Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bekijk bijlage 42006
Maar allez, dropt bommen op 3 plaatsen en denkt dat hij daarmee de start van een periode van vrede heeft ingeluid
Het kernprogramma van Iran is redelijk gedecentralizeerd, ja. Als je dat echt permanent wil stoppen, heb je regimeverandering nodig en daarvoor heb je boots on the ground nodig.De voorbij dagen zijn er wachtrijen van zware trucks en bulldozers verschenen rond Fodrow. Je kan er vrij zeker van zijn dat ze hun tonnen verrijkt materiaal reeds ergens anders gestockeerd hebben en daar waar US intel eerst nog zei dat Iran niet bezig was aan een bom en Iran zelf hoopte op een diplomatische uitweg om eindelijk vanonder de sancties uit te kunnnen kruipen kan je er vrij zeker van zijn dat ze nu wel degelijk gaan voor de bom. Nog geheimer, en desnoods nog dieper. Die zien ook dat Noord Korea met rust gelaten wordt dus ergens is het de enige logische beslissing en de enige manier om je te beschermen en niet door Israel en de US plat gewalst te worden.
Niemand wil dat het huidige regime in iran kernwapens in handen krijgt maar met zulke acties geef je hen weinig andere keuzes en dwing je hen in die richting. De Obama deal destijds die Trump opblies had veel meer kans op slagen.
Het probleem is wel dat als Iran rechtstreeks wraak neemt op Amerika, Trump gewoon orders zal geven voor een 'totale oorlog'."Now is the time for peace" is echt wel een hallucinante uitspraak net nadat de VS voor het eerst in decennia rechtstreeks Iran aanvallen.
Veel mogelijkheden, ze moeten dat niet fysiek afsluiten hé.Ik ken weinig van zeeblokkades, maar als Iran de straat van Hormuz zou blokkeren, kan de US die blokkade dan niet relatief simpel opheffen met hun marine en vliegtuigen?
Dat er moest ingegrepen worden, misschien. Als het gaat om een atoombom, wel.Hadden de VS dan niets moeten doen?
Uit wat ik lees kan ik niet afleiden dat de VS veel te winnen hebben bij een conflict met Iran. Dat ze alsnog er voor kiezen om de sites te bombarderen wijst misschien toch op een bepaalde urgentie? Ik weet het niet. Bij een conflict bestaan geen goede keuzes denk in. Enkel slechte en slechtere. Dus ik weet niet goed om er betere opties waren dan nucleaire sites aanvallen. Ik weet niet wat de Intel weet.
Trump die niet doet wat hij zegt?Tot zover het isolationisme en stoppen met buitenlandse militaire operaties.
Als die intel rond 'ze staan op enkele weken van een kernbom' van hetzelfde niveau is als die van Colin Powell die 'bewijzen' had rond WMD in Irak, dan staat er ons nog wat te wachten met die clownsTrump die niet doet wat hij zegt?
Suprised Pikachu.
Blijkbaar zou Gabbard recent high level intelligence hebben gekregen van een undercover agent genaamd Ronald Krump dat Iran wel degelijk dichtbij een kernwapen staat.Tot kort geleden werd er door Tulsi Gabbard (Director National Intelligence) voor het congres verklaard dat Iran nog niet in de buurt is van een atoomwapen.
Na haar publieke "vernedering" door Trump waar hij rechtuit verklaarde dat Gabbard "wrong" was, draait ze opeens haar kar en verklaart ze nu diametraal het tegenovergestelde, namelijk dat Iran in enkele weken een nucleair wapen zou kunnen hebben.
Ze hadden haar boodschap voor het congres alleen maar "verkeerd begrepen".
Walk the Trump line or your career is over...
Actions dictate the needed intelligence, intelligence does not dictate actions...
According to Gabbard, U.S. intelligence agencies believe that while Iran has expanded its uranium stockpile, it has not taken steps toward assembling a nuclear weapon. She also noted, that Iran's enriched uranium reserves are at an extreme level for a nation without nuclear weapons, raising concerns among international observers.

Ik ben ook wel niet helemaal mee waarom zowel trump als zijn tegenstanders zo focussen op die hoogdringendheid. Zowel de info van de US intelligentie als het internationaal atoom agentschap wijzen erop dat Iran aan een bom aan het werken is. Ook al staan ze daar 5 jaar vanaf, dat lijkt me waar je ze wil houden. Noord Korea stond ook steeds jaren van een atoombom tot ze er 1 hadden.Het zou dom zijn om dit niet te doen. Iran ligt in de lappenmand . Volledig weerloos.
Ze zijn nu weer 10 jaar terug in de tijd geschoten.
Het is niet dat ze een plaatselijk schooltje hebben platgesmeten. Hoever ze stonde is irrelevant, dit doelwit was legitiem. Iran kon ook transparant zijn en dit alles voorkomen.
"Deze aanval is een manifeste schending van het VN-Handvest", zegt Dimitri Van Den Meerssche, professor internationaal recht aan de Queen Mary University of London. Hij bevestigt daarmee ook de eerdere vaststelling van professor internationaal recht Jan Wouters (KU Leuven).
"Er is geen enkele basis voor het recht op zelfverdediging. Iran kan zich na deze gewapende aanval wel beroepen op het recht op zelfverdediging, zolang dat antwoord proportioneel is", klinkt het.
Wat vooral opvalt is dat er vanuit de EU geen duidelijke veroordeling lijkt te zijn voor "deze manifeste schending van het VN-Handvest", zegt Van Den Meerssche. "Terwijl er in Den Haag (dinsdag, red.) zal worden gesproken over de NAVO-budgetten die nodig zijn voor de veiligheid van het Westen, wordt de internationale rechtsorde, die de beste weg naar veiligheid is, voor onze ogen ontbonden. Het totale gebrek aan respect van Netanyahu en Trump voor het internationale recht lijkt besmettelijk", aldus Van Den Meerssche.