Conflict Midden Oosten: Amerika/Israël & Iran

Het gaat net lang genoeg duren zodat "ze" (we all know who) eerst hun aandelen kunnen dumpen voor ze maandag terug sluiten, en daarna later in de week weer goedkoop kunnen kopen.

Echt waar, ik hoop vurig dat zodra er weer een democraat in het oval zit, er een serieus onderzoek komt naar wie zich allemaal heeft zitten verrijken met insider trading tijdens de tweede termijn van Trump.

Echt waar, ik hoop vurig dat zodra er weer een democraat in het oval zit, er een serieus onderzoek komt naar wie zich allemaal heeft zitten verrijken met insider trading tijdens de tweede termijn van Trump.
Goh, de Democraten kunnen er ook wat van hoor. Tis daar allemaal 1 groot pot nat. *cough* Pelosi *cough*

Wel jammer dat niemand de ballen heeft om op te roepen om Israël en de VS sportief te boycotten en uit te sluiten van internationale competities, zoals men dat met Rusland (terecht) gedaan heeft.

Toont eens te meer de hypocrisie van het Westen aan en tast de geloofwaardigheid aan.
Stoort mij ook mateloos, idem met Israel op songfestival.

“Ja maar hou dat gescheiden”.

Nee fokkers. Dat doet ge bij andere landen ook niet.

Wel jammer dat niemand de ballen heeft om op te roepen om Israël en de VS sportief te boycotten en uit te sluiten van internationale competities, zoals men dat met Rusland (terecht) gedaan heeft.

Toont eens te meer de hypocrisie van het Westen aan en tast de geloofwaardigheid aan.

Zou het langs de andere kant niet heel vreemd zijn om een, goed of niet laat ik in het midden, bondgenoot te boycotten?

Ik denk dat het een pijnlijke realiteit is dat we dat bondgenootschap nodig hebben. Symbolische acties tot daaraantoe.
Maar op een zeer gevoelig onderwerp als sport gaan ageren, dat lijkt me niet verstandig. Dat WK dar eraan komt is zeer belangrijk voor de VS.

Zou het langs de andere kant niet heel vreemd zijn om een, goed of niet laat ik in het midden, bondgenoot te boycotten?

Ik denk dat het een pijnlijke realiteit is dat we dat bondgenootschap nodig hebben. Symbolische acties tot daaraantoe.
Maar op een zeer gevoelig onderwerp als sport gaan ageren, dat lijkt me niet verstandig. Dat WK dar eraan komt is zeer belangrijk voor de VS.
Ik vind nationale politiek ook een gevoelig onderwerp. Dat belet de VS niet om zich te moeien met de onze.

Geeuw. Hier gaan we weer. Daar is de duizendste “realpolitik” comment. Iemand wijst op hypocrisie, en jij maakt er gewoon een excuus van omdat het plots over een “bondgenoot” gaat. Dat is net het punt. Als jij (of eender wie) de VS en/of Israël vandaag nog zonder meer als “bondgenoten” framed op moreel vlak… amai. Wat een héél rekbaar moreel kompas.

Alsof het per definitie raar is om een “bondgenoot” te boycotten. Zie Rusland: voor veel EU-landen economisch belangrijk, en toch geen probleem om te boycotten. Dus nee, het criterium is duidelijk niet bondgenoot vs niet-bondgenoot, maar gewoon een politieke keuze.
Eh... en... dan? Dat zegt toch letterlijk niets over "juist zijn" of consistent zijn? Zeg dan gewoon eerlijk dat we selectief omgaan met principes afhankelijk van wie het is. Maar doe niet alsof daar een coherente logica achter zit.

Ik vind nationale politiek ook een gevoelig onderwerp. Dat belet de VS niet om zich te moeien met de onze.

Maar de VS (hun huidige leiders en prominenten) kan zich dat tot op een bepaalde hoogte ook permitteren en heeft op bepaalde vlakken lak aan wat wel en niet kan.

