Cash automaten verdwijnen uit de maatschappij

Ik heb 3 kaarten maar enkel 1 bij. Op 20jaar nog nooit voorgehad dat de kaart ineens niet werkt. Enkel af en toe foutmelding eens broekje veeg en het is opgelost.

Nee maar ik kwam iets gelijkaardigs tegen zoals multiboxer maar dan met online banking.

Juist verhuisd en het toestelletje voor toegang moest vervangen worden.

Sturen ze natuurlijk naar mijn oud adres op en weigeren naar mijn nieuw adres of naar het bankkantoor te sturen dus heb ik maanden zonder ebanking gezeten. Terug naar de oude tijd om mijn overschrijvingen te doen in het bankkantoor :p.

Uit miserie een nieuwe rekening geopend, mijn rekeningnummer veranderd bij mijn werkgever, de nieuwe kaarten gekregen en toegang tot hun platform gekregen wat wel allemaal perfect ging op twee weken tijd.

Sindsdien altijd backup-rekeningen en kaarten :p.
 
Doen veel mensen dit dan?
Je kan trouwens niet overal met kredietkaart betalen.
Ik doe dit toch, ik heb ook maar 1 betaalkaart (debetkaart) en dan 2 kredietkaarten (1 van Beobank voor de cashback en 1 van Revolut voor de lage transactiekosten i/h buitenland). Bij mijn weten pakken ze quasi overal de kredietkaart aan, behalve bij Colruyt. Bij Aldi, Delhaize, Carrefour, Spar aanvaarden ze het alleszins.
 
Ik heb 3 kaarten maar enkel 1 bij. Op 20jaar nog nooit voorgehad dat de kaart ineens niet werkt. Enkel af en toe foutmelding eens broekje veeg en het is opgelost.
Heb nochtans ook al vaak meegemaakt dat niet werkt, ook met belfius bankkaart toevallig.
Vooral aant tankstation s'avonds laat, das best wa stress.
Rijd dan naar ander tankstation tot het lukt.

Tis alsof bij ene bakje het lukt en op het ander niet.
Nog een reden waarom ik nooit nergens nr toe ga zonder niet minstens 20 à 50 eur op zak. Hoop zever vermeden vaak.
 
Ik heb hier de loonstortrekening, de gemeenschappelijke vastgoedrekening, de gemeenschappelijke vastgoedspaarrekening, de persoonlijke lopende rekening, de gemeenschappelijke lopende rekening, die allemaal met kaart. Eentje ervan gebruik ik wel niet en steekt ergens in een doos thuis, omdat deze identiek is aan een andere kaart qua uitzicht. En dan nog een VISA kaartje. Daarnaast nog de persoonlijke spaarrekening(en) met hun zichtrekening want soms andere bank, en de zichtrekeningen bij effectenrekeningen.

Is dat over the top? Maybe. Beter dan cash? Absoluut. Lokken ze het zelf uit? Natuurlijk. Moesten alle banken nu gewoon dezelfde tarieven rekenen (en dan natuurlijk die gratis tarief van mijn VISA+lopende rekening) dan zou dit allemaal niet nodig zijn. Their loss.
 
Ik heb vorige week cash betaald, want dan kreeg ik 50€ korting. Als ik met de kaart zou betalen, kreeg ik geen korting.
Dat zijn van die trukken van de foor hé. :tongue:

Maar goed, de mogelijkheid om met de kaart te betalen, was er dus wel.

Zoals verwacht doet nog niet iedereen mee, maar er is nu wel een meldpunt (zie link in artikel) waar je inbreuken op je consumentenrechten kan indienen. Dat systeem werkt redelijk vlot, ik heb al verschillende zaken gemeld.
Mijn dierenarts zijn machientje hapert zogezegd regelmatig door een 'storing'. :rofl:
Als je dan zegt: Ik heb geen geld bij dan pakt hij een enveloppe en zegt hij: Géén probleem, je weet mijn brievenbus staan, steek het daar straks maar in.
 
Laatst bewerkt:
Mag je trots op zijn... Blijf er dan gewoon weg als het je niet aanstaat, maar gaan klikken is kinderachtig.
Dat doe ik als de dienstverlening of de kwaliteit tekort schiet.
Nu is het puur frauderen dat ze doen en mijn consumentenrechten schenden. Geen enkele reden waarom je dat als consument zou moeten slikken.
 
nee, gewoon fraude
Fraude? Het is bij mijn weten niet verboden korting te geven bij een bepaalde betaalwijze?

Dat doe ik als de dienstverlening of de kwaliteit tekort schiet.
Nu is het puur frauderen dat ze doen en mijn consumentenrechten schenden. Geen enkele reden waarom je dat als consument zou moeten slikken.
Ik vind dat sommige consumenten nogal hoog van de toren blazen tegenwoordig. Als de manier van zaken doen je niet instaat, trap je het gewoon af in plaats van te gaan klikken bij de overheid. Mensen die gaan klikken bij de overheid hebben de geschiedenis van Duitsland geschreven.
 
Ja, je hebt gewoon fraude gepleegd. Waarom je daarover loopt te toeteren snap ik niet
Ik dacht -betreffende de fraude- dat je sprak over de firma die mij die korting aanbood. :unsure:
Dus je spreekt over mijzelf? Oh Ok, dat had ik dus niet eens door. :tongue:

Dat ik een korting aanvaard, is toch helemaal geen fraude?

Volgens deze link is dit (in België) geen fraude en mag dat gewoon (al is 50€ korting natuurlijk wel heel veel)
Klanten die cash betalen, kunt u perfect een korting geven
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat sommige consumenten nogal hoog van de toren blazen tegenwoordig.
Ja, verwachten dat de wettelijke verplichtingen opgevolgd worden, wat blazen die die irritante consumenten weer hoog van hun toren ..
Als de manier van zaken doen je niet instaat, trap je het gewoon af in plaats van te gaan klikken bij de overheid. Mensen die gaan klikken bij de overheid hebben de geschiedenis van Duitsland geschreven.
Die manier van zaken doen is onwettelijk en dat weten ze zelf ondertussen ook.
 
Ik dacht -betreffende de fraude- dat je sprak over de firma die mij die korting aanbood. :unsure:
Dus je spreekt over mijzelf? Oh Ok, dat had ik dus niet eens door. :tongue:

Dat ik een korting aanvaard, is toch helemaal geen fraude?

Volgens deze link is dit (in België) geen fraude en mag dat gewoon (al is 50€ korting natuurlijk wel heel veel)
Klanten die cash betalen, kunt u perfect een korting geven

Korting bij contante betaling, niet bij cashbetaling.
Twee verschillende zaken.
 
Korting bij contante betaling, niet bij cashbetaling.
Twee verschillende zaken.
Ja je hebt gelijk, maar ook dat mag gewoon, volgens dit artikel
Kortingen toegestaan

Al is 50€ gewoon erg veel en niet helemaal koosjer. Die korting is waarschijnlijk niet redelijk tov mensen die met een betaalkaart betalen. En in die zin mag het dus eigenlijk niet.

Nu goed "back on topic"? :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan