Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

De vraag is hoe ga je dat effectief verifiëren?
Foto’s? Video’s?

Op een gegeven moment moet je gewoon ervan uit gaan dat de informatie klopt.
Maar laat dat nu net de voedingsbodem van fake news zijn natuurlijk.
Ja dat vraag ik mij nu ook af. De bron hier is een journaliste die ter plaatse is, die daar met eigen ogen een met bloed bespatte wieg gezien heeft, die daar met militairen gepraat heeft en onder andere gehoord heeft dat er op die plek rond de 40 dode kinderen zijn en dat men onthoofde baby's gevonden heeft.

De vraag is hoe ga je dat effectief verifiëren?
Foto’s? Video’s?

Op een gegeven moment moet je gewoon ervan uit gaan dat de informatie klopt.
Maar laat dat nu net de voedingsbodem van fake news zijn natuurlijk.

Ik zou niet schrikken dat de terroristen effectief kinderen gedood hebben. Waarom zouden ze specifiek die sparen?

Bevestigingen van officiële instanties, humanitaire organisaties, ... de VN meldt bv. al oorlogsmisdaden aan beide kanten.

Natuurlijk willen we geen beelden van onthoofde kinderen of verkrachte vrouwen zien.

Laatst bewerkt:
Vermoord of onthoofd maakt uiteindelijk niet uit, ze zijn dood. Als het klopt.

Baby’s vermoorden is toch heeft meest laffe wat je kan doen.

Er is nog wel een verschil vind ik.

Ik wil hier echt helemaal niks goed praten he, maar Israël doodt ook constant Palestijnse kinderen en baby's met hun bombardementen. In dit geval waren het Hamas terroristen die vermoedelijk in het wilde weg aan het schieten waren op alles wat bewoog in dat dorp.

Maar een geweer leegschieten op een huis (of een bom op dat huis droppen inclusief kinderen als collateral damage) is 1 ding, dat huis binnen stappen en kinderen doelbewust gaan onthoofden is toch iets anders.

Ik krijg het artikel niet gelinkt, maar DS meldt dat Israël de grensovergang tussen Gaza en Egypte bombardeert, tot zover "maar ze kunnen toch nog via Egypte gaan".

Ik krijg het artikel niet gelinkt, maar DS meldt dat Israël de grensovergang tussen Gaza en Egypte bombardeert, tot zover "maar ze kunnen toch nog via Egypte gaan".
Is al meerdere uren geleden gemeld op Al Jazeerah.

Als dat klopt, is het inderdaad een erg spijtige zaak.

Maar… je beseft ook wel dat Hamas wellicht weer een heel vuil spelletje aan het spelen is.

Burgers als menselijk schild gebruiken kunnen ze als de beste. Een aanval op gevoelige locaties (zoals de grensposten van waar humanitair materiaal wordt geleverd) uitlokken om het imago van de vijand te raken, is hen absoluut niet vreemd.

Dat en/of de Israëli’s hebben betrouwbare informatie waaruit blijkt dat er een herbevoorrading van wapens aan de gang is via de zuidelijke grens. Al dan niet in combinatie met hooggeplaatste Hamas leden die het gebied ontvluchten onder toeziend oog van Egypte.

Allemaal prima redenen om toe te slaan

Ik geloof nooit dat Israël zonder goede reden die grensregio bestookt.

Inderdaad. Alleen spijtig dat de andere babies minderwaardig zijn en veel minder aandacht krijgen.
Toch wel een groot verschil tussen baby's doelbewust vermoorden en onthoofden(wtf eigl) , en via een bombardement bedoelt op Hamas ook babys te treffen.

Beiden niet OK , maar het eerste toch wel een gradatie of 10 erger ..

De grensovergang in Rafiah was enkele uren geleden al afgesloten door de Egyptenaren dus men kon langs daar al niet meer weg. Eerder hadden ze gezegd om slechts een beperkte hoeveelheid mensen door te laten maar later hebben ze die dus volledig gesloten. Volgens de IDF zouden ze niet de grensovergang maar gebouwen aan de grens hebben gebombardeerd vanwaar tunnels zouden vertrekken voor wapensmokkel.

De grensovergang in Rafiah was enkele uren geleden al afgesloten door de Egyptenaren dus men kon langs daar al niet meer weg. Eerder hadden ze gezegd om slechts een beperkte hoeveelheid mensen door te laten maar later hebben ze die dus volledig gesloten. Volgens de IDF zouden ze niet de grensovergang maar gebouwen aan de grens hebben gebombardeerd vanwaar tunnels zouden vertrekken voor wapensmokkel.
Voila, in lijn met 1 van de pistes waar ik naar verwijs.

Hamas is echt scum of the earth. Doelbewust tussen het volk militaire opslagplaatsen neerzetten. Vanuit residentiële buurten raketten afvuren, goed wetende dat een tegenreactie veel Palestijnse burgers zal treffen en die beelden de wereld zullen rondgaan. Enzoverder.

