computer start niet op thuis, wel in winkel

Als je de voeding wilt uitsluiten dan zou ik testen met een andere voeding maar niet iedereen heeft natuurlijk een reserve thuis liggen.
 
Echt alles geprobeerd... morgen gaat hij bij een lokale pc winkel of builder eens checken of de pc daar boot

if yes -> probleem met de elektriciteit bij hem thuis (en de buren én de ouders dan...) denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Echt alles geprobeerd... morgen gaat hij bij een lokale pc winkel of builder eens checken of de pc daar boot

if yes -> probleem met de elektriciteit bij hem thuis (en de buren én de ouders dan...) denk ik?
Werkt de pc al? Vind het wel spannend hoor.
 
Werkt de pc al? Vind het wel spannend hoor.

Half :D

Ze vonden bij een lokale pc boer ene workaround: tegelijk de voeding en de pc aanzetten en de pc start zonder problemen op. En sindsdien werkt de pc ook gewoon normaal, ook zonder workaround. Pc werkt ook normaal onder heavy load dus verder lijkt alles prima.

Vermoedelijk dus een issue met de voeding of slecht contact knop/moederbord ofzo.
 
Half :D

Ze vonden bij een lokale pc boer ene workaround: tegelijk de voeding en de pc aanzetten en de pc start zonder problemen op. En sindsdien werkt de pc ook gewoon normaal, ook zonder workaround. Pc werkt ook normaal onder heavy load dus verder lijkt alles prima.

Vermoedelijk dus een issue met de voeding of slecht contact knop/moederbord ofzo.
Bedoel je dan het 1/0 schakelaartje achteraan op de voeding op 1 zetten terwijl je de power knop indrukt?
 
Half :D

Ze vonden bij een lokale pc boer ene workaround: tegelijk de voeding en de pc aanzetten en de pc start zonder problemen op. En sindsdien werkt de pc ook gewoon normaal, ook zonder workaround. Pc werkt ook normaal onder heavy load dus verder lijkt alles prima.

Vermoedelijk dus een issue met de voeding of slecht contact knop/moederbord ofzo.
Ik hoop nu niet dat ge bedoelt dat de voeding niet aanstond? :unsure:
 
Een workaround om tegelijk de voeding en de pc aan te zetten..daar heb ik nog nooit van gehoord...
 
Mobo verlichting werkt waarschijnlijk op de 5 volt lijn en kan zijn dat de 12 volt lijn een probleem had ...lampjes op het mobo gaan wel aan maar pc start dan normaal niet op .

Dus kan nog altijd voeding zijn geweest dat een probleem had met onderspannene , overspanning , verliestroom op de massa ...maar nu werkt hem blijkbaar .
 
Mobo verlichting werkt waarschijnlijk op de 5 volt lijn en kan zijn dat de 12 volt lijn een probleem had ...lampjes op het mobo gaan wel aan maar pc start dan normaal niet op .

Dus kan nog altijd voeding zijn geweest dat een probleem had met onderspannene , overspanning , verliestroom op de massa ...maar nu werkt hem blijkbaar .
En waarom werkt die dan perfect bij Alternate en niet bij hem thuis?
 
En waarom werkt die dan perfect bij Alternate en niet bij hem thuis?
omdat ze bij Alternate er eigenlijk eerst niets aan gedaan hadden en nu stiekem de voeding hebben vervangen en zeggen dat ze een magische oplossing hadden door tegelijk op on te drukken terwijl ze vanachter het knopke omzetten.
 
omdat ze bij Alternate er eigenlijk eerst niets aan gedaan hadden en nu stiekem de voeding hebben vervangen en zeggen dat ze een magische oplossing hadden door tegelijk op on te drukken terwijl ze vanachter het knopke omzetten.
Ik denk dat zijn vriend wel er gewoon bijstond hoor toen ze die getest hebben bij Alternate, althans zo had ik het toch begrepen
 
omdat beveiligingen in een voeding soms moeilijk kunnen doen .

overlaatst hier ook,voorgehad pc tijdens gamen gewoon uitgevallen ....krijg de pc nietmeer opgestart (ook,alles eruit gehaald van geheugen en dergelijke ,het gewoonlijke werk dus ) lichtjes op mobo gingen wel branden (op de powerknop op het mobo)...andere voeding gestoken ....pc werkte terug normaal ...die kapotte voeding in een andere pc gestoken om toch eens te testen ....pc start zonder probleem op...dus het waarom ????
 
Ter zijde, maar ik heb maand geleden ook eens een samengestelde pc besteld bij alternate voor een vriend.
Windows key werkte al niet en de RGB kan niet uitgezet worden (focking pre builds met die rgb shice) ... ook niet met de app... ik wil er zelf niet aan prutsen omdat het nieuw is, en dan vragen die om eens langs te komen... het is een rit van 160km...

Heb het uiteindelijk dan toch maar zelf gefixed, en ze mogen dan gekend zijn als goede winkel, als ik 1x zo een shice meemaak aan gelul op een aankoop van 1500 euro, dan zal ik volgende keer wel een andere keuze maken :)
 
Terug
Bovenaan