Cash automaten verdwijnen uit de maatschappij

Wat ik met mijn geld doe, daar heeft niemand, zelfs de overheid geen zaken mee. Dat is mijn keuze en mijn privacy.
Maar dat is gewoon niet zo, het is bijna nooit zo geweest, het is nu niet zo en het zal waarschijnlijk in de toekomst ook niet zo zijn.
 
Maar dat is gewoon niet zo, het is bijna nooit zo geweest, het is nu niet zo en het zal waarschijnlijk in de toekomst ook niet zo zijn.
Zolang dat offshorebanken, kluizen, wallets, cash geld en cryptomunten bestaan zal dat voor iedereen die dat wil, wel zo zijn.
 
Zolang dat offshorebanken, kluizen, wallets, cash geld en cryptomunten bestaan zal dat voor iedereen die dat wil, wel zo zijn.
Wat je zegt is dat het mogelijk is om fraude te plegen, de boel te omzeilen en een crimineel te zijn. En uiteraard is dat correct.

Maar het is niet omdat je zaken verzwijgt of verbergt dat uw initiële statement niet gewoon achterlijk was.
 
Wat je zegt is dat het mogelijk is om fraude te plegen, de boel te omzeilen en een crimineel te zijn. En uiteraard is dat correct.

Maar het is niet omdat je zaken verzwijgt of verbergt dat uw initiële statement niet gewoon achterlijk was.
Even achterlijk als uw interpretatie dat mijn statement terug zou slaan op wetgeving.
Zolang overheden hun eigen beslissingen nemen zullen burgers hun eigen principes hanteren. Voor altijd dus.

En geld in huis hebben maakt je geen defacto crimineel.
 
Dankzij cash geld heb ik af en toe nog eens een korting op iets dat veel geld kost.

Als werknemer weet de overheid tot op de eurocent hoeveel geld er binnenkomt en wordt dit geld lustig belast.
Ik ben altijd voor het maximum belast moest cash geld niet bestaan, gelukkig is dit niet het geval.

Cash geld is zoals kruimels voor het gepeupel, welke ik graag behoud.
Zo kan ik ook eens wat geld besparen want niet iedereen kan frauderen voor miljoenen en daarna een dealtje sluiten met de belastingsdienst.
 
Laatst bewerkt:
Kent er iemand een bank waar je nog makkelijk cash kan storten zonder dat er vragen gesteld worden?
 
Kent er iemand een bank waar je nog makkelijk cash kan storten zonder dat er vragen gesteld worden?
Volgens mij heeft elke Belgische bank meldingsplicht als er stortingen boven een bepaald bedrag gebeuren. Maar ik vraag me nu wel af of ze geen vragen gaan stellen als je daar elke dag 500 Euro komt storten op een privé rekening.
 
Das 15 000 per maand. Daar zullen idd vragen over gesteld worden.

Maar zoals eerder gezegd dat beetje zwart geld van de gewone belg word niet op een rekening gezet maar meteen terug geïnjecteerd in ons systeem.
 
BELFIUS de bank van mijn kloten.

Ik sta in de supermarkt en wil mijn eten betalen met de Belfius bankkaart.
Werkt niet, kaart geblokkeerd... App zegt dat er genoeg geld op zichtrekening staat. Gelukkig had ik genoeg geld contant mee.

WTF?

2 dagen later opeens een nieuwe bankkaart in brievenbus alhoewel mijn oude nog tot 2025 geldig is...
Bijhorende brief zegt dat ik zorgeloos mijn oude pin kan gebruiken met mijn nieuwe kaart.

Geld proberen af te halen, dit is niet mogelijk met zowel oude als nieuwe kaart.
Proberen te betalen in de supermarkt met beide kaarten. NIET mogelijk. Beide kaarten nog 1 poging PIN en dan geblokkeerd.

Online bankieren met oude kaart kan wel. Nieuwe kaart een week later nog compleet waardeloos.

WTF?

Ik bel mijn lokale kantoor om dit aan te kaarten.
Er neemt niemand op....
Ik word doorgestuurd naar "wherever"
Er neemt niemand op....
Ik mag een voicemail inspreken.... nooit enige respons gekregen hierop!!!!

Ik probeer een meeting te plannen in het bankkantoor van Belfius maar ik kan dit ten vroegste een maand! later doen want volzet.

Uiteindelijk heb ik een afspraak kunnen regelen in een andere gemeente.... en mag een week later eens passeren.

Op die afspraak uiteindelijk na 21 dagen mijn bankkaart weer aan het werk gekregen.
Die persoon was vriendelijk en behulpzaam. Gelukkig want ik stond echt ontploffen na die eindeloze stroom van bullshit.
Onmiddelijk gevraagd om mijn week en daglimiet naar 5k te verhogen.
Daarna onmiddelijk 2k afgehaald en dat thuis op de hoop gesmeten.

Onthouden: Je bank is onbetrouwbaar, waardeloos en ONBEREIKBAAR.

Gelukkig geloof ik niet heilig in die uitvreters van die bankkantoren en heb ik altijd veel contant.
Chance voor hun dat ik een hypotheek bij een dochteronderneming bij hun heb want anders ik al lang weg.
 
En de post hierboven is NOGMAALS een reden waarom je niet dient te vertrouwen op die onverschillige tamzakken van Belfius.

Had ik geen contant liggen kon ik 21 dagen niets kopen want vanuit de kant van Belfius KOMT NOOIT REACTIE.
Wat een fucking waardeloze bank, REALLY.
 
