Chateau Planckaert

ÉÉN Chateau Planckaert

Ik vind die juist zalig. Had ik maar zo een familie en ouders :unsure:
Beetje meer niveau zou anders geen kwaad kunnen. Gelukkig is Cisco er nog om het niveau toch enigszins acceptabel te houden. Ok, das af en toe ook nen hoop onnozelheid (waar niks mis mee is) maar kan ook wel tussendoor eens normaal doen. Die Christopher is 50% van zijne schermtijd aan het zeveren over bakskes koffie en Eddy zijn schermtijd is gevuld met 50% aangebrande moppen en 50% die 2 mannen lastig vallen in plaats van die gewoon op het gemak te laten werken.

Als hij daar gisteren da eerste leike met zoveel show derin legt en hij kreeg commentaar "u eerste en u laatste zeker?". Zou het ver van de waarheid zitten denkte? Tis Eddy zijnen droom maar het zijn Cisco & Christopher die den boel daar doen draaien.

Is da dak nu nog niet dicht .
Ik heb trouwens eens nagerekend omdat ze spraken van 6 maand werk aan da dak. 80k leien, aan 2 minuut per lei en dat lijkt mij niet overdreven (eerder het tegendeel) zit je dus aan 167 werkdagen (8u) met 2 man. Das dus quasi 6 maand aan een stuk elke dag (incl. weekends en al) zonder fout 8u per dag leitjes leggen. Tenzij ze hulp krijgen (en 't zal niet van den Eddy komen) is da dak nooit af op 6 maand, niet geloven.
 
Laatst bewerkt:
Junior, heeft die de lotto gewonnen, gespeculeerd met cryptocurrency of gewoon een gat in zijn hand?
Hij rijdt met de dikste bak van iedereen, wilt gaan racen en nu blijkbaar ook rally rijden :oink: wss (deels) gesponsord maar dan nog.

Goed, hij zal nog thuis wonen maar werkt die eigenlijk? Behalve dat kasteel verbouwen zien we maar weinig interne keuken.


Diene Porsche van Junior is een model van 15 jaar oud, dat koopt ge nu voor idd maximum 10.000€ zelfs met een goede motor. Is dus weinig speciaals aan.

En dat racen is vnl met sponsors uiteraard.

Daarnaast, onlangs iets gelezen dat in hun vennootschap een EV van +-900.000€ zat, dus die boeren best goed en zullen daar allemaal wel een graantje in hebben. Het is hun gegund in elk geval, ik vind dat ze allemaal soms wel wat overdrijven in hun "volksheid", het is vaak nogal gemaakt, maar hard werken zullen ze wellicht wel doen.
 
Het is natuurlijk ook allemaal tv he.

Wij zijn 2 keer bij hun in de chalet geweest en dat zijn zeer lieve en vriendelijke mensen. De 2de keer waren we daar 2 nachten met mijn ouders en ik moest onverwachts in quarantiane. Ze hebben toen vrijwillig het geld van 1 nacht volledig terug gegeven.
 
Beetje meer niveau zou anders geen kwaad kunnen. Gelukkig is Cisco er nog om het niveau toch enigszins acceptabel te houden. Ok, das af en toe ook nen hoop onnozelheid (waar niks mis mee is) maar kan ook wel tussendoor eens normaal doen. Die Christopher is 50% van zijne schermtijd aan het zeveren over bakskes koffie en Eddy zijn schermtijd is gevuld met 50% aangebrande moppen en 50% die 2 mannen lastig vallen in plaats van die gewoon op het gemak te laten werken.

Als hij daar gisteren da eerste leike met zoveel show derin legt en hij kreeg commentaar "u eerste en u laatste zeker?". Zou het ver van de waarheid zitten denkte? Tis Eddy zijnen droom maar het zijn Cisco & Christopher die den boel daar doen draaien.
Niet vergeten dat er daar een hele cameraploeg rondloopt en dat de familie jarenlang ervaring heeft met reality. Eddy heeft zichzelf al duizenden keren bezig gezien. Ze weten hoe ze overkomen op TV en weten waarom ze bekend zijn. Het programma draait rond boerenverstand en zou zonder die moppen en grollen toch totaal niet interessant zijn. Ongetwijfeld ook veel ingefluisterd door de regisseur ter plaatse.
 
Ik vraag mij nu echt wel af of die 2, Francesco en Christopher, echt quasi alles zelf doen, of dat dat enkel voor de camera is. Het zou mij echt niet verwonderen dat eens de camera's weg zijn daar hele ploegen arbeiders op die werf rondlopen.

Dat dak met 2 leggen, die gaan daar meer dan een jaar aan bezig zijn, dat is monnikenwerk.
 
Ik vraag mij nu echt wel af of die 2, Francesco en Christopher, echt quasi alles zelf doen, of dat dat enkel voor de camera is. Het zou mij echt niet verwonderen dat eens de camera's weg zijn daar hele ploegen arbeiders op die werf rondlopen.

Dat dak met 2 leggen, die gaan daar meer dan een jaar aan bezig zijn, dat is monnikenwerk.
Toen ze daar samen bezig waren aan die kiekeladder daar hoorde ik op de achtergrond ook geklop van hamers dus ik denk dat er daar idd nog wel aan het werk zijn.
 
Junior, heeft die de lotto gewonnen, gespeculeerd met cryptocurrency of gewoon een gat in zijn hand?
Hij rijdt met de dikste bak van iedereen, wilt gaan racen en nu blijkbaar ook rally rijden :oink: wss (deels) gesponsord maar dan nog.

Goed, hij zal nog thuis wonen maar werkt die eigenlijk? Behalve dat kasteel verbouwen zien we maar weinig interne keuken.
Vergeet niet de inkomsten van die reality shows…
Goed bekeken, dus dat brengt hen serieus wat op, hoor…
 
Vergeet niet de inkomsten van die reality shows…
Goed bekeken, dus dat brengt hen serieus wat op, hoor…
Zo'n reality soap brengt inderdaad goed op. Sta je natuurlijk wel met je kop op tv en in alle boekskes. Je moet het er maar bijnemen dan.

 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ten tijde van VTM is het wel een feit dat de soap er voor gezorgd heeft dat ze hebben kunnen overleven (letterlijk) en dat ze iets nieuw hebben kunnen opstarten… B&B, parket, ….
Maar dat verstoppen ze niet en ze hebben altijd toegegeven dat VTM hen gered heeft….
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Soms vind ik hun gedrag over 'de familie' toch een beetje raar te noemen, alsof ook niemand er mag uitstappen of laat staan dat de aangetrouwden ook zelf familie of anderen hebben waar ze misschien rekening met willen of moeten houden..
 
Soms vind ik hun gedrag over 'de familie' toch een beetje raar te noemen, alsof ook niemand er mag uitstappen of laat staan dat de aangetrouwden ook zelf familie of anderen hebben waar ze misschien rekening met willen of moeten houden..
Het leek me in de aflevering van gisteren soms ook wat naar een sekte neigen :) . Als ouders wil je toch vooral dat u kinderen gelukkig zijn. Als die zelf aangeven gelukkiger te zijn in BE ga je toch niet op het randje van emotionele chantage vol in de tegenaanval...
Het is Eddy zijn droom om dat kasteel te renoveren maar al de rest van de clan draagt er ook serieus de gevolgen van...

O ja nog iets, waarom houd je u bezig met bomen om te leggen terwijl er daar een gans kasteel in de steigers staat? Qua prio's stellen lijkt me dat niet optimaal...
Tevens heb ik daar alleen levende bomen tegen de vlakte zien gaan en geen 'dood hout tussenuit kappen' zoals ie één scene eerder aangaf. In één van de vorige afleveringen deed het desolate uitzicht van hun domein in BE mij toch ook wat treuren. Ik betwijfel of er veel aangeplant wordt om te compenseren wat er tegen de vlakte gaat...
 
Het leek me in de aflevering van gisteren soms ook wat naar een sekte neigen :) . Als ouders wil je toch vooral dat u kinderen gelukkig zijn. Als die zelf aangeven gelukkiger te zijn in BE ga je toch niet op het randje van emotionele chantage vol in de tegenaanval...
Het is Eddy zijn droom om dat kasteel te renoveren maar al de rest van de clan draagt er ook serieus de gevolgen van...

O ja nog iets, waarom houd je u bezig met bomen om te leggen terwijl er daar een gans kasteel in de steigers staat? Qua prio's stellen lijkt me dat niet optimaal...
Tevens heb ik daar alleen levende bomen tegen de vlakte zien gaan en geen 'dood hout tussenuit kappen' zoals ie één scene eerder aangaf. In één van de vorige afleveringen deed het desolate uitzicht van hun domein in BE mij toch ook wat treuren. Ik betwijfel of er veel aangeplant wordt om te compenseren wat er tegen de vlakte gaat...
Ze zijn natuurlijk niet anders gewoon natuurlijk. Die wonen al gans hun leven op korte afstand van elkaar. Denk dat Christa het daar heel moeilijk me zal hebben dat een deel van haar (klein)kinderen voor de helft in België zouden wonen. Het gevoel van de clan 'Planckaert' is daar heel sterk maar daar net dergelijke zware woorden gebruiken en het gevoel geven dat Magali en Francesco zouden moeten kiezen voor Frankrijk kan alleen maar omgekeerd werken denk ik.

