Capaciteitstarief toch vanaf januari

Hier Januari 5,9kw. Nu in Februari al aan 6,7kw..

En we letten er op om wasmachine, droogkast, vaatwas en koken nooit 2 ervan samen te doen/opzetten.

Maar koken (4 potten tegelijk), oven, dampkap, tv, 3 laptops,... samen loopt ook al enorm op precies...
Hier aan 11,2 kW de elektrische wagen volle bak opgeladen. De piek? Amper 2,5 kW!

Maar goed eens de analoge meter vervangen wordt door een digitale meter (midden 2024 voor mij), zal het lachen mij wel vergaan. :oi22:
 
maar dan ben je niet aan het koken, tv kijken, 3 laptops tegelijk, oven, dampkap. Allez tenzij jij dat wel tijdens de werkuren allemaal tegelijk kan doen 😅
Mja, een gezin kan uit meerdere personen bestaan die allemaal iets aan het doen zijn.
Terwijl mijn patatten staan te koken of saus staat te pruttelen of stoofpotje opstaat of iets aan het bakken is in de oven of ... kan ik weldegelijk verderwerken; ik ga daar niet zitten op kijken. Tijdens de werkuren (voor middageten bv) kan ik perfect 5min patatten gaan schillen en opzetten terwijl iets aan het lopen is (en ik de werkpc dus niet kan uitzetten), dan wat verderwerken, dan verderkoken.
 
Hier aan 11,2 kW de elektrische wagen volle bak opgeladen. De piek? Amper 2,5 kW!

Maar goed eens de analoge meter vervangen wordt door een digitale meter (midden 2024 voor mij), zal het lachen mij wel vergaan. :oi22:
Heb je zonnepanelen die er al lang opliggen? Want dan kan je nog uitstel vragen he ;).
 
Heb je zonnepanelen die er al lang opliggen? Want dan kan je nog uitstel vragen he ;).
Neen dat is heel moeilijk, ik woon op een appartement met een heel slecht geplaatste individuele meterkast. (en alleen Fluvius kan en mag deze verplaatsen, een elektriciën mag dat niet doen, maar de kelder is zo krap dat verplaatsen géén optie is)

De enige manieren, is om zonnepanelen te leggen op het dak van de garage en daar ook een tweede meter- en zekeringskast te plaatsen of de kelder uit te breiden en daar een extra zekerkastje te plaatsen (niet zo simpel de kelder te vergroten, maar normaal gezien wel mogelijk), beiden een heel grote kost, waar ik eigenlijk liefst niet mee wil starten.

Opmerking: Voor mijn laadbox heb ik alles moeten aansluiten op de algemene meter- en zekeringskast, om het vlotjes te doen werken, maar met zonnepanelen is dat geen optie (omdat de zonnepanelen dan alleen de algemene delen coveren en niet mijn individueel appartement)
 
Hier aan 11,2 kW de elektrische wagen volle bak opgeladen. De piek? Amper 2,5 kW!

Maar goed eens de analoge meter vervangen wordt door een digitale meter (midden 2024 voor mij), zal het lachen mij wel vergaan. :oi22:

Kan je die aan 11kW laden thuis? Ik ga voor 7,4kW, dan is die van 0-100% op 10 uur klaar, heb 74kWh netto capaciteit.
Als ik publiek laad, zie ik 10,2kWh binnenkomen altijd, nog nooit hoger gezien tbh.
 
Omdat die kabel uit de kelder naar het dak zal moeten, door de technische schacht die zich achter de wc's bevindt?
En waarom zou men een kabel naar het dak moeten leiden? Men zal de kortste weg nemen, hoor, niet de weg die jij wil. Tenzij natuurlijk de hoofdleiding van de electriciteit ook via het dak gaat, maar dat zou wel héél absurd zijn. Dus het zal eerder met graafwerken zijn en door de kelder.

Het lijkt me sowieso wel dat de technische schacht een verbinding zal hebben met de plaats waar je zekeringskast staat, anders is dat een rare constructie bij jullie: technische schacht zonder technische aansluitingen?

Ofwel begrijp ik hier iets niet.
 
Periode loopt tot 28/1/2023 , dus dan zou ik verwachten dat er voor die 28 dagen al met capaciteitstarief gewerkt is ?
Geen volle maand, dus geen maximum in een maand, zou ik denken.

