Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Ja dat vraag ik mij nu ook af. De bron hier is een journaliste die ter plaatse is, die daar met eigen ogen een met bloed bespatte wieg gezien heeft, die daar met militairen gepraat heeft en onder andere gehoord heeft dat er op die plek rond de 40 dode kinderen zijn en dat men onthoofde baby's gevonden heeft.
De onthoofding van baby's wordt wel steeds meer bevestigd. Zie hier bv een tweet van een Franse journaliste, werkt voor Edito en vroeger CNN (zie ook linkedin). Ik zou aannemen dat de horror waar is.

Baby's onthoofden. Geen woorden voor.

Hamas voert een asymmetrische oorlogsvoering. Die hebben geen staand leger met tanks en straaljagers en moeten nonconventionele tactieken gebruiken om niet kansloos te staan. Dat gaat gepaard met een groot risico voor de burgers en imagoschade voor Israël, want zij zetten veel grovere middelen in en het aantal slachtoffers is veel groter.

Wat hen niet vrijpleit. Absoluut niet.

Als het Israël en de internationale gemeenschap écht menens is te zoeken naar een oplossing dan zie ik een weg waarvoor ik misschien ga worden uitgelachen hier maar het is tenminste nog eens out of the box.

Er bestaat een wereldwijde organisatie met dit mission statement.

Maintain international peace and security and to take effective collective measures for the prevention and removal of threats to the peace, and for the suppression of acts of aggression or other breaches of the peace.

De VN Veiligheidsraad schakelt een internationale coalitie van UN-Peacekeepers in om zowel Israël als Hamas in te tomen
Er had al veel eerder een internationale vredesmissie moeten komen daar. Tis wel duidelijk dat zowel Palestina als Israel dit niet opgelost zullen krijgen.

Voila, in lijn met 1 van de pistes waar ik naar verwijs.

Hamas is echt scum of the earth. Doelbewust tussen het volk militaire opslagplaatsen neerzetten. Vanuit residentiële buurten raketten afvuren, goed wetende dat een tegenreactie veel Palestijnse burgers zal treffen en die beelden de wereld zullen rondgaan. Enzoverder.
Voor de zoveelste keer: Gaza-strook heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als een stad als Rotterdam, maar met bijna een 5-voud qua bevolking. Er is in Gaza niets anders dan residentiële buurten. Doelbewust, mogelijk wel. Maar er is ook geen andere mogelijkheid.

Voor de zoveelste keer: Gaza-strook heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als een stad als Rotterdam, maar met bijna een 5-voud qua bevolking. Er is in Gaza niets anders dan residentiële buurten. Doelbewust, mogelijk wel. Maar er is ook geen andere mogelijkheid.

Zijn uitspraak verdient wel een granulaire aanpak. De lancering van dat wapentuig uit de woonwijken zelf is bijvoorbeeld geen noodzakelijkheid. De strip heeft effectief open terrein (velden) maar dat bevindt zich natuurlijk aan de grensstreek met Israël (of aan het strand).

Zijn uitspraak verdient wel een granulaire aanpak. De lancering van dat wapentuig uit de woonwijken zelf is bijvoorbeeld geen noodzakelijkheid. De strip heeft effectief open terrein (velden) maar dat bevindt zich natuurlijk aan de grensstreek met Israël (of aan het strand).
Je maakt je toch kwetsbaar als je open velden gaat gebruiken zonder enige luchtafweer?

Je maakt je toch kwetsbaar als je open velden gaat gebruiken zonder enige luchtafweer?

Ik spreek mij niet uit over de militaire zin of onzin van een lancering vanaf het dichtstbijzijnde savoyenveld. Ik wil maar zeggen dat de lancering vanuit stedelijk gebied een tactische keuze is die niet zuiver uit noodzaak door gebrek aan alternatief wordt gemaakt.

Ik spreek mij niet uit over de militaire zin of onzin van een lancering vanaf het dichtstbijzijnde savoyenveld. Ik wil maar zeggen dat de lancering vanuit stedelijk gebied een tactische keuze is die niet zuiver uit noodzaak door gebrek aan alternatief wordt gemaakt.
Ik denk dat het vrij duidelijk is dat Hamas IDF in stedelijk gebied wil lokken in een uitzichtloze strijd. Als Netanyahu Hamas compleet wil uitroken zal hij daar zwaar voor moeten betalen.

