Israël zou deze ochtend aanvallen op Iran hebben uitgevoerd alsook de noodtoestand in Israël hebben afgeroepen.
Zou het nu begonnen zijn? Zou de VS vandaag dan ook reageren?
Zou het nu begonnen zijn? Zou de VS vandaag dan ook reageren?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet in Teheran, wel op een beveiligde locatie.Khamenei zou zelf niet in Iran zijn, zou die geïnformeerd geweest zijn?
Optisch gezien is dat toch ook geen goede zet om niet in je land te zijn als leider wanneer het wordt aangevallen IMO.
Conventioneel een pannekoek, asymmetrisch is dat een ander verhaal al hebben ze met de val van Assad en de decimatie van Hezbollah veel steunpilaren verloren.Ik weet dat Iran militair gezien geen totale pannenkoek is maar tegenover Israël + VS is dat toch gewoon totale pannenkoek, of vergis ik mij?
Iran heeft zichzelf in een zwakke positie gezet, Israël en de VS weten na alle operation True Promise versies dat Iran eigenlijk gewoon niet de mogelijkheden heeft om ballistisch zwaar terug te slaan.Historische tijden. Of het regime verzwakt zal worden is de vraag. Volgende week zouden er nog onderhandelingen zijn, zouden die worden geannuleerd of is deze aanval bedoeld om Iran onder druk te zetten?
Iran wil verpletterend antwoorden. Deze strijd is mogelijk wel existentiëler dan vorig jaar, zouden ze de straat van Hormuz afsluiten?
Toegegeven, ik las het op HLN, maar ze hadden wel vermeld dat hij niet in Iran zou zijn. Ze hebben het intussen verwijderd.Niet in Teheran, wel op een beveiligde locatie.
Ik denk dat Iran voornamelijk een verouderd leger hebben. Ik denk niet dat ze in een moderne miltiaire wereld erg veel kunnen doen?Ik weet dat Iran militair gezien geen totale pannenkoek is maar tegenover Israël + VS is dat toch gewoon totale pannenkoek, of vergis ik mij?
Iran toonde wel dat Israël niet onkwetsbaar is. Een eerdere joint strike met Hezbollah (voor de decimatie) zou wel heel pijnlijk zijn geweest.Iran heeft zichzelf in een zwakke positie gezet, Israël en de VS weten na alle operation True Promise versies dat Iran eigenlijk gewoon niet de mogelijkheden heeft om ballistisch zwaar terug te slaan.
Gaat meer om Amerikaanse burgers die in de regio slachtoffer zouden kunnen zijn van een tegenaanval. Mogelijk ook als ze piloten uit de lucht schieten. Het gaat niet om een invasie.Misschien is dat waar Trump op alludeert met dode Amerikanen?
Trump richt zich ook tot Iraanse volk: "Het uur van jullie vrijheid is binnen handbereik" De Amerikaanse president Trump heeft zich ook tot het Iraanse volk gericht. "Het uur van jullie vrijheid is binnen handbereik."Hij doet een oproep aan het volk om "de regering over te nemen - dan is die van jullie". Vrt nws