen?”