Die beelden van in London en parijs.. als ze dat hier in Brussel doen mogen ze ze allemaal oppakken en deporteren.
Ik hoop dat ons leger in hoge staat van paraatheid staat want er beginnen toch wel veel vuurtjes te smeulen overal.

De gruwel van Hamas.

Nu moet gewoon alles uit de kast gehaald worden om die uit te roeien. Koste wat kost.

Ik snap dat sentiment. Maar als je zegt koste wat koste dan zeg ik neen bedankt. Niet ten koste van tienduizenden directe burgerdoden en een veelvoud aan indirecte slachtoffers in een maandenlange stadsoorlog met een bevolkingsdichtheid boven de 5000 mensen per vierkante kilometer, bijvoorbeeld. @Avondland schrijft over Leningrad. Ik blijf iets dichter in de geschiedenis met bijvoorbeeld Sarajevo of Fallujah.

Een grondoorlog is geen oplossing. Tenzij je niet maalt om tienduizenden burgerdoden.

Voila, in lijn met 1 van de pistes waar ik naar verwijs.

Hamas is echt scum of the earth. Doelbewust tussen het volk militaire opslagplaatsen neerzetten. Vanuit residentiële buurten raketten afvuren, goed wetende dat een tegenreactie veel Palestijnse burgers zal treffen en die beelden de wereld zullen rondgaan. Enzoverder.
We zullen aan Hamas vragen dat ze dan maar afvuren vanuit een voetbalplein en ze voldoende fakkels geven, dan zijn ze goed zichtbaar voor iedereen.

Toch wel een groot verschil tussen baby's doelbewust vermoorden en onthoofden(wtf eigl) , en via een bombardement bedoelt op Hamas ook babys te treffen.

Beiden niet OK , maar het eerste toch wel een gradatie of 10 erger ..
Israël doodt babies ook doelbewust. Wanneer je zo'n dichtbevolkt gebied bombardeert is dat met kennis dat je veel kinderen en babies zult doden.

Het is echt erg hoe men voor Israël telkens een uitzondering maakt. Had je hetzelfde gezegd toen Rusland Mariupol platgooide? Wetende dat in Mariupol op dat moment veel minder burgers per vierkante meter zaten. Er is geen excuus hier hoor en "groot verschil" is zaken proberen te relativeren die hetzelfde resultaat geven (dode babies).

P.S. dat onthoofden is nog steeds een gerucht.

Israël doodt babies ook doelbewust. Wanneer je zo'n dichtbevolkt gebied bombardeert is dat met kennis dat je veel kinderen en babies zult doden.

Het is echt erg hoe men voor Israël telkens een uitzondering maakt. Had je hetzelfde gezegd toen Rusland Mariupol platgooide? Wetende dat in Mariupol op dat moment veel minder burgers per vierkante meter zaten. Er is geen excuus hier hoor en "groot verschil" is zaken proberen te relativeren die hetzelfde resultaat geven (dode babies).
zoals avondland de post erboven al aanhaalt. Het is natuurlijk wel deels een tactiek van hamas om zich tussen burgers schuil te houden.
Wat moet israel dan doen?
Vroeger pasten ze nog die roof knocking tactiek toe maar die zal nu ook wel op kant geschoven zijn.

zoals avondland de post erboven al aanhaalt. Het is natuurlijk wel deels een tactiek van hamas om zich tussen burgers schuil te houden.
Vroeger pasten ze nog die roof knocking tactiek toe maar die zal nu ook wel op kant geschoven zijn.
Zo kun je alles goedpraten. Russische propaganda beweert ook dat Oekrainese strijders zich onder de bevolking schuilen. Maar dat vegen we van tafel, want dichtbevolkte gebieden bombarderen = not done. 2 maten en 2 gewichten telkens het Isreal betreft. Daar vinden we altijd een excuus voor, ook wanneer het om oorlogsmisdaden gaat.

Zo kun je alles goedpraten. Russische propaganda beweert ook dat Oekrainese strijders zich onder de bevolking schuilen. Maar dat vegen we van tafel, want dichtbevolkte gebieden bombarderen = not done. 2 maten en 2 gewichten telkens het Isreal betreft. Daar vinden we altijd een excuus voor, ook wanneer het om oorlogsmisdaden gaat.
Das niet goedpraten. Das een tactiek die hamas hanteert. Eentje waar burgerdoden wel een feit zijn dat nemen ze er gewoon bij. Bij bombardementen kunnen ze schrijnende beelden op het internet gooien die dan hier door jou als argument gebruikt worden dat Israël des duivels is. Tactisch gezien wel goed natuurlijk van Hamas.

Als het Israël en de internationale gemeenschap écht menens is te zoeken naar een oplossing dan zie ik een weg waarvoor ik misschien ga worden uitgelachen hier maar het is tenminste nog eens out of the box.

Er bestaat een wereldwijde organisatie met dit mission statement.

Maintain international peace and security and to take effective collective measures for the prevention and removal of threats to the peace, and for the suppression of acts of aggression or other breaches of the peace.

De VN Veiligheidsraad schakelt een internationale coalitie van UN-Peacekeepers in om zowel Israël als Hamas in te tomen

Terug
Bovenaan