Burgerlijk computerwetenschappen na industriëel informatica

Maidenless

New member
Dag iedereen

Dit jaar studeer ik af in de master industriële wetenschappen informatica. Ik heb dit programma gevolgd na een schakeljaar en kom vanuit een professionele bachelor toegepaste informatica.

Nu is het nog mogelijk om direct te beginnen aan de master computerwetenschappen. Is dit het waard? Scheelt het loon veel? Zijn er veel verschillen in doorgroeimogelijkheden? Ik wil niet tegen een glazen plafond aanbotsen later maar 2 jaar is natuurlijk wel lang.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Goeie kameraad heeft dat gedaan. Ik denk niet per se dat er een plafond is voor industrieel informatica tov van burgie computerwetenschappen, maar dat ze soms gewoon naar andere jobs leiden.

Ik zou puur inhoudelijk kijken naar het programma van CW en zien als er iets is qua job dat je daarmee zou kunnen doen dat je graag zou doen en je niet kan met je huidige master.

Die kameraad doet het omdat die vnl. geboeid is door machine learning enz. en dat harder aanbod komt in een CW programma, vandaar dat de extra 2j voor hem het wel waard zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:
de doorgroeimogelijkheden zijn volgens mij maar lichtjes anders, van iemand burgerlijk ingenieur verwachten ze precies wat meer ambitie buiten het technische om in mijn omgeving.
Ik wil helemaal geen team lead of project manager zijn, ik wil een technische expertise opbouwen en verschillende projecten technisch verderhelpen en heb gekozen om van een academische bachelor informatica naar ingenieurs wetenschappen: computerwetenschappen te schakelen.

Die schakeling stelde niets voor, er was geen nood aan een schakeljaar. Je word volgens mij meer een jack of all trades, master of SOME. Je kan dus kiezen waar je verder in gaat. Je kan code monkey worden, tech lead, project lead, etc. beide als ing. en ir., de verwachtingen die recruiters wel vaak hebben is dat ing. technischer wilt blijven zijn. Die verwachtingen kan je wel sturen naar wat jij wil, volgens mij.

Ik wou ook meer over AI, machine learning, data mining etc leren en heb daarom voor KUL ipv UHasselt gekozen.
 
Terug
Bovenaan