Capaciteitstarief toch vanaf januari

Omdat ge daar toch wat specifieker gereedschap voor nodig hebt.
Je overschat precies wel een beetje hoeveel belang die mannen gaan hechten aan de manier waarop ze u woning gaan achter laten... :unsure:

En hoeveel belang de meeste van die mannen hechten aan iets technisch correct volgens de regels van de kunst uit te voeren VS zorgen dat het zo snel mogelijk gedaan is.
 
Kan je die aan 11kW laden thuis? Ik ga voor 7,4kW, dan is die van 0-100% op 10 uur klaar, heb 74kWh netto capaciteit.
Als ik publiek laad, zie ik 10,2kWh binnenkomen altijd, nog nooit hoger gezien tbh.
Als ik het instel op 11kW dan zie ik inderdaad iets onder 11kW staan op mijn app.

Maar ik kan de laadbox tot 22 kW instellen. En dat laadt ie op aan max 11.3 kW. Meer kan de Cupra niet aan. Dus ja, tot die laadsnelheid lukt het.

Eens ik een digitale meter heb ga ik het ook op 7.4 kW houden
 
Je overschat precies wel een beetje hoeveel belang die mannen gaan hechten aan de manier waarop ze u woning gaan achter laten... :unsure:

En hoeveel belang de meeste van die mannen hechten aan iets technisch correct volgens de regels van de kunst uit te voeren VS zorgen dat het zo snel mogelijk gedaan is.
Jammer om te moeten zeggen maar dit dus he.
Fluvius komt in het beste geval eerst eens kijken maar anders kiezen die gewoon opt moment zelf de makkelijkste/snelste/goedkoopste manier wars enige esthetische en vaak ook technische of praktische bezwaren.
Als gij een voorkeursroute of montage hebt gaat gij, op eigen kost en initiatief, dat zelf mogen voorbereiden voor hun.

Ik stond er langs toen fluvius geen graten zag in het vastboren van zo'n antenne tegen de beschermde gevel van een beschermd monument ondanks de, duidelijke en luidruchtige bezwaren van zowel de architect als monumentenzorg, inclusief enkele suggesties waar ze die antenne WEL mochten plaatsen als ze koppig bleven doen.
 
Jij hebt een mooi beeld van Fluvius en hoeveel rekening jij denkt dat ze houden met je zorgen :)

Bij buur hebben ze ook digitale meter gezet maar die buur had een kastje rond z'n analogen gebouwd om mooi weg te steken. Kastje die te klein is voor digitale meter.
Resultaat is dat kastje helemaal afgebroken is door Fluvius en niet zachtaardige manier.
Voor Fluvius is het simpel he, van hun ben je helemaal niet verplicht om uberhaup een elektriciteitsaansluiting te hebben. Als je dat wel wil is het onder hun voorwaarden. Toen ze hier ooit de aansluiting ondergronds gestoken hebben was het vrij simpel met de commentaar toen ze de haag uittrokken, de brievenbus molden en het tuinpad doorslepen. Wil je elektriek of wil je geen.
 
En bij mijn weten ben je voor de meeste aansluitingen van Fluvius verplicht om volgens hun voorwaarden, maar op jouw kosten en initiatief de nodige gaten op de door hen aangegeven plaats te voorzien.

Was alvast toch bij ons het geval toen we een verzwaring wilden van monofase naar driefasen. De kabel moest zelfs klaar liggen.
 
Op fluvius zien wij een ander capaciteitspiek dan op de my luminus app. Blijkbaar is die app niet erg betrouwbaar :( , net er achter gekomen dat onze piek dubbel zo hoog ligt dan wat de luminus app ons vermeldde.
 
Maar Demir heeft zich weer kunnen profileren tegen de schamele kostprijs van wat erelonen voor advocaten... geen slechte return on investment voor haar.
 
2de maand capaciteitstarief... totaal niet op mijn verbruik gelet qua spreiding en toch "maar" een piek van 4,8 gehaald in februari, in de namiddag deze keer. Ik mag in de toekomst tot 9kW piek gaan voor ik met ons jaarverbruik (huidig verbruik rond de 8kw per jaar, en dan komt de EV nog) break even ben met het oude systeem, alles daaronder is winst.

Met de auto ga ik wel moeten opletten dat ie alleen overdag zonnewinst neemt en pas vanaf 10u 's avonds of zo van het net begint te nemen.

Het capaciteitstarief mag blijven voor mij :D
 
huidig verbruik rond de 8 kWh per jaar
Eenheden people :). Zeker als het over die vorte kwartierpieken gaat naast het jaarverbruik.
Met de auto ga ik wel moeten opletten dat ie alleen overdag zonnewinst neemt en pas vanaf 10u 's avonds of zo van het net begint te nemen.

Het capaciteitstarief mag blijven voor mij :D
Dat is ook het hele ding achter de geveinsde furore van Demir over dit voorstel uit 2020: het bevoordeelt eigenlijk de grote verbruikers ten koste van de kleine verbruikers.
Ergens is dat in netbeheer-opzicht wel logisch. Een elektriciteitsnet(beherder) heeft liever 100 grote constante/regelmatige verbruikers dan 10 gezinnen die allemaal tegelijk om 18u hun EV aan 22kW gaan opladen, of zelfs gewoon 10 gezinnen die tussen 17 en 18 uur allemaal hun fornuis, wasmachine etc. tegelijk aanzetten.
 
Eerste meting piekverbruik geland op 3.8kwh. Dat lijkt mee te vallen. Naar niks gekeken.
 
Een piek van 5.2kwh.

Warmtepomp tgv dooicyclus en dan de oven die tegelijkertijd opstaat.

Je ziet mijn verbruik van de verwarming, dan zie je de injectie opkomen en terug omlaag gaan om dan daarna de warmtepomp en het gewoon verbruik weer te zien pieken.

Ach ja, het is wat het is. Ga mij er echt niet iets van aantrekken.
 
Januari en Februari piek van 8.5kW.
In de simulator betaal ik 20eur minder netkosten dan vorig jaar dan.

Veel gezever voor niets.
 
Januari: 3,98
Februari: 3,92

Valt precies veeeeeel beter mee dan verwacht. Ik had op 7-8 gerekend. Op deze manier is het pure winst voor mij, jaarverbruik 6.000 à 6.500 kWh.
 
Vriendin die de droogkast + wasmachine aanzet. Haar haren aan het föhnen is en ik die een koffie laat doorlopen.

That's it voor Maart 😅
 
Terug
Bovenaan