Wij hebben alvast voor januari wél de afrekening gehad (maandelijkse facturen), met een piek van 8,8 kW
 
En waarom zou men een kabel naar het dak moeten leiden? Men zal de kortste weg nemen, hoor, niet de weg die jij wil. Tenzij natuurlijk de hoofdleiding van de electriciteit ook via het dak gaat, maar dat zou wel héél absurd zijn. Dus het zal eerder met graafwerken zijn en door de kelder.

Het lijkt me sowieso wel dat de technische schacht een verbinding zal hebben met de plaats waar je zekeringskast staat, anders is dat een rare constructie bij jullie: technische schacht zonder technische aansluitingen?

Ofwel begrijp ik hier iets niet.
De zekeringkast hangt in de kelder, daarboven zit de technische schacht, maar die loopt dus achter de wc's door.
Graafwerken en door de kelder... Dan gaan ze toch een betonnen oprit moeten uitbreken...
 
De zekeringkast hangt in de kelder, daarboven zit de technische schacht, maar die loopt dus achter de wc's door.
Wat is het nut van een technische schacht indien die niet bereikbaar is? Ik probeer het te snappen, maar ik snap echt niet waar je naartoe wil...
anders zei:
Graafwerken en door de kelder... Dan gaan ze toch een betonnen oprit moeten uitbreken...
Het uitbreken is hun probleem, het terug aanleggen niet, denk ik.
 
Wat is het nut van een technische schacht indien die niet bereikbaar is? Ik probeer het te snappen, maar ik snap echt niet waar je naartoe wil...
Het uitbreken is hun probleem, het terug aanleggen niet, denk ik.
Die is bereikbaar, als je de wc's van de muur haalt en de panelen los vijst. Je moet een technische schacht toch helemaal niet "open" houden, in normale omstandigheden moet je daar nooit in zijn.
 
En voor elektriciteit moet je niet de kortste weg nemen maar de gemakkelijkste...
Kostprijs van een dikkere kabel weegt niet op tegen de duurdere uurlonen indien de kortste weg veel moeilijker te bereiken is.
klopt, maar ik versta niet wat er gemakkelijker aan zou zijn. De technische schacht lijkt meestal toch centraal in de woning te zitten, dus als je dan nog naar de buitenmuur moet, ben je gemakkelijker met boren door de kelder lijkt me.

Maar @anders. : als het enkel gaat over het demonteren van de hangwc zelf (en niet al de rest erachter), dan zal je dat zelf mogen doen als je het per se langs daar zou willen, lijkt me. Wij moesten alvast bij het leggen van een nieuwe kabel ism fluvius zelf alles toegankelijk maken.
 
klopt, maar ik versta niet wat er gemakkelijker aan zou zijn. De technische schacht lijkt meestal toch centraal in de woning te zitten, dus als je dan nog naar de buitenmuur moet, ben je gemakkelijker met boren door de kelder lijkt me.

Maar @anders. : als het enkel gaat over het demonteren van de hangwc zelf (en niet al de rest erachter), dan zal je dat zelf mogen doen als je het per se langs daar zou willen, lijkt me. Wij moesten alvast bij het leggen van een nieuwe kabel ism fluvius zelf alles toegankelijk maken.
Voor de duidelijkheid, de schacht gaat bij ons tot op het dak he (voor warmtepomp en zonnepanelen, dus dakdoorvoer is er al). Dus dat is een rechstreekse verbinding tussen kelder en dak, en zal daarvoor dus altijd de makkelijkste oplossing zijn.
Onze gevel is crepi, dus daar kan die antenne ook niet tegen gemonteerd worden (zonder specifieke uitrusting daarvoor).
En ik kan me niet inbeelden dat wij nu zo'n alleenstaand geval daar in zijn.
 
Jij hebt een mooi beeld van Fluvius en hoeveel rekening jij denkt dat ze houden met je zorgen :)

Bij buur hebben ze ook digitale meter gezet maar die buur had een kastje rond z'n analogen gebouwd om mooi weg te steken. Kastje die te klein is voor digitale meter.
Resultaat is dat kastje helemaal afgebroken is door Fluvius en niet zachtaardige manier.
 
1. Dus het is mogelijk
2. Ge hebt daar dus niks speciaals voor nodig. Zo een antenne weegt niks. Ge kunt dat zelfs gewoon vastplakken
Maar ge moet nog steeds door de crepi boren, en dat moet 100% waterdicht krijgen nadien. Wij hebben hier zelf overal waar iets bevestigd moest worden voorzieningen doen tijdens de ruwbouw ...
 
Terug
Bovenaan