Citytrip Valencia/Madrid

D

Deleted member 451

Guest
Hallo,

wij gaan binnenkort voor 5 dagen die 2 steden doen. (geen auto verhuur , dus alles met openbaar vervoer).

dus 5 dagen voor 2 steden is tamelijk kort.

waar zou ik best 3 dagen blijven, en waar best 2 dagen?
mijn eerste gedacht lijkt: madrid 3, valencia 2, gezien de grootte van de steden.
of zouden jullie het omgekeerd doen?


en wat moeten we zeker doen in die steden?

thx
 
In Valencia fietsen huren. Was heel plezant.
Valencia is klein Barcelona, ruim / groene zone / strand / stad.

Madrid toch veel meer stenen en minder groen.

Wat je wil doen: persoonlijke voorkeur. Er is in beide genoeg te doen. Zie maar naar trip advisor
 
Ik heb 3 of 4 dagen in Madrid gezeten. Aanrader qua stad! Me daar echt zot geamuseerd. Het Prado, Museo Naval de Madrid en Museo Reina Sofia waren geweldig. Alles is ook zeer gemakkelijk bereikbaar met de metro.

Ik had deze reisgids mee: https://www.timetomomo.com/nl/webshop/madrid-reisgids/
Vooral handig voor de wandelingen die er in staan.

Voor Valencia is er blijkbaar ook één: https://www.timetomomo.com/nl/webshop/valencia-reisgids/

En mocht je nog geen hotel hebben geboekt. Je kan zo'n gids gratis krijgen bij een boeking via Booking.com: https://www.timetomomo.com/nl/actievoorwaarden-booking-com/ (ik heb zo al die gidsen verzameld)
 
In Valencia heb je meer te bezichtigen dus daar zou ik eerder 3 dagen aan spenderen.

Je hebt het Turia park waar je in kunt wandelen, het bekende Ciudad de las Artes, het aquarium, de oude markt/beurs gebouw La Lonja de la Seda, de oude stad, arena Plaza de Toros met bijhorende kleine museum, leuke wijken waarvan 1 bekend is voor de street art, de zee met leuke winkels en kraampjes op de dijk,… Met de bus kan je naar Port Saplaya (klein Venetië), is wel een halfuurtje rijden ongeveer.

Madrid kan je het meeste wel bezichtigen op 2 dagen. Het park El Rerito is ook de moeite, je hebt daar het glazen huis Palacio de cristal. Verder heb je het Koninklijk paleis, leuke pleinen en andere parken. In één van die parken vind je Templo de Debod, een Egyptische tempel, klein maar het zeker waard om te gaan bekijken.
 
Laatst bewerkt:

Toffe boekjes. Al was het maar omdat je ze zo makkelijk kwijt kan. Een mapje in je tas is ook altijd net iets handiger dan op de smartphone.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
10 maand in Madrid gewoond dus ken de stad wel goed. Parque de retiro zeker bezoeken. Qua musea zeker het Prado doen, hou je meer van moderne dingen is het reina ook de moeite (laatste keer dat ik er was was een groot deel van het reina wel dicht voor renovatie) in de smalle straten rond puerta del sol vind je ook veel gezellige tapasbarretjes. De plaza mayor is ook wel het bekijken waard.

Ben je er een zondag? Dan zeker El rastro bezoeken. Dat is een grote rommelmarkt waar altijd wel ambiance is en ook iets te zien valt.

Iets verder van het koninklijk paleis heb je de debodtempel. Dat is een tempel die egypte cadeau heeft gedaan om de Spanjaarden te bedanken voor de hulp met de Aswandam (is dus daar in stukken gezaagd en in madrid in elkaar gezet. En ben je een voetbalfan kan je altijd 1 van de 2 stadia bezoeken maar aangezien ik dat allesbehalve ben weet ik niet hoe je daar juist binnengeraakt
 
Real Madrid was nog gemakkelijk eigenlijk. Ik heb 30min moeten aanschuiven voor tickets en dan had ik ze (2e ring en 66 EUR). Ze vragen er daar natuurlijk niet naast... Zie dat je ruim voor hun middagpauze gaat of je kan daar met wat pech nog 1u/1u30 in de volle zon staan. Ik had geluk en was net voor hun pauze binnen. De 5e persoon achter mij had pech en kon voor een gesloten poort staan wachten.
 
