Chateau Planckaert

ÉÉN Chateau Planckaert

Color me surprised...

Toevallig kwam ik gisteren tegen dat VTM Gold (blijkbaar is dat CAZ2 van vroeger, maar what the fuck is CAZ2!) de originele De Planckaerts opnieuw uitzendt. Gisteren was de eerste aflevering.

Ik had dat toen nooit gezien maar hoooly shit, dat is zowaar nog erger dan Chateau Planckaert. Wat een volk :laugh:
 
Color me surprised...

Toevallig kwam ik gisteren tegen dat VTM Gold (blijkbaar is dat CAZ2 van vroeger, maar what the fuck is CAZ2!) de originele De Planckaerts opnieuw uitzendt. Gisteren was de eerste aflevering.

Ik had dat toen nooit gezien maar hoooly shit, dat is zowaar nog erger dan Chateau Planckaert. Wat een volk :laugh:
Speciale familie idd, maar ik kan er altijd wel om lachen en hoor hun dialect vrij graag. 😁
 
Het kwam een beetje geforceerd over, maar misschien was dat met de camera's. Anyway, die jongen geraakt wel aan een ander lief :D
 
Sweet lord die originele De Planckaerts: dat is dus nog zoveel erger dan ik had durven denken. Die leven daar gewoon in de marginaliteit en armoede in de Ardennen, ongelofelijk om te zien. Eigenlijk echt schrijnend.

Het rare is dat je dan ook weer respect voelt voor die mensen, ze doppen hun eigen boontjes. Ik kan er nog iets van leren :tongue:
 
Prachtig om te zien hoe ze van helemaal niets (en ehct wel marginaliteit) toch iets uitbouwen en zelf uiteindelijk een kasteel kunnen kopen. Dat is ook niet iedereen gegeven.
 
Het proberen AN te spreken bij Francesco is hilarisch. Bij Chateau doet hij gelukkig die moeite niet meer.

Het vtm gehalte van die eerste reeks is soms ook te groot he. Zoals bv de muziek, slowmo's etc.
 
Eddy komt heel vreemd over in die originele afleveringen.
Geeft openlijk toe zijn schoonzus te willen playen en trekt er zich geen hol van aan wat zijn broer daarvan zou denken.
Wel nostalgische beelden. Voorbeeld hoe winkel er in die tijd uit zag, op café gaan met asbakken op de tafel, overal sigaretten roken, auto in panne laten staan midden centrum.
 
Daar verschiet ik niet van. Ik vond die twee totaal niet bij mekaar passen eerlijk gezegd.

Die pasten niet bij elkaar idd en het was een trienemie ook.
Dat afgelegen liggen en de speciale leefstijl die die Planckaerts hebben is niet voor iedereen weg gelegd.
 
Eddy komt heel vreemd over in die originele afleveringen.
Geeft openlijk toe zijn schoonzus te willen playen en trekt er zich geen hol van aan wat zijn broer daarvan zou denken.
Wel nostalgische beelden. Voorbeeld hoe winkel er in die tijd uit zag, op café gaan met asbakken op de tafel, overal sigaretten roken, auto in panne laten staan midden centrum.
Die sfeer is inderdaad zalig om terug te zien. Zo cruisen met die auto zouden ze nu ook niet meer kunnen zonder mediastorm denk ik
 
Haha, ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet meer aan al die zender uit kan :crazy:.

Tante van mij, die in Z-Fr woont, kent de vorige eigenares van hun chateau een beetje. Die kreeg bijna een beroerte toen die ganse bende daar toekwam (maar t zijn wel gewoon sympathieke mensen é).
 
Of junior die vlotjes van een sigaret staat te trekken.
Indertijd was het zo van ja, Francesco kan geen deftige wielercarrière doen, maar die was letterlijk met alles anders bezig ipv trainen, nogal wiedes dat het niet marcheert dan. 😁
Je kan ze trouwens ook zien op de vtm go app.
 
Terug
Bovenaan