Ik denk dat het geen geheim is dat het een bondgenootschap is die in vraag wordt gesteld. Maar het is een vervelend huwelijk waar de vrouw gebonden is aan de man en geen keuze heeft dan er maar bij te blijven, ook al krijgt ze elke avond klappen.

Eh... en... dan? Dat zegt toch letterlijk niets over "juist zijn" of consistent zijn? Zeg dan gewoon eerlijk dat we selectief omgaan met principes afhankelijk van wie het is. Maar doe niet alsof daar een coherente logica achter zit.

Er zit net wel een coherente logica achter. Diegene van de realiteit waarin we leven en van het bondgenootschap dat nodig is.
Natuurlijk tolereren we veel en zetten we bepaalde principes opzij, maar welke andere keuze zouden we dan hebben?

Maar de VS (hun huidige leiders en prominenten) kan zich dat tot op een bepaalde hoogte ook permitteren en heeft op bepaalde vlakken lak aan wat wel en niet kan.

Ik denk dat het geen geheim is dat het een bondgenootschap is die in vraag wordt gesteld. Maar het is een vervelend huwelijk waar de vrouw gebonden is aan de man en geen keuze heeft dan er maar bij te blijven, ook al krijgt ze elke avond klappen.

Er zit net wel een coherente logica achter. Diegene van de realiteit waarin we leven en van het bondgenootschap dat nodig is.
Natuurlijk tolereren we veel en zetten we bepaalde principes opzij, maar welke andere keuze zouden we dan hebben?
Nu ben je er gewoon mee aan't lachen, tbh. Op nog geen uur tijd ga je van ontkennen naar rechtvaardigen. Het is borderline hilarisch. Je betwist mijn punt zelfs niet meer. Erger zelfs, je probeert het te normaliseren .Wat je eigenlijk zegt komt neer op drie dingen: macht > principes, de VS kan zich dingen permitteren dus er zijn uitzonderingen, en “we hebben geen keuze” dus dan is het oké.

Het is geen coherente logica... Het is puur puur opportunisme. De enige “logica” hier is eigenbelang, en dat is niet hetzelfde als morele of principiële consistentie. Aaah het Westen... Beacon of morality. Ik weet nu niet of je die 2 zaken bewust on onbewust met elkaar verwart.

“Geen keuze” is trouwens een bijzonder zwak argument. Niet eens een weerlegging, maar een rechtvaardiging van hypocrisie.

En die analogie… die werkt eigenlijk tegen je. Als je zelf zegt dat het een toxische relatie is, dan is de conclusie toch niet “dan moeten we het maar blijven slikken”? Je maakt de inconsistentie net duidelijker..?

Wat een farse is dat daar toch 🤦 Ik zie niet veel goede hoop op verandering met deze kapitein aan het roer van een schip dat toch niet door wilt varen.

Nu ben je er gewoon mee aan't lachen, tbh. Op nog geen uur tijd ga je van ontkennen naar rechtvaardigen. Het is borderline hilarisch. Je betwist mijn punt zelfs niet meer. Erger zelfs, je probeert het te normaliseren .Wat je eigenlijk zegt komt neer op drie dingen: macht > principes, de VS kan zich dingen permitteren dus er zijn uitzonderingen, en “we hebben geen keuze” dus dan is het oké.

Waar heb ik dan iets ontkend?
Wat ik zeg is dat de realiteit is dat het belang van uw eigen volk en uwzelf een prominente rol hebben, en dat je weinig hebt aan sterkte principes als je daar zelf de dupe van wordt.
Het is geen coherente logica... Het is puur puur opportunisme. De enige “logica” hier is eigenbelang, en dat is niet hetzelfde als morele of principiële consistentie. Aaah het Westen... Beacon of morality. Ik weet nu niet of je die 2 zaken bewust on onbewust met elkaar verwart.