Denk dat ze ook zwaar onderschatten dat Junior ook nog een leven (race en vrienden) heeft naast de familie en dat is ook gesitueerd binnen België.
 
Vergeet niet dat Magalie haar eigen familie nog in Deinze zit (ouders, misschien een broer of zus, …)... die kan daar geen afscheid van nemen door definitief naar Frankrijk te verhuizen.

Wat bij Christopher geen probleem is, die ligt niet wakker wat er daar allemaal in Antwerpen gebeurt bij zijn roots….
 
Vergeet niet dat Magalie haar eigen familie nog in Deinze zit (ouders, misschien een broer of zus, …)... die kan daar geen afscheid van nemen door definitief naar Frankrijk te verhuizen.

Wat bij Christopher geen probleem is, die ligt niet wakker wat er daar allemaal in Antwerpen gebeurt bij zijn roots….
Die Christopher is precies helemaal gebrainwashed door Eddy. Hij praat zelfs helemaal hetzelfde.

Was wel lachen in die oude afleveringen dat hij als 16 jarige snotneus ook zo aan het praten was tegen zijn vader zoals eddy. En dat zijn vader iets zei in de aard van " bon nu heb ik genoeg zever gehoord voor vandaag" en hij gewoon vertrok.
 
Ik ben toch blij dat dat mijn familie niet is. Je zou maar eens een eigen leven willen zeg... en precies of de schoonkinderen hebben zelf geen familie meer. 🤨
Dat Christopher zijn familie niet/minder mist betekent toch niet dat Magali die niet mist? Inlevingsvermogen is toch een moeilijk iets.
Heb ook de indruk dat Junior daar niet gelukkig is, ofwel lijkt dat zo omdat hij in tegenstelling tot de rest nogal introvert is.
Toen hij 2 weken naar België ging gaan zijn ma direct: "Je moet wel bellen eh?!" 🤦‍♀️
Laat die gast toch eens zeg...
Heeft dan ook nog eens veel pech gehad met dat accident. Soms heb ik er wel compassie mee.

(Eens een hele goede muziekkeuze in dit programma vind ik trouwens. Reden te meer dat dit één van de weinige (Vlaamse) series is die ik volg.)
 
Junior racet precies wel goed. Spijtig dat ik geen sponsors vind want ik wil ook zo’n hobby die betaald wordt door anderen.

No offence maar vanwaar komt dat geld toch allemaal? Ik zie +10 mensen werken in dat kasteel, wat denk ik tot op de dag van vandaag nog geen enkele euro heeft opgebracht.
 
En die kunnen echt alles he, hebben alles verstand van. Iets kapot? Huppa zo doen en zo. Kasteel renoveren, enzo

Ik zou zelf niet weten waar de motor zit bij eens rupskraan :crazy:
 
Junior racet precies wel goed. Spijtig dat ik geen sponsors vind want ik wil ook zo’n hobby die betaald wordt door anderen.

No offence maar vanwaar komt dat geld toch allemaal? Ik zie +10 mensen werken in dat kasteel, wat denk ik tot op de dag van vandaag nog geen enkele euro heeft opgebracht.
Tja die sponsors gaat hij wel rap gevonden hebben met dat het ook nog eens in de planckaerts komt. En dat kasteel zal wel deels gesponsord worden door tv en misschien ook nog van het stadje waar het staat omdat ze wel voor reclame zorgen.

Voor de rest is het ook een investering natuurlijk als dat kasteel vol gaat zitten met volk gaan ze er wel goed aan verdienen.
 
Die chalets brengen wel genoeg geld op denk ik. Dan nog die houtzagerij en idd sponsors. Het is natuurlijk ook handig als je veel zelf kunt. Of dat dan hoge kwaliteit is, is een andere vraag. Hier in het dorp noemen we dat "opknappen op z'n Hollands". Vaak Hollanders die dingen gaan doen waar ze geen verstand van hebben om geld uit te sparen. Vaak met minderwaardig materiaal en met een beperkte afwerking. Nu weet ik niet of dat ook voor hun geldt :unsure:
 
Hadden die ook niet enkele huizen zelf gebouwd en verkocht voor hun vertrek naar Frankrijk?

Los daarvan denk ik wel dat die mannen technisch wel wat kunnen. Zelf die kinderen zijn stuk voor stuk technisch onderlegd.
 
Terug
Bovenaan