Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jamaar israel doet ook foute dingen enzo zeker?wtf Hamas zou volledige dorpen uitgemoord hebben, waarbij soms wel tot 40 baby's onthoofd zijn terug gevonden. Dit is terreur in de allerergste vorm indien waar en moet gewoon keihard aangepakt. Daar zijn geen verzachtende omstandigheden voor.

There hasn't been independent confirmation of what was found, though other Israeli media have reported the same claim and attributed it to soldiers.
De pers is erbij dus zal wel snel duidelijk worden.Jamaar israel doet ook foute dingen enzo zeker?
https://www.businessinsider.com/idf...n-israel-2023-10?international=true&r=US&IR=T
De bron is israelisch leger en bewijs is niet gegeven (gelukkig maar) dus kan het propaganda zijn.
Niet blijven doen staat er. Misschien wat meer steken in het begrijpend lezen. Ik zeg toch nergens dat alles direct na de oorlog koek en ei was.
Het is dit doorbreken van de negatieve spiraal die belangrijk is. Langs beide kanten overigens.
Je toon van reageren mag gerust wat rustiger.
Klopt, maar laat ons wel wezen: bejaarden, kinderen en toeristen zijn overduidelijk geen militairen.@KnightOfCydonia: Israël heeft een dienstplicht voor mannen en vrouwen en na die dienstplicht ben je een reservist. Dus in de ogen van Hamas zijn burgers dus effectief soldaten. (Correct me if i'm wrong)
Urgh.De pers is erbij dus zal wel snel duidelijk worden.
Klopt en dat ze maar achter Hamas strijders gaan. De vraag is echter welke collaterale damage te verantwoorden is in die strijd?Inderdaad. Welke andere oplossing? Hamas wilt Israel/Joden uitroeien. Daar valt niet mee te praten. Het is doden of gedood worden. Het is precies moeilijk voor velen onder ons om dat concept te begrijpen. Een ander volk zo haten dat men ze wilt uitroeien tot de allerlaatste. Dat soort standpunten vallen niet "uit te praten". Vroeger niet, nu niet, nooit niet.
"Biden heeft niet aangedrongen op terughoudendheid bij Netanyahu"
De Amerikaanse president Joe Biden zou in een telefoongesprek met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu de mogelijkheid ter sprake hebben gebracht om Gaza te infiltreren met grondtroepen. Dat zegt een hoge Amerikaanse functionaris tegen nieuwszender CNN.
Dat Biden er bij Netanyahu niet op aandringt zich terughoudendheid op te stellen, weerspiegelt volgens de CNN-bronnen hoe enorm de schok was na de brutale aanval van Hamas-militanten afgelopen zaterdag.
Het is volgens het Witte Huis de derde keer sinds zaterdag dat Biden en Netanyahu met elkaar telefoneren.
Dat is een heel moeilijke vraag , en het helpt niet dat het om een stedelijke context gaat. Maar Hamas is blijkbaar het nieuwe Islamitische Staat geworden dus moeten we er wel van af sowieso.Klopt en dat ze maar achter Hamas strijders gaan. De vraag is echter welke collaterale damage te verantwoorden is in die strijd?
Biden profileert zich ook wel zwak hier.
Dat is een heel moeilijke vraag , en het helpt niet dat het om een stedelijke context gaat. Maar Hamas is blijkbaar het nieuwe Islamitische Staat geworden dus moeten we er wel van af sowieso.
Het gaat mij dan ook niet over die foutieve informatie zelf, maar wel over het beeld dat men probeert te schetsen. Doe daar dan nog wat ad-hominem bij en dan heb je het vlaggen bij mij. De 2 methodes vergelijken met elkaar is intellectueel ook verkeerd want zoals iemand al eerder aanhaalde hebben de Duitsers nooit een meerjarige guerrilla campagne opgezet tegen de "bezetters". Als je dan zo'n methodes wilt vergelijken grijp dan naar voorbeelden zoals Irak en Afghanistan waar "de buitenlandse bezetter" ook getracht heeft om dit op de Duitse manier aan te pakken maar dan zonder succes.Amai @Enforcer
Vind toch dat ge hier heel sterk in de aanval gaat voor iets relatief klein. Interessant om eens het completere plaatje te lezen maar aan de essentie is wat @phate_13 toch waar. Na WO1 -> crackdown op de Duitsers -> nazis en WO2 -> ingezet op heropbouw -> integratie in Europa. Dat is misschien heel erg zwaar in vogelvlucht en het Marshallplan is er misschien niet gekomen omwille van de meest nobele intenties, maar ik denk dat het punt is dat in het voorbeeld van de Duitsers dat 1 methode duidelijk beter heeft gewerkt dan de andere.
