Chateau Planckaert

ÉÉN Chateau Planckaert

Ze hebben wel meerdere bedrijven.
er is de horeca onderneming.
Er is een houtgroothandel
Er is een bouwonderneming(projectontwikkeling)
Er is een meubelmakerij
Ja goed maar dat valt in mijn ogen allemaal onder het planckaert bedrijf :p
Doe het hen maar eens na hoor. Die mensen hun leven is na het faillissement toch een vrij bumpy ride geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Klopt het dat seizoen 10 maar 6 afleveringen heeft?
Loopt er iets mis in de app van vtm of was dit een extreem kort seizoen of hebben ze omwille van een of andere reden de rest van dit seizoen niet online gegooid?
 
Ben ik nu de enige die Stephanie niet echt "aangenaam" meer vind overkomen?
Doet soms nogal uit de hoogte, de manier waarop ze soms praat...

Dan is Magaly toch wel wat meer down-to-earth gebleven precies (zelfde leeftijd ongeveer)...
 
Die ondertoon heeft ze al heel lang hoor :p
Het is duidelijk dat op organisatorisch vlak zij de boel runt binnen de planckaerts en Magali gewoon ja moet knikken.
De mannen zijn de werkers en moeder Christa is de lijm van het geheel.
 
Die ondertoon heeft ze al heel lang hoor :p
Het is duidelijk dat op organisatorisch vlak zij de boel runt binnen de planckaerts en Magali gewoon ja moet knikken.
De mannen zijn de werkers en moeder Christa is de lijm van het geheel.
Ik ben al 2 bij hun chalet in Bure geweest en ik had toch de indruk dat Magali minstens evenveel runt daar. Denk dat je haar nog wat onderschat omdat ze wat zachter overkomt.
 
Die ondertoon heeft ze al heel lang hoor :p
Het is duidelijk dat op organisatorisch vlak zij de boel runt binnen de planckaerts en Magali gewoon ja moet knikken.
De mannen zijn de werkers en moeder Christa is de lijm van het geheel.

Ik had het vooral over haar manier van spreken en dat hautain toontje dat ze soms hanteert...
Laat ze maar liever dat dialect van Deinze/Nevele spreken...
 
Hoe zit het business model van de Planckaerts eigenlijk in mekaar? De ene bvba koopt een kasteel als investering en maakt jaren enkel kosten (nadien komt de winst).

De andere bvba’s van de Planckaerts blijven goede omzet draaien en vragen wat ze willen. €225 per uur? Akkoord!

De klant én het bedrijf is van hun…
 
Was ik ook al tegengekomen wanneer je zoekt op "eddy planckaert btw nummer". Deze zaak staat blijkbaar op naam van Eddy, Christa en Francesco. Verder kom je ook nog Zwol tegen op naam van Christa en Francesco. Wellicht zijn er nog wel meer vennootschappen voor de andere kinderen?

In die google search kom je trouwens ook hun website tegen: http://www.planckaertparket.be/

Ik dacht eerst dat dit een overblijfsel was uit de jaren 90 vanwege de zware geocities vibe (inclusief scrolling marquee tekst). Maar dan zag ik ©2017 staan :laugh:

De maker van de website is blijkbaar http://www.perfectvision.be/ die ook in dezelfde sfeer baadt
 
Hoe zit het business model van de Planckaerts eigenlijk in mekaar? De ene bvba koopt een kasteel als investering en maakt jaren enkel kosten (nadien komt de winst).

De andere bvba’s van de Planckaerts blijven goede omzet draaien en vragen wat ze willen. €225 per uur? Akkoord!

De klant én het bedrijf is van hun…
Is toch niet zo vreemd?
Een firma die chambre dhotes uitbaat. Geld komt van klanten.

Dan Christoffer die huizen bouwt en verkoopt. Dat zijn ook mensen die kopen (als ik mij niet vergis hadden ze 3 huizen te koop eerste seizoen)
Aangezien dit sinds Corona als zoete broodjes verkoopt, zullen ze die wel kwijt geraakt zijn. Ook extern geld.

En dan het houtbedrijf. Die maken tafels en meubels (vrij populair soms wel, op de planckaertshop zal je vast iets zien dat je al in een meubelwinkel zag staan)

Het is vooral het houtbedrijf dat ook het bouwbedrijf en chambre dhotes tot zijn klanten mag rekenen. Is toch niet raar? Zou toch raar zijn moesten ze meubels en hout ergens anders kopen?

Het bouw bedrijf van Willy naessens is toch ook 1 gigantische cluster van bedrijven (gaande van prefab beton tot dakleggers)

Is toch niet onlogisch?
 
Laatst bewerkt:
Maar dan vraag je toch wat je wil? Je kan €320 per uur vragen en niemand gaat er problemen mee hebben. De ene zaak draait super, de andere break-even of beetje verlies.
 
Maar dan vraag je toch wat je wil? Je kan €320 per uur vragen en niemand gaat er problemen mee hebben. De ene zaak draait super, de andere break-even of beetje verlies.

Indien je overdrijft, zal je wel in het vizier van de fiscus komen (transacties tussen verbonden entiteiten moeten immers ‘at arm’s length zijn’).

Maar waar jij op zinspeelt komt inderdaad neer op vestzak-broekzak.
 
Terug
Bovenaan