Ik ben in beide steden 2x vier dagen geweest en om eerlijk lijkt mij 5 dagen voor beide veel te kort, zeker omdat je met het OV van Madrid naar Valencia gaat of vice versa. Daar ben je toch ook al gauw enkele kostbare uren aan kwijt. Ik zou dan toch aanraden om het bij één stad te houden en die volle vijf dagen daar te benutten of indien mogelijk er een langere uitstap van maken. Op die 5 dagen ga je te weinig kunnen zien van beide.
 
Iemand die een goed hotel weet in Madrid? Zijn aan het overwegen om in de krokus een nacht of drie/vier te gaan.
Ik zou zeker het Prado, Escorial en een rondleiding in Bernabeu willen doen. Mijn vrouw interesseert dat allemaal geen jota. Die wilt gewoon winkels doen. :sop:
 
ons hotel was niet goed, dus ik ga die zeker niet aanraden.

maar ik was zeker niet overdonderd door Madrid, vond het eerder tegenvallen.

Volgende keer zeker Valancia doen, die heb ik nu niet bezocht.
 
Ik ga binnenkort naar Valencia. Heeft er iemand goede restauranttips? Ook lokale gerechtjes die we zeker moeten proeven?
 
Ik ga binnenkort naar Valencia. Heeft er iemand goede restauranttips? Ook lokale gerechtjes die we zeker moeten proeven?

Ik denk dat Paella het bekendste is :unsure:

Voorts heb je ook nog Agua de Valencia, cocktail op basis van cava en wodka.

Ik probeer altijd op Yelp of Tripadvisor restaurants uit te zoeken op voorhand, vermijd de toerischtische restaurants op grote pleinen en probeer wat verder te zoeken in de naastliggende straatjes.
 
Ik ga binnenkort naar Valencia. Heeft er iemand goede restauranttips? Ook lokale gerechtjes die we zeker moeten proeven?

't Is niet lokaal maar Commo Fusion is wel een fantastisch restaurant vond ik. Als je eens de Peruaanse keuken wilt proberen...

Voor de rest stapten wij daar gewoon eender waar binnen en was dat allemaal wel lekker.
 
Ik ga binnenkort naar Valencia. Heeft er iemand goede restauranttips? Ook lokale gerechtjes die we zeker moeten proeven?
nog eventjes thread bumpen.

Ge ziet ik doe dus wat jullie hebben voor gesteld.
we hebben dit opgesplitst. vorig jaar ENKEL MADRID gedaan .

volgende maand gaan we naar VALENCIA.

Dus nog es bumpen, wat we zeker moeten doen? we verblijven er 3,5 dagen.
Ik zou zowiezo 1 dag fietsen huren, en naar PORT SAPLAYA gaan, zou een venetië achtige feeling hebben....
 
Wij zijn in de fenixcup geloot tegen CD Cuenca-Mestallistes 1925 dus ik ga dit of volgend jaar ook naar Valencia.
Ik ga proberen om er een dag of 2-3 naast de matchday te verblijven en wat vd stad te zien.

Deze hou ik dus int oog!
 
Achter eten moet je al zeker niet zoeken in Valencia en dagelijks heb ik ook wel ergens een (of meerdere) Aqua de Valencia's gedronken en pinchos gegeten... . Ik kan daar eigenlijk wel op leven :unsure:
Ik zat in Hotel Dimar en kan het zeker aanraden.

Begin juni geweest voor 4n/5d + ontbijt met 2 personen, Ryanair vanaf Zaventem voor 618EUR in totaal.
Maak alvast een accountje aan in de taxi app 'Free Now', beetje de tegenhanger van Uber. Kan soms wel handig zijn en ze crossen overal rond.
Anders neem je de fiets of e-step en zorg je dat je de drukkere stukken overleefd door de iets 'vlottere' rijstijl van de locals.

Ook is het lange stadspark aangenaam om gewoon een dutje te doen in het gras als het te warm is en na 18u zijn er redelijk wat yoga sessie aan de gang, just saying oi22

Wij doen wel citytrips maar alles na aankomst is weinig of niet gepland, we dutsen graag rond. Behalve bv. een NBA match of eender welke sport of een concert waar we tickets op voorhand boeken ligt er maar weinig vast in ons schema. Goed weer? Dagje strand? Kom we zijn weg.
Heb je iets niet gezien? Een reden om terug te gaan :)

Doe het op zijn spaans, tranquilo y calma (of zoiets :biglaugh:)
 
Terug
Bovenaan