Er is gewoon geen intentie. Net als toen geloof ik vandaag dat antizionisme haar wortels heeft in een historische vergissing en neerkomt op discriminatie tegenover Joden. Als jij je persoonlijk aangevallen voelt door iemand met een andere mening lijkt mij dat voornamelijk iets waar jij aan moet werken.
Het enige dat ik heb erkent is dat veel mensen zich vandaag identificeren als antizionist enkel omdat ze kritiek hebben op de regering van Israël. Maar ik ga mijn betoog niet continu aanpassen omdat één groep de definitie van een woord niet begrijpt.
Mensen voelen zich aangevallen wanneer ze - louter en alleen omdat ze zich het leed van de Palestijnen aantrekken - weggezet worden als antisemieten. Dat heeft niets te maken met een andere mening, maar met ongefundeerde beledigingen die louter dienen om mensen met een andere mening als de jouwe monddood te maken.
Daarnet was het nog dat dat soort politici niet bestaan aan Israëlische zijde. Ik heb nergens iets gezegd over het aandeel van die politici in de Knesset, maar feit blijft dat Ben-Gvir een minister is in de Israëlische regering met een bepalende stem in het verderzetten en escaleren van deze oorlog. Samen met Smotrich zijn partij, die geen haar beter is en ook in de regering zit, zaten ze overigens aan bijna 11%, maar bonKahan zijn partij en Kahanistische bewegingen werden verbannen in Israël omdat het illegale terroristische organisaties zijn. Ben-Gvir zijn partij haalt een luttele 5 procent van de zetels. Een paar weken terug poseert een belangrijk Vlaams Belang lid met een Verdinaso vlag en die partij haalt meer dan 20%. Moet ik nu concluderen dat een vijfde van het Vlaams Parlement Nazis zijn?