Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Ik vermoed dat Israël wel zal zeggen dat het een belangrijk hoofdkwartier was van Hamas, dat hebben ze dan toch geleerd van de Russen.
Israël zegt nu dat het een mislukte raketlancering van Hamas zelf was…

Dit zou wel eens een gamechanger kunnen zijn. In het nadeel van Israël welteverstaan.

Dit zou wel eens een gamechanger kunnen zijn. In het nadeel van Israël welteverstaan.
Ik weet niet of Iran/Hezbollah volop de confrontatie gaan zoeken.

As for his message to Iran and Hezbollah, Mr. Biden said it was simple: “Don't, don't, don't, don't. (bron NYT)
Hezbollah kan Israël wel in de problemen brengen, maar ik denk niet dat het een confrontatie kan overleven met de militaire slagkracht van de VS.

Sinds wanneer hebben de raketten van Hamas de slagkracht om een heel ziekenhuis tot as te herleiden?

Israël heeft vandaag in Rafah ook een VN-school die dienst doet als vluchtelingenkamp aangevallen. Ook zonder waarschuwing. Ook een safe zone.

Echt walgelijk. Loop er eigenlijk echt nu een dikke week somber bij.

Ik kan dat niet hebben zo wetende dat er massa’s onschuldigen en kinderen sterven, terwijl de westerse wereld precies een oogje toeknijpt.

Kotsmisselijk ben ik ervan. Ik ga gaan joggen.

Het zou zomaar een munitieopslagplaats onder het ziekenhuis kunnen zijn die ontploft is.

Laten we het onderzoek afwachten.
Heb je daar een bron voor die dit suggereert?

Welk onderzoek verwacht je trouwens in een stad die tot as wordt herleid en waar mensen enkel nog bezig zijn met vluchten en overleven?

Wel interessant dat Israël zegt dat zij het niet waren...

Langs de andere kant gaat Hamas toch ook niet opzettelijk 1 van hun eigen ziekenhuizen opblazen, als het enige argument is om de publieke opinie te beïnvloeden. Dan kan je cru gezegd ook iets minder nuttig (maar even schandalig) opblazen.

Geen idee hoe iemand (neutraal) gaat bewijzen wie die raket afvuurde en of dat ziekenhuis het doelwit was.

Natuurlijk maakt het weer weinig uit allemaal voor de gewone mensen daar, wat een tragedie.

Als het filmpje dat nu op De Standaard staat inderdaad het ziekenhuis is op het moment van de aanval, hoor je wel absoluut het geluid van een raket.

Ik weet niet of Hamas dergelijk krachtige raketten heeft...

Ondertussen op amper 2 weken tijd veel meer kinderen gedood in Gaza dan op 600 dagen in Oekraïne en Rusland en amper enige verontwaardiging vanuit onze politieke wereld.

Meer dan 500 doden volgens Al Jazeera na een air strike van Israel op een ziekenhuis waar duizenden mensen aanwezig waren en waar gewonden werden verzorgd.

😭😭
En de hele wereld stond erbij en keek ernaar.
Het zou zomaar een munitieopslagplaats onder het ziekenhuis kunnen zijn die ontploft is.

Laten we het onderzoek afwachten.
Welk onderzoek moet dat zijn dan en uigevoerd door wie?
Al weken wordt alles wat los en vast staat plat gebombardeerd en nu ineens moeten we een onderzoek afwachten?
Besef je zelf hoe lachwekkend dit overkomt al is het feitelijk om te janken.

Heb je daar een bron voor die dit suggereert?

Welk onderzoek verwacht je trouwens in een stad die tot as wordt herleid en waar mensen enkel nog bezig zijn met vluchten en overleven?
Het is even hard gissen als alle artikels tegenwoordig. Want niemand weet nog wat waar is wat daar gebeurt.

Maar dat Gaza vol tunnels ligt, is toch algemeen geweten. Ze noemen het zelfs de "metro" van Gaza. En die tunnels worden ook gebruilt om munitie op te slaan. Dus ondenkbaar is het helemaal niet nee.

KIJK. Van smokkelroute tot militaire meerwaarde: dit is het geheime tunnelnetwerk van Hamas

https://www.hln.be/israel-palestina...het-geheime-tunnelnetwerk-van-hamas~a8cdb248/

Pure waanzin wat die Ursula uit haar botten slaagt.
Die vertegenwoordigt dan de EU en wij kunnen er gewoon niks aan doen of veranderen.
Het erge is dat zij eigenlijk niks te zeggen heeft over foreign policy. Dat moeten alle lidstaten onderling overeenkomen in de European Council. Borrell is dan nog de persoon die als individu het dichtste die functie benadert als EU representative for foreign policy.

Dat ze zoveel dommigheid verkoopt als ze wil in eigen naam, maar met zaken zoals "The EU stands with Israel" gaat ze volledig haar boekje te buiten.

Het is even hard gissen als alle artikels tegenwoordig. Want niemand weet nog wat waar is wat daar gebeurt.

Maar dat Gaza vol tunnels ligt, is toch algemeen geweten. Ze noemen het zelfs de "metro" van Gaza. En die tunnels worden ook gebruilt om munitie op te slaan. Dus ondenkbaar is het helemaal niet nee.

KIJK. Van smokkelroute tot militaire meerwaarde: dit is het geheime tunnelnetwerk van Hamas

https://www.hln.be/israel-palestina...het-geheime-tunnelnetwerk-van-hamas~a8cdb248/
dat hier direct mensen in de bres kunnen springen voor Israël op een absoluut dieptepunt in de menselijke geschiedenis dat snap ik niet. Hoe ver moet ge het wel niet gaan zoeken op den duur.

Welke zijde het ook gedaan heeft, het is fucking gestoord. Maar letterlijk niemand kan hier nu zeggen welke zijde het effectief gedaan heeft. Tijd zal dat hopelijk uitwijzen.

De schaarse video’s die ik zie, ongeverifieerd lijken mij alvast geen JDAM te zijn, afwachten dus.

Ik zag net een filmpje passeren dat suggereert dat de raket die op het ziekenhuis is gevallen een onderschepte Hamas-raket zou zijn door iron dome en dus per ongeluk is neergekomen. Of dat klopt of het filmpje dateert van nu, heb ik geen flauw idee van. Beschouw het dus zeker niet als feit.

Zelfs indien er tunnels met opslagplaatsen onder dat ziekenhuis zou liggen, dan val je dat niet aan gezien je weet dat je honderden burgerdoden op je geweten hebt. Of je zorgt dat de tegenpartij voldoende tijd en middelen krijgt om de burgers te evacueren, wat ook niet het geval was.

Blijft alleen nog het onrealistische scenario over dat Hamas per ongeluk of intentioneel zelf die tunnel opblaast. Anders is dit een oorlogsmisdaad (tenzij men kan aantonen dat de raket verkeerd insloeg en men daar niks aan kon doen).

Terug
Bovenaan