Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Accidents waiting to happen? Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar behalve de optie dat hij een nucleaire bom dropt zijn er bitter weinig dingen die hij nog kan uitsteken die erger zijn dan zijn track record het laatste +1 jaar...
Al weet je nooit natuurlijk met hem.

I.v.m. nukes kunnen we maar hopen dat hij door zijn entourage tegengehouden wordt. Het feit dat men hem blijkbaar probeert weg te houden van gesprekken rond Iran is daarin hoopgevend, maar het feit dat we daar onze hoop op moeten leggen is dieptriest.
hij kan een oorlog beginnen met China bijvoorbeeld? of 30% tarieven ?

Gisteren een artikel "Trump akkoord met staakt het vuren tot er een akkoord is"... Is dit een subtiele manier om de oorlog stilzwijgend te quiten? 😅.. wie wil er nu een akkoord zodat het staakt het vuren daarna stopt?🤣

Gisteren een artikel "Trump akkoord met staakt het vuren tot er een akkoord is"... Is dit een subtiele manier om de oorlog stilzwijgend te quiten? 😅.. wie wil er nu een akkoord zodat het staakt het vuren daarna stopt?🤣
Lijkt me dat dit inderdaad het plan is van Trump.
Ondertussen een beetje kakken op Spanje en de NAVO om de aandacht af te leiden.

Ondertussen is er al een artikel dat zegt dat het geduld van Trump maar voor een beperkt aantal dagen is en dat het niet oneindig is.

Trump wil Iran kort tijdsbestek geven voor nieuw vredesvoorstel

De Amerikaanse president Donald Trump wil de Iraanse leiders volgens verschillende media slechts enkele dagen de tijd geven om tot overeenstemming te komen over een gezamenlijk voorstel om de oorlog te beëindigen. Hij zou bereid zijn het staakt-het-vuren met drie tot vijf dagen te verlengen, melden het nieuwsportaal Axios en de zender Fox op basis van bronnen binnen het Witte Huis en Amerikaanse verantwoordelijken.

De verlenging die Trump afgelopen dinsdag aankondigde, is volgens deze berichten dus slechts voor een korte periode bedoeld. Ook de zender CNN bericht, onder aanhaling van twee bronnen die bekend zijn met de interne gesprekken, dat Trump van plan is de Iraniërs een beperkte tijd te geven om een gezamenlijk voorstel voor nieuwe onderhandelingen uit te werken en zo het diplomatieke proces weer op gang te brengen.

Het is nog onduidelijk of deze specifieke termijn al officieel aan Teheran is gecommuniceerd.

Je moet wel wat scrollen om het terug te vinden.

Ondertussen is er al een artikel dat zegt dat het geduld van Trump maar voor een beperkt aantal dagen is en dat het niet oneindig is.

Je moet wel wat scrollen om het terug te vinden.
Imo moet Trump zelf al scrollen om te weten wat hij allemaal al gezegd heeft.

Ik had online ergens gelezen dat de long game van de US met de blockade zou zijn om Iran het onmogelijk te maken om olie te exporteren zodat ze de installaties moet stilleggen. Nu blijkt dat Iran toch al oude tankers weer in dienst neemt.

Uiteraard weer getriggerd om dit wat verder te onderzoeken en idd, dit kan potentieel wel langdurige effecten hebben op de hoeveelheid die iran kan oppompen nadien.
https://www.tgs.com/well-and-subsurface-intel/how-do-shut-ins-impact-well-performance
Maar volgens deze website was de 'shut-in' wel 6-24 maand. :eek: Midterms zijn wel binnen zeven maand.
Intussen kan Iran het bij wijze van spreken in emmertjes opvangen, of ontstaan er mogelijk milieurisico’s. Maar als dit effectief de strategie is, een waiting game tussen VS en Iran, dan dreigt Europa daar wel stevig de gevolgen van te voelen, zowel op vlak van energiebevoorrading als materiaalprijzen.

Achteraf bekeken had ik mijn energiecontract misschien toch beter aangepast.

Laatst bewerkt:

Top, ook bij de Israeli's gaat het openlijk dreigen met oorlogsmisdaden beginnen. Top van die jongens, veel opgestoken in 40-45. Ieder slachtoffer van die oorlog keert zich om in hun graf bij zulke uitspraken.
Op zich heeft dit conflict niets te maken met 40-45.
Maar vanaf je kritiek uit op hun hedendaagse afschuwelijke daden, dan zijn ze er als de kippen bij om 40-45 boven te halen.
Wat een triestig leiderschap.

De wereld is zich steeds vaster aan het rijden (of varen, als je wilt...).in een moeras van brutaliteit en alternatieve realiteiten.
Ik hoop dat dit stopt nadat Trump van de macht gestemd (of verdreven) is. Maar is dit zo?

Op zich heeft dit conflict niets te maken met 40-45.
Maar vanaf je kritiek uit op hun hedendaagse afschuwelijke daden, dan zijn ze er als de kippen bij om 40-45 boven te halen.
Wat een triestig leiderschap.