De stem van de gematigden hoor je nooit in zulke conflicten.Het gaat mij dan ook niet over die foutieve informatie zelf, maar wel over het beeld dat men probeert te schetsen. Doe daar dan nog wat ad-hominem bij en dan heb je het vlaggen bij mij.
Je hebt hier in deze thread 2 grote groepen, de pro-Israël groep die het eens zijn met eventuele wraakacties van Israël en de pro-Palestina groep die zeggen dat Hamas hier slecht is "maar...". Deze thread heeft veel weg van een café waar men al te graag met zwaarwichtige termen als genocide gooit en dat is momenteel niet aan de orde.
Dit conflict is een spijtige zaak voor de gewone burger, de vraag is natuurlijk in hoeverre je in bepaalde kampen nog gewone burgers hebt en dan kun je nog wel tientallen jaren teruggaan in de geschiedenis om bepaalde acties te verantwoorden uiteindelijk gaat er altijd iemand zijn die nog verder kan gaan zoeken.
Ja, want de "anderen" vinden deze situatie niet intriest?Er is nog een derde groep: degenen die het gewoon intriest vinden dat zulke zaken gebeuren.
Natuurlijk is het niet exact hetzelfde. Dat beweer ik ook nergens.Een spiraal die in het geval van Duitsland alleen maar doorbroken kon worden na capitulatie én na het (grotendeels) uitroeien van de nazi-ideologie.
Hamas is nog steeds een actief strijdende partij... jouw vergelijking gaat gewoonweg niet op in deze situatie.
De geallieerden en Soviet Unie zijn ook doorgetrokken tot Berlijn en hebben héél Duitsland tot op de knieën gebracht.
Zonder de atoomwapens was er ook een (gruwelijk bloedige) invasie van de Japanse thuiseilanden geweest (met een voorraad Purple Hearts die tot op de dag van vandaag niet uitgeput is).
Het is met dit wereldbeeld van slechts twee kampen dat zo'n conflicten blijven bestaan natuurlijk.Het gaat mij dan ook niet over die foutieve informatie zelf, maar wel over het beeld dat men probeert te schetsen. Doe daar dan nog wat ad-hominem bij en dan heb je het vlaggen bij mij. De 2 methodes vergelijken met elkaar is intellectueel ook verkeerd want zoals iemand al eerder aanhaalde hebben de Duitsers nooit een meerjarige guerrilla campagne opgezet tegen de "bezetters". Als je dan zo'n methodes wilt vergelijken grijp dan naar voorbeelden zoals Irak en Afghanistan waar "de buitenlandse bezetter" ook getracht heeft om dit op de Duitse manier aan te pakken maar dan zonder succes.
Je hebt hier in deze thread 2 grote groepen, de pro-Israël groep die het eens zijn met eventuele wraakacties van Israël en de pro-Palestina groep die zeggen dat Hamas hier slecht is "maar...". Deze thread heeft veel weg van een café waar men al te graag met zwaarwichtige termen als genocide gooit en dat is momenteel niet aan de orde.
Dit conflict is een spijtige zaak voor de gewone burger, de vraag is natuurlijk in hoeverre je in bepaalde kampen nog gewone burgers hebt en dan kun je nog wel tientallen jaren teruggaan in de geschiedenis om bepaalde acties te verantwoorden uiteindelijk gaat er altijd iemand zijn die nog verder kan gaan zoeken.
En daarna kom je zelf met dit soort zwart-wit zever af waar je efkes eigenhandig forumleden gaat opdelen in twee groepen:Een zielige manier van discussiëren, ik counter jouw foutieve informatie en dan begin je zoals ik al aanhaalde maar wat te side-tracken en ad-hominem aanvallen uit te voeren omdat je mijn argumenten niet kunt weerleggen.
Er is weinig pro één of andere partij aan het één en ander in een historische context te zien. Het blijft een puur horrorscenario voor alle partijen.Je hebt hier in deze thread 2 grote groepen, de pro-Israël groep die het eens zijn met eventuele wraakacties van Israël en de pro-Palestina groep die zeggen dat Hamas hier slecht is "maar...". Deze thread heeft veel weg van een café waar men al te graag met zwaarwichtige termen als genocide gooit en dat is momenteel niet aan de orde.
Hamas: Als je voortgaat met de aanvallen dan doden we alle gijzelaarsWaarom?
Denk je dat er nu Westerse landen gaan zijn die Israël gaan tegenhouden?
Hamas heeft het slechtst mogelijke gedaan voor de palestijnse zaak. Het heeft Israël alle redenen gegeven om de Gazastrook plat te bombarderen.