Bundesliga: Duits Voetbal 2024-2025

Morgen mits goede wedstrijd en eindverloop tegen stevig Frankfurt kan Kompany netjes uitlopen.
Leverkusen met al weer puntenverlies.

Edit
:sop:

Laatst bewerkt:
Oei, weer puntenverlies. Winnen van een promovendus met 5 goals verschil kan iedereen bij Bayern, winnen van de concurrenten daarentegen wordt precies ook dit jaar een probleem.

Allez, ik wil graag pro-Kompany zijn maar ik haat ploegen die de competitie jaar na jaar compleet domineren, dus hoe slechter Bayern het doet des te beter.

Die verdediging doet me wel wat aan Burnley denken van vorig seizoen. Elke keer er doorgekomen wordt, is het goal...

Oei, weer puntenverlies. Winnen van een promovendus met 5 goals verschil kan iedereen bij Bayern, winnen van de concurrenten daarentegen wordt precies ook dit jaar een probleem.

Allez, ik wil graag pro-Kompany zijn maar ik haat ploegen die de competitie jaar na jaar compleet domineren, dus hoe slechter Bayern het doet des te beter.

Die verdediging doet me wel wat aan Burnley denken van vorig seizoen. Elke keer er doorgekomen wordt, is het goal...
Ik heb liever Kompany dan bijvoorbeeld een Tedesco.
Maar hij is een heel aanvallend ingestelde coach. Misschien een beetje TE. Waardoor ze inderdaad ook TE veel goals tegen krijgen.

Bij Burnley is dat fout afgelopen (ook wel omdat ze er de spelers niet voor hadden maar swoit). Is Kompany in staat (met een beter team) die extra stap te zetten als coach en daar een oplossing voor te vinden?

Ik vind hem geen slechte coach. Maar een topcoach? Neen dat ook weer niet. Maar dat kan nog komen. Het hangt van zijn leerproces af. Leren van je fouten. Dus we zullen wel zien zeker? :tongue:

Ik heb liever Kompany dan bijvoorbeeld een Tedesco.
Maar hij is een heel aanvallend ingestelde coach. Misschien een beetje TE. Waardoor ze inderdaad ook TE veel goals tegen krijgen.

Bij Burnley is dat fout afgelopen (ook wel omdat ze er de spelers niet voor hadden maar swoit). Is Kompany in staat (met een beter team) die extra stap te zetten als coach en daar een oplossing voor te vinden?

Ik vind hem geen slechte coach. Maar een topcoach? Neen dat ook weer niet. Maar dat kan nog komen. Het hangt van zijn leerproces af. Leren van je fouten. Dus we zullen wel zien zeker? :tongue:
Vorig jaar is de oh zo top coach Tuchel daar 5-1 gaan verliezen in Frankfurt.
Dit jaar speelt ge die ploeg eigenlijk kwasie van kaske naar de muur.
Gezien zijn premature situatie als coach doet hij het zeer goed.
Resultaten volgen wel.

De laatste 3 matchen Bayern gewoon de betere ploeg, ondanks de resultaten, en als je een beetje normaal afwerkt, of met dat tikkeltje meeval, win je ze alle 3. En als er nu 1 compartiment is die Kompany kan finetunen puur op ervaring is het wel de defensie. Is nog altijd gewoon goed bezig als je verder durft kijken dan enkel de scores.

Als er nu een ding is wat je bij Bayern niet mag negeren, dan zijn het de resultaten. Beetje zoals Anderlecht, jij eindigt liever 3e met goed voetbal maar een hele hoop van je collega's spelen liever kampioen met Riemer-voetbal.

Ik zeg niet dat Kompany een slechte coach is, of dat Bayern slecht speelt. Wel dat ze punten verliezen, en vaak op vrij simpele wijze tegengoals slikken tegen de concurrenten. Tuchel begon ook niet slecht aan zijn periode bij Bayern, eigenlijk quasi geheel hetzelfde. 14/18, 20-6 ipv 20-7 en zelfs dezelfde resultaten tegen soortgelijke tegenstanders (0-4 op Werder Bremen, 7-0 tegen Bochum, 2-2 thuis tegen Leverkusen, 2-2 op Leipzig).
Dat onder Kompany beter voetbal te zien is, maakt op zich niet zoveel uit als je goals op die manier blijft weggeven. Ook tegen Tuchel gingen ze 8-1 winnen tegen Mainz en 2-5 op Darmstadt om dan droog te verliezen van Dortmund en Heidenheim...