De wereld is zich steeds vaster aan het rijden (of varen, als je wilt...).in een moeras van brutaliteit en alternatieve realiteiten.
Ik hoop dat dit stopt nadat Trump van de macht gestemd (of verdreven) is. Maar is dit zo?
Natuurlijk heeft het niets te maken mer 40-45 maar zoals je zegt, een volk dat bij iedere gebeurtenis het leed dat hun aangedaan is in die tijd er moet bijsleuren lijkt nu toch wel erg selectief te zijn en eigenlijk geen haar beter dan diegene die hun dat leed aangedaan hebben. Ik vind dat ronduit degoutant gezien het feit dat het hun voorouders zijn die op gruwelijke wijze behandeld geweest zijn en dat die in mijn ogen toch echt wel de eersten zouden moeten zijn om te beseffen wat zulk leed met een mens doet. Maar zo te zien zijn diegene die overal en altijd op de eerste rij staan bij herdenkingen van wo2 ook diegene die het minst geven om het feit dat zulke zaken eigenlijk nooit nog mogen gebeuren.

Hegseth zei gisterenavond: It's Europe's war, Europe's problem. we don't need the Strait of Hormuz. Get in a boat! Dan nog wat bullshit over hoe we weer freeloaders zijn.

Aan uw pomppriizen te zien is de strait wel uw probleemke he Pete?

Hegseth zei gisterenavond: It's Europe's war, Europe's problem. we don't need the Strait of Hormuz. Get in a boat! Dan nog wat bullshit over hoe we weer freeloaders zijn.

Aan uw pomppriizen te zien is de strait wel uw probleemke he Pete?
Onwaarschijnlijk arrogante uitspraak toch ook. Trump & Netanyahu starten een oorlog die de hele wereldeconomie verstoort en dan zeggen "ni mijn probleem". Wat een absurde tijd toch om in te leven.

Onwaarschijnlijk arrogante uitspraak toch ook. Trump & Netanyahu starten een oorlog die de hele wereldeconomie verstoort en dan zeggen "ni mijn probleem". Wat een absurde tijd toch om in te leven.
Copingmechanisme.

Anders moeten ze erkennen dat ze in de fout zijn. Wat nu eenmaal iets is dat Ik den Pete en Trump nu eens niet zie doen.
Fouten toegeven...

En ze zijn ook gewoon niet fout natuurlijk, het is hun probleem niet.

Daar ben ik het dus helemaal mee oneens. Zij zijn de oorzaak van het probleem. Hadden ze hun actie niet ondernomen dan hadden we het probleem nu niet gehad.
Hierdoor hebben ze van iets dat hun probleem niet was, wel hun probleem gemaakt.

Alhoewel dat zelfs dit fout is, omdat hun bevolking evengoed geïmpacteerd zijn en worden met deze sluiting van die straat doordat die sluiting een globale impact heeft waardoor bij hen de prijzen ook omhoog gaan. Wat ze niet aan de hand gehad hadden hadden ze hun actie niet ondernomen.

Daar ben ik het dus helemaal mee oneens. Zij zijn de oorzaak van het probleem. Hadden ze hun actie niet ondernomen dan hadden we het probleem nu niet gehad.
Hierdoor hebben ze van iets dat hun probleem niet was, wel hun probleem gemaakt.
Dat veronderstelt dat ze zich daar iets van aantrekken, wat dus niet het geval is. Het is enkel hun probleem als iemand hen kan dwingen het hun probleem te maken en wie gaat dat doen?
Alhoewel dat zelfs dit fout is, omdat hun bevolking evengoed geïmpacteerd zijn en worden met deze sluiting van die straat doordat die sluiting een globale impact heeft waardoor bij hen de prijzen ook omhoog gaan. Wat ze niet aan de hand gehad hadden hadden ze hun actie niet ondernomen.

Maar is het feit dat de prijzen omhoog gaan Trump, Hegseth, etc hun probleem? Wij ( jij ) zegt dat ze een morele verantwoordelijkheid hebben tov de gevolgen van hun daden en wegens hun mandaat. Ik denk dat we ondertussen toch wel al geleerd hebben dat zij dat niet zo zien. Ze zullen hier allemaal goed aan verdienen en dan binnen een paar jaar ofwel sterven ( Trump ) ofwel gewoon verder rijk zijn ( de rest).

Dat veronderstelt dat ze zich daar iets van aantrekken, wat dus niet het geval is. Het is enkel hun probleem als iemand hen kan dwingen het hun probleem te maken en wie gaat dat doen?

Maar is het feit dat de prijzen omhoog gaan Trump, Hegseth, etc hun probleem? Wij ( jij ) zegt dat ze een morele verantwoordelijkheid hebben tov de gevolgen van hun daden en wegens hun mandaat. Ik denk dat we ondertussen toch wel al geleerd hebben dat zij dat niet zo zien. Ze zullen hier allemaal goed aan verdienen en dan binnen een paar jaar ofwel sterven ( Trump ) ofwel gewoon verder rijk zijn ( de rest).
Natuurlijk is dat hun probleem, want het heeft een rechtstreeks gevolg, namelijk dat hun approval ratings kelderen. En Trump ligt daar misschien minder van wakker (omdat hij er mogelijk niet zo lang meer zal zijn), de rest wel hoor. Mensen als Hegseth weten goed genoeg dat als de Republikeinen de midterms (zwaar) verliezen en/of in 2028 verliezen, dat ze gewoon de cel ingaan.

Terug
Bovenaan