Ge zou bijna denken dat Israël expres heel laat gereageerd heeft zodat ze nu hun eigen 9/11 hebben en Gaza eens en voor altijd van de kaart vegen

Dus de woorden van Netanyahu zijn tevens de tactiek van Israël? Kan je het veralgemenen even laten? We spreken ook niet dat de daden van hamas die van de Palestijnen zijn.
De beelden zijn trouwens gelekt door een Israëlische zender. Niet iedere Israëliër staat dus achter die "tactiek"Ze zijn op dit moment een collectieve straf aan het uitvoeren op een hele bevolking.

Israel is momenteel juist hetgene aan het doen waarover Netanyahu hier spreekt = een collectieve straf voor een hele bevolking. Dat is altijd al hun tactiek geweest. Telkens Gaza platbombarderen als vergelding.
Netanyahu's woorden zijn trouwens nog zacht als je het vergelijkt met de walgelijke dingen die anderen binnen zijn regering de laatste dagen allemaal gezegd hebben.

Israel is momenteel juist hetgene aan het doen waarover Netanyahu hier spreekt = een collectieve straf voor een hele bevolking. Dat is altijd al hun tactiek geweest. Telkens Gaza platbombarderen als vergelding.
Netanyahu's woorden zijn trouwens nog zacht als je het vergelijkt met de walgelijke dingen die anderen binnen zijn regering de laatste dagen allemaal gezegd hebben.

Je kan net dezelfde filmpjes tonen waar Hamaz leiders oproepen om alle Joden uit te roeien.
En de persoon die je quote schrijft artikels getiteld :

Barack Obama Belongs In A Fucking Cage
All This Death Is The Fault Of The Western Press
If You Buy Into The Anti-China Propaganda You’re Just A Stupid Asshole
You’re Not Deficient, You’re Just Ruled By Assholes
Australia Isn’t A Nation, It’s A US Military Base With Kangaroos
The New York Times Is A Disgusting Militarist Smut Rag
Anderson Cooper Is A Disgusting CIA Goon
This War Wasn’t Just Provoked — It Was Provoked Deliberately

Misschien niet de meest neutrale noch vredelievende bron?

Je kan net dezelfde filmpjes tonen waar Hamaz leiders oproepen om alle Joden uit te roeien.
En de persoon die je quote schrijft artikels getiteld :

Barack Obama Belongs In A Fucking Cage
All This Death Is The Fault Of The Western Press
If You Buy Into The Anti-China Propaganda You’re Just A Stupid Asshole
You’re Not Deficient, You’re Just Ruled By Assholes
Australia Isn’t A Nation, It’s A US Military Base With Kangaroos
The New York Times Is A Disgusting Militarist Smut Rag
Anderson Cooper Is A Disgusting CIA Goon
This War Wasn’t Just Provoked — It Was Provoked Deliberately

Misschien niet de meest neutrale noch vredelievende bron?
Het punt was de video waarin je de Israëlische minister van defensie ziet. Niet wat de kerel die het tweet denkt. Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.
Of wil je zeggen dat "niet betrouwbare bron" de video ge-edit heeft? Die kun je namelijk overal zelf terugvinden.

Om iedereen toch wat geschiedenis van het conflict mee te geven even deze video posten. Is een iets oudere video dus er wordt geen rekening gehouden met de laatste paar jaar maar het geeft toch een aantal van de feiten en problemen goed weer.
Vooral de rol van Israëlische kolonisten, maar ook het feit dat de Palestijnse staat eigenlijk niet bestaat omdat de Arabieren die niet wouden aanvaarden of toch niet op de manier die "aangeboden" werd.

En een presentatie van de Britse Professor Michael Clarke over de huidige militaire acties en dan vooral het probleem dat zich momenteel voor de IDF stelt. Het komt er eigenlijk op neer dat Israël geen andere keuze heeft dan niet-militaire doelen aan te vallen omdat er simpelweg geen afgescheiden militaire doelwitten zijn.

Nou, hoe heroïsch wat gijzelaars/burgers als levend schild gebruiken, en het dan op een lopen zetten als er gewapende tegenstand komt. Helden!

Het punt was de video waarin je de Israëlische minister van defensie ziet. Niet wat de kerel die het tweet denkt. Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.
Of wil je zeggen dat "niet betrouwbare bron" de video ge-edit heeft? Die kun je namelijk overal zelf terugvinden.
Noccy spreekt over de niet meest neutrale of de niet meest vredelievende. Nergens wordt er gesproken over een niet betrouwbare bron...
Je leest zaken die je wilt lezen.

Terug
Bovenaan