Als die resultaten volgen is er inderdaad geen probleem. Als je de betere ploeg bent maar de resultaten blijven uit kan het bij zo'n ploegen wel eens snel heel heet worden. Dat naiëve moet er nog uit en dan komt het wel goed denk ik.

Als er nu een ding is wat je bij Bayern niet mag negeren, dan zijn het de resultaten. Beetje zoals Anderlecht, jij eindigt liever 3e met goed voetbal maar een hele hoop van je collega's spelen liever kampioen met Riemer-voetbal.
Maar de kans dat je successen behaalt zijn imo gewoon veel groter als je het de Kompany manier doet dan pakweg de Riemer manier.

Uiteraard komt er nu druk van de mensen die niet verder kijken dan het puntenverlies. En ik weet ook wel dat de verwachtingen bij Bayern veel hoger liggen, en zeg niet dat je de resultaten kan negeren. Maar voorlopig is ook dat geen drama toch? Gisteren wel extreem onnodig en zonde. Het is op zich echt nog vroeg in het seizoen, en dat is wel de rode lijn in Kompany zijn carrière, hij kon iedere ploeg, zelfs Burnley vorig jaar, wel positief doen evolueren verder in het seizoen toe. Dus laat ons hopen dat onnodig puntenverlies zoals gisteren niet teveel meer voorvalt.

Behalve gisteren mss, valt hem trouwens maar weinig naïviteit te verwijten dit seizoen.

Behalve gisteren mss, valt hem trouwens maar weinig naïviteit te verwijten dit seizoen.
Is dat echt zo? Of is dat gewoon omdat hij nu betere spelers heeft zodat het minder opvalt?
Gemeende vraag trouwens, ik kijk niet elke match dus ik kan niet zelf oordelen. In elk geval rammelde het dit weekend bij momenten serieus vanachter.

Is dat echt zo? Of is dat gewoon omdat hij nu betere spelers heeft zodat het minder opvalt?
Gemeende vraag trouwens, ik kijk niet elke match dus ik kan niet zelf oordelen. In elk geval rammelde het dit weekend bij momenten serieus vanachter.
Neuer was ook enorm zwak.

Te zien natuurlijk wat je als naïef zien hè. Je bent al snel naïef voor sommigen als je de bus niet gaat parkeren als je 1-0 voor staat.

Speelt nog steeds zijn dominant ambitieus systeem waar de verdediging en doelman onder druk komen te staan bij momenten, maar daar is niets mis mee imo, zeker niet als je met Bayern speelt. En lijkt mij ook iets waar je als team gewoon in moet groeien.

Uiteraard komt er nu druk van de mensen die niet verder kijken dan het puntenverlies. En ik weet ook wel dat de verwachtingen bij Bayern veel hoger liggen, en zeg niet dat je de resultaten kan negeren. Maar voorlopig is ook dat geen drama toch?
Een voordeel is dat hij ondanks het puntenverlies nog steeds gedeeld eerste staat met Bayern en Europees is er ook nog geen issue. Moest de ploeg pas 10des staan, dan werd het pas echt warm onder zijn voeten. Nu wordt er eens met de wenkbrauwen gefronst door de clubleiding en tegen Kompany gezegd: 'Opletten hé!' Maar daar stopt het (momenteel).

Er wordt niet verwacht elke match te winnen, maar er wordt wel verwacht non stop in de top-3 te staan (liefst 1ste) en de titel te pakken. Dus elk puntenverlies is er natuurlijk ééntje te veel en dat geeft extra druk bij een ploeg zoals Bayern ;)

En ja. Terecht of niet maar als Bayern de titel niet pakt dan heeft Kompany gefaalt in de ogen van de clubleiding. Hij is daar gehaald voor de titel te pakken. Niet meer maar ook niet minder. Maar dat weet je als je daar tekent hé. ;)

Terug
Bovenaan