BELFIUS de bank van mijn kloten.

Ik sta in de supermarkt en wil mijn eten betalen met de Belfius bankkaart.
Werkt niet, kaart geblokkeerd... App zegt dat er genoeg geld op zichtrekening staat. Gelukkig had ik genoeg geld contant mee.

WTF?

2 dagen later opeens een nieuwe bankkaart in brievenbus alhoewel mijn oude nog tot 2025 geldig is...
Bijhorende brief zegt dat ik zorgeloos mijn oude pin kan gebruiken met mijn nieuwe kaart.

Geld proberen af te halen, dit is niet mogelijk met zowel oude als nieuwe kaart.
Proberen te betalen in de supermarkt met beide kaarten. NIET mogelijk. Beide kaarten nog 1 poging PIN en dan geblokkeerd.

Online bankieren met oude kaart kan wel. Nieuwe kaart een week later nog compleet waardeloos.

WTF?

Ik bel mijn lokale kantoor om dit aan te kaarten.
Er neemt niemand op....
Ik word doorgestuurd naar "wherever"
Er neemt niemand op....
Ik mag een voicemail inspreken.... nooit enige respons gekregen hierop!!!!

Ik probeer een meeting te plannen in het bankkantoor van Belfius maar ik kan dit ten vroegste een maand! later doen want volzet.

Uiteindelijk heb ik een afspraak kunnen regelen in een andere gemeente.... en mag een week later eens passeren.

Op die afspraak uiteindelijk na 21 dagen mijn bankkaart weer aan het werk gekregen.
Die persoon was vriendelijk en behulpzaam. Gelukkig want ik stond echt ontploffen na die eindeloze stroom van bullshit.
Onmiddelijk gevraagd om mijn week en daglimiet naar 5k te verhogen.
Daarna onmiddelijk 2k afgehaald en dat thuis op de hoop gesmeten.

Onthouden: Je bank is onbetrouwbaar, waardeloos en ONBEREIKBAAR.

Gelukkig geloof ik niet heilig in die uitvreters van die bankkantoren en heb ik altijd veel contant.
Chance voor hun dat ik een hypotheek bij een dochteronderneming bij hun heb want anders ik al lang weg.
Uw oude bankkaart zal nooit uit zichzelf van PIN-code wisselen. De eerste situatie in de winkel lijkt mij dus eerder een geval van uw dag- of weeklimiet bereikt te hebben. Iets wat elke bank doet trouwens, maar limieten kan je zelf instellen.

Wat is de reden dat je een nieuwe kaart toegestuurd kreeg, als de oude nog tot 2025 geldig was? Wat stond er in de begeleidende brief?

Moet je de nieuwe kaart eerst niet ‘activeren’ aan een bankautomaat i.p.v. onmiddellijk te gebruiken in de winkel?

Ik ben het dus niet zeker, maar beide situaties lijken mij mogelijks vermijdbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
BELFIUS de bank van mijn kloten.

Ik sta in de supermarkt en wil mijn eten betalen met de Belfius bankkaart.
Werkt niet, kaart geblokkeerd... App zegt dat er genoeg geld op zichtrekening staat. Gelukkig had ik genoeg geld contant mee.

WTF?

2 dagen later opeens een nieuwe bankkaart in brievenbus alhoewel mijn oude nog tot 2025 geldig is...
Bijhorende brief zegt dat ik zorgeloos mijn oude pin kan gebruiken met mijn nieuwe kaart.

Geld proberen af te halen, dit is niet mogelijk met zowel oude als nieuwe kaart.
Proberen te betalen in de supermarkt met beide kaarten. NIET mogelijk. Beide kaarten nog 1 poging PIN en dan geblokkeerd.

Online bankieren met oude kaart kan wel. Nieuwe kaart een week later nog compleet waardeloos.

WTF?

Ik bel mijn lokale kantoor om dit aan te kaarten.
Er neemt niemand op....
Ik word doorgestuurd naar "wherever"
Er neemt niemand op....
Ik mag een voicemail inspreken.... nooit enige respons gekregen hierop!!!!

Ik probeer een meeting te plannen in het bankkantoor van Belfius maar ik kan dit ten vroegste een maand! later doen want volzet.

Uiteindelijk heb ik een afspraak kunnen regelen in een andere gemeente.... en mag een week later eens passeren.

Op die afspraak uiteindelijk na 21 dagen mijn bankkaart weer aan het werk gekregen.
Die persoon was vriendelijk en behulpzaam. Gelukkig want ik stond echt ontploffen na die eindeloze stroom van bullshit.
Onmiddelijk gevraagd om mijn week en daglimiet naar 5k te verhogen.
Daarna onmiddelijk 2k afgehaald en dat thuis op de hoop gesmeten.

Onthouden: Je bank is onbetrouwbaar, waardeloos en ONBEREIKBAAR.

Gelukkig geloof ik niet heilig in die uitvreters van die bankkantoren en heb ik altijd veel contant.
Chance voor hun dat ik een hypotheek bij een dochteronderneming bij hun heb want anders ik al lang weg.
Ge zult tot de 5% van hun slogan behoren. :unsure:
 
Ik heb 3 kaarten maar enkel 1 bij. Op 20jaar nog nooit voorgehad dat de kaart ineens niet werkt. Enkel af en toe foutmelding eens broekje veeg en het is opgelost.
 
Terug
Bovenaan