Oh ironie, de raketten die Hamas richting Israel afvuurt zijn onrechtstreeks betaald door de EU.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oh ironie, de raketten die Hamas richting Israel afvuurt zijn onrechtstreeks betaald door de EU.
edit: Ik zal een voorbeeld geven. In deze thread werd al zeer snel na de start van de Israëlische bombardementen gesproken over een genocide op de bevolking in de gazastrook omdat er veel burgerslachtoffers waren en dat de reactie disproportioneel was. Ondertussen (edit:dus op het moment van posten / aanpassing naar aanleiding van post #652) staat het dodental (volgens de berichtgeving op HLN) op 1008 slachtoffers aan Israëlische kant en 830 aan Palestijnse kant. Als we er dan gemakshalve even vanuit gaan dat dat allemaal burgers zijn dan kan je al niet claimen dat er een disproportionele reactie was. Van een genocide kan eveneens gesproken worden als er 830 dodelijke slachtoffers zijn op een totale bevolking van 2.3 mil (klopt dit cijfer? doe dit uit het hoofd). Dus veel blabla in desbetreffende posts maar eigenlijk weinig waarheid.
israelpalestinetimeline.org
Ondertussen 1.500 doden op 2.300.000 inwoners, dat komt dus neer op 0,06% dus mijn punt dat er vooralsnog geen sprake is van een genocide is nog steeds correct. Een tragedie met de nodige oorlogsmisdaden, maar (nog) geen genocide.![]()
CHARTS: Deaths and Injuries in Israel-Palestine since 2000
At least 9,597 Palestinians (2,177 children) and 1,251 Israelis (134 children) have been killed by someone from the other side since September 2000. At least 101,558 Palestinians and 11,962 Israelis have been injured by someone from the other side since September 2000.… Continue reading CHARTS...israelpalestinetimeline.org
Ondertussen al 946 Palestijnse doden extra. Nog steeds veel blabla? Vanaf hoeveel dode Palestijnen wordt het gewoon bla? En vanaf hoeveel dode Palestijnen beschouw je het zelf als een disproportionele reactie? Gewoon zodat ik weet hoe snel ik jouw post nog eens moet quoten.
Ondertussen 1.500 doden op 2.300.000 inwoners, dat komt dus neer op 0,06% dus mijn punt dat er vooralsnog geen sprake is van een genocide is nog steeds correct. Een tragedie met de nodige oorlogsmisdaden, maar (nog) geen genocide.
Verder is je post pure flaming en ik heb die dan ook gewoon ge-report.
en dat de reactie disproportioneel was.
Even rechtzetten : De vraag die aan je gesteld wordt, is vanaf wanneer het dan wel als een disproportionele reactie kan beschouwd worden. De vraag die je krijgt gaat hier niet over de genocide uitspraken.En vanaf hoeveel dode Palestijnen beschouw je het zelf als een disproportionele reactie?

Even rechtzetten : De vraag die aan je gesteld wordt, is vanaf wanneer het dan wel als een disproportionele reactie kan beschouwd worden. De vraag die je krijgt gaat hier niet over de genocide uitspraken.
De vraag anders opzetten, daar op reageren, en dan nog afkomen met flaming en reports, dat vind ik wel wat disproportioneel.![]()
Inderdaad waanzin. Duizenden gewonde mensen zomaar eventjes verhuizen naar een gebied dat absoluut niet klaar is om zomaar eventjes 1,1 miljoen mensen op te vangen is vragen om een stadsoorlog mét tienduizenden burgerslachtoffers. Vanaf morgen gaan we daar getuige van zijn en ik vrees dat het kruitvat dan helemaal ontploft. Hamas heeft lessen getrokken, is een stuk professioneler geworden en er zijn intussen miljarden uit Qatar naar Gaza gegaan die ze ongetwijfeld hebben gebruikt om zich voor te bereiden op een stadsoorlog.Blijkbaar heeft Israel de Palestijnse bevolking in het noorden van Gaza opgedragen te evacueren naar het zuiden van Gaza, we spreken over meer dan een miljoen mensen.
Pure waanzin. Ze zijn met hun acties gewoon weer een gigantische voedingsbodem aan het creeeren voor 40 jaar terreur.
Als mijn buurman mijn haag molesteert en ik steek zijn huis nadien in brand, lijkt mijn reactie toch wel disproportioneel. Het leed van Gaza is nog maar net begonnen, dit alles is nog maar een voorproefje.Als je bruut word aangevallen dan is je reactie niet snel disproportioneel in mijn ogen.
Als mijn buurman mijn haag molesteert en ik steek zijn huis nadien in brand, lijkt mijn reactie toch wel disproportioneel. Het leed van Gaza is nog maar net begonnen, dit alles is nog maar een voorproefje.
Israël heeft een hele geschiedenis van disproportioneel geweld, maar het kan in dit geval ook niet anders dan reageren. Zoals de zaken er nu voor staan lijkt hun reactie me disproportioneel, maar ik denk niet dat Israël (of Hamas) voor rede vatbaar is op dit moment. De gebeurtenissen van 7 oktober zijn daarvoor té gênant en té traumatisch.Beetje slecht voorbeeld. Burgers koelbloedig doorschieten en verbanden (inclusief babies) is niet hetzelfde als een haag molesteren.
Als je buur jou of je familie lichaamlijk aanvalt in je eigen huis dan vind ik dat het proportioneel is om je te verdedigen met full force.
In Belgie is dat niet altijd wettelijk maar bijvoorbeeld in veel Amerikaanse staten terecht wel.
In Oorlog is dat dan, als jij ons binnenvalt dan vallen wij jou binnen. Hamas verklaard oorlog op Israel en valt ze binnen, dat Israel dan ook binnenvalt lijkt me proportioneel. Die doden die daar bij vallen zijn dan onvermijdelijk. Of hoe zou Israel anders Gaza kunnen veroveren met zo weinig mogelijk dode Israëlitische soldaten ?
Iran’s Minister of Foreign Affairs has warned that if Israel’s attack on Gaza continues, war may open on “other fronts”. The entry of Hezbollah into the conflict – with its estimated 150,000 rockets that could be used to overwhelm the Iron Dome deference system – would mark a dramatic escalation.
A third front could then open in the West Bank. “The nightmare for Israel would be major unrest in the West Bank, where they have a very militant group,” Parmeter said. “Israel will have to make contingency plans for all this.”
Ik vrees dat je gelijk hebt - die actie was van die aard dat letterlijk alle taboes gesneuveld zijn, ook het feit dat er zo snel gereageerd wordt voorspeld niet veel goeds. Er zal een hoop emotie in het tegenoffensief aanwezig zijn.Israël heeft een hele geschiedenis van disproportioneel geweld, maar het kan in dit geval ook niet anders dan reageren. Zoals de zaken er nu voor staan lijkt hun reactie me disproportioneel, maar ik denk niet dat Israël (of Hamas) voor rede vatbaar is op dit moment. De gebeurtenissen van 7 oktober zijn daarvoor té gênant en té traumatisch.
Met een "Conner niet aan doen, ik was zat" gaan ze daar niet afgeraken. Ze zien dat anders in andere delen van de wereld. Het is ook niet dat Israël een onschuldig lammetje is, beide partijen hebben terreurdaden op hun palmares.Ik vrees dat je gelijk hebt - die actie was van die aard dat letterlijk alle taboes gesneuveld zijn, ook het feit dat er zo snel gereageerd wordt voorspeld niet veel goeds. Er zal een hoop emotie in het tegenoffensief aanwezig zijn.
Ik vraag me dan ook af of de geplande actie van 7 oktober effectief ook is uitgevoerd zoals ze gepland was, ook al heb ik een zekere mate van begrip voor de complexe situatie in zijn geheel - wat verwacht eender wie te bereiken met een actie waar schijnbaar niets of niemand wordt ontzien: burgers, kinderen, toeristen .... op het wereldwijde toneel verlies je toch enorm veel krediet - of ziet men dat in andere delen van de wereld anders?
Ik vraag me dan ook af of de geplande actie van 7 oktober effectief ook is uitgevoerd zoals ze gepland was
Als je bruut word aangevallen dan is je reactie niet snel disproportioneel in mijn ogen.
Er vallen weinig doden langs Israëlitische kant omdat ze zich goed verdedigen (iron dome en dergelijke). Dat Palestina dat niet doet is niet de schuld van Israel. Duizenden raketten van Hamas op Israel, is het dan disproportioneel om er duizenden terug te sturen ?
De inval in Irak heeft ook tot veel burgerdoden geleid, maar was dat daarom disproportioneel na 9/11 ?
Lamzakken? En de hamas mag blijven bestaan? Ik begrijp dat Israël de hamas weg wilt, wat zeker verstaanbaar is na de recente aanslagen![]()
De vicieuze cirkel in Gaza: een nieuwe generatie Hamasstrijders is al in de maak
Zolang de internationale gemeenschap niet bereid is de Israëlische regering te wijzen op haar verpletterende verantwoordelijkheid, zal dit conflict verder uitdijen, schrijft Alain Platel.www.standaard.be
Komaan bende lamzakken in New York. Schrijf nu eens echt geschiedenis.
Hoe is dit een reactie op die post? Ik ben niet mee.Lamzakken? En de hamas mag blijven bestaan? Ik begrijp dat Israël de hamas weg wilt, wat zeker verstaanbaar is na de recente aanslagen