“Geen keuze” is trouwens een bijzonder zwak argument. Niet eens een weerlegging, maar een rechtvaardiging van hypocrisie.

En die analogie… die werkt eigenlijk tegen je. Als je zelf zegt dat het een toxische relatie is, dan is de conclusie toch niet “dan moeten we het maar blijven slikken”? Je maakt de inconsistentie net duidelijker..?

Dan zal ik u de vraag stellen wat we wel zouden moeten doen?
Je wilt blijkbaar opperen voor zeer zware maatregelen. En dat in een periode waar sommige mensen het nu al zeer moeilijk hebben door de energie en brandstofprijzen. Wat denk je dat een zeer sterke breuk met een natie die denk vanuit “those who are not my friends are my enemy’s” van effect zal hebben?

Alles heeft zo zijn grenzen. En opportunisme is een sterk woord, het is vooral handelen zodat we zelf er ook geen gigantische gevolgen aan overhouden.

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad weer van dat...

Ware het niet dat het ons nog het meest pijn van al doet, het zou bijna komisch worden. Onbegrijpelijk hoe het er momenteel aan toe gaat. Men zit gewoon de wereldeconomie te gijzelen omdat een bende kleuters aan de macht zijn.

ik snap die zet ook niet: dat zag je toch van ver afkomen dat Iran die straat terug toe ging doen als US hen zou blijven blokkeren? En nu kan Iran dus ook zeggen dat zij van goede wil waren en dat de US de deals blokkeert en onredelijk is. En geef ze maar eens ongelijk.

Waar heb ik dan iets ontkend?
Wat ik zeg is dat de realiteit is dat het belang van uw eigen volk en uwzelf een prominente rol hebben, en dat je weinig hebt aan sterkte principes als je daar zelf de dupe van wordt.
In het begin deed je alsof het ‘vreemd’ zou zijn om een bondgenoot te boycotten, alsof daar een soort logica achter zat. Nu zeg je gewoon zelf dat we principes opzij zetten omdat het ons beter uitkomt. Dat is exact de shift. En dat is ook mijn punt: je weerlegt hypocrisie niet, je rechtvaardigt ze. "belang van je eigen volk" verandert exact niks? Dat is gewoon eigenbelang dat primeert op principes. Sure, kan zeker, maar noem het dan wat het is...
Dan zal ik u de vraag stellen wat we wel zouden moeten doen?
Je wilt blijkbaar opperen voor zeer zware maatregelen. En dat ik een periode waar sommige mensen het nu al zeer moeilijk hebben door de energie en brandstofprijzen. Wat denk je dat een zeer sterke breuk met een natie die denk vanuit “those who are not my friends are my enemy’s” van effect zal hebben?

Alles heeft zo zijn grenzen. En opportunisme is een sterk woord,
Stop met dingen in mijn mond te leggen? Ik heb nergens gepleit voor zeer zware maatregelen of een totale breuk. Ik wijs gewoon op het feit dat we met twee maten en twee gewichten werken. “Wat moeten we dan doen?” is ook geen antwoord op die inconsistentie. Dat is de discussie verschuiven naar gevolgen.
het is vooral handelen zodat we zelf er ook geen gigantische gevolgen aan overhouden.
DIT is letterlijk opportunisme. I mean, beetje serieus blijven mag wel hoor. Dat is niet iets anders, dat IS het.

Ge hebt mijn punt eigenlijk al bevestigd, ge wilt het gewoon anders framen.

Je wilt blijkbaar opperen voor zeer zware maatregelen. En dat in een periode waar sommige mensen het nu al zeer moeilijk hebben door de energie en brandstofprijzen. Wat denk je dat een zeer sterke breuk met een natie die denk vanuit “those who are not my friends are my enemy’s” van effect zal hebben?
Die prijzen zijn natuurlijk wel een direct gevolg ( en gezien het huidige gedrag, doel?) van het gedrag van die zogenaamde bondgenoot

Terug
Bovenaan