StevenFM
Well-known member
Hamas heeft heel wat Islamitische maatregelen geïntroduceerd in Gaza sinds hun verkiezing in 2006 maar het idee dat een vrouw zonder hijab binnen de 5 minuten in de gevangenis zit en stokslagen krijgt, lijkt me eerder voort te komen uit onwetendheid en Westerse vooroordelen.Ik vroeg een bron voor uw claim dat vrouwen zonder hijab gevangenisstraf en stokslagen krijgen in Gaza. Kan ik die krijgen aub.
Al zie ik dat ik weer een tijd ga mogen wachten gezien je weer geband bent. Misschien volgende keer wel bronnen verschaffen voor uw claims...
Paar jaar geleden was er een serieuze rel omdat een agent een vrouw zonder hijab met een tak had geslagen. Hamas heeft zich daar publiek voor moeten verontschuldigen.
Gaza reporter says she was beaten for not wearing headscarf
GAZA CITY, Gaza Strip (AP) — A female Palestinian reporter said Thursday that a member of the Hamas-run border patrol in Gaza beat her with a tree branch for not wearing an Islamic headscarf last month, an incident that sparked a public outcry.
Of uit het rapport van Freedom House, een NGO die vnl. funding van de Amerikaanse overheid krijgt.
Gaza Strip: Freedom in the World 2024 Country Report | Freedom House
See the Freedom in the World 2024 score and learn about democracy and freedom in Gaza Strip.
Freedom of religion is restricted. The PA Basic Law declares Islam to be the official religion of Palestine and states that “respect and sanctity of all other heavenly religions (Judaism and Christianity) shall be maintained.” Blasphemy is a criminal offense. Hamas authorities have enforced conservative Sunni Islamic practices and attempted to exert political control over mosques. However, they have not enforced prayers in schools or compelled women to wear hijab in Gaza’s main urban areas to the extent that they did in the early years of Hamas control. During the conflict that began in October 2023, at least three churches and 120 mosques had been damaged by year’s end, including historically significant sites.