Bundesliga: Duits Voetbal 2024-2025

Ik snap dat niet dat bij elk verlies sommige fans asap schreeuwen om het ontslag van Kompany. Na het verlies tegen Mainz kreeg hij toch veel bagger over zich. En toen Bayern uit de beker lag nadat ze heel de match met 10 vs 11 moesten spelen (en eigenlijk pech hadden want zelfs dan waren ze de betere ploeg) was voor velen ook al meteen een reden tot ontslag. Met als moto: Van Bayern wordt meer verwacht. :unsure:

Maar goed dat hoort er bij als je trainer bent van een grote ploeg zeker? :tongue:
Ik denk echter niet dat men daar momenteel reden tot klagen heeft.
Zou er een (TOP)trainer rondlopen die het tot op heden beter had gedaan? Neen toch?

Maar we zullen wel zien. De prijzen worden aan de finish uitgedeeld. Er wordt natuurlijk wél verwacht dat Kompany ervoor zorgt dat ze mee doen voor de prijzen.

---

Anyways ik zag sommigen er om wedden dat Kompany zo slecht zou zijn dat hij met de ploeg de winterstop niet zou halen. Die mensen zijn alvast hun geld kwijt. :oi22:
Als ge ziet wat Kompany op de mat brengt is dat chapeau toch.
Zeker als je ook in acht neemt hoe de ploeg speelt, en de vibe in oa de spelerskern, denk ik idd niet dat je kan zeggen dat Kompany het er in zijn eerste half jaar slecht vanaf heeft gebracht.

Vooral resultaatgewijs kon het soms zeker beter. Maar vandaag speel je bv wel een zeer sterke match tegen nu ook niet de eerste de beste tegenstander.

Ideale omstandigheden om de winterstop in te gaan. Benieuwd of men de kern zal versterken. En of er spelers zullen vertrekken.
Een back-up voor kane gingen ze allesinds niet aankopen.
Een type Olise als extra kracht zou niet slecht zijn.
Sane zijn afwerking is maar al te vaak ondermaats. Coman en gnabry zijn rode kruis spelers helaas.

Een back-up voor kane gingen ze allesinds niet aankopen.
Moeilijke situatie natuurlijk. Kane gaat niet veel op de bank zitten. Dus is het dan de moeite om iemand de halen. Anderzijds is een blessure dan wel een groot probleem. Want Müller is nu echt wel oud en versleten.

Sané word je idd hoorndol van.

Moeilijke situatie natuurlijk. Kane gaat niet veel op de bank zitten. Dus is het dan de moeite om iemand de halen. Anderzijds is een blessure dan wel een groot probleem. Want Müller is nu echt wel oud en versleten.

Je kan zo toch een vijftal PL clubs opsommen die voor 40 a 50 mio euro Kane direct terug naar Engeland zouden halen?

Mathys Tel is toch back-up van Kane? Of waar is die gebleven?

Beste om te hebben in zo'n situatie is gwn een talentvolle spits of een oude rot die tevreden is met een back-up rol zoals Joselu vorig jaar bij Real bv.

Het heeft weinig nut om miljoenen te gaan uittrekken voor iemand die minstens 3/4 van de wedstrijden op de bank zit idd.

Blessure is altijd risico natuurlijk, maar je kan moeilijk voor elke positie twee toppers hebben uiteraard.

Laatst bewerkt:
Mathys Tel is toch back-up van Kane? Of waar is die gebleven?

Beste om te hebben in zo'n situatie is gwn een talentvolle spits of een oude rot die tevreden is met een back-up rol zoals Joselu vorig jaar bij Real bv.

Het heeft weinig nut om miljoenen te gaan uittrekken voor iemand die minstens 3/4 van de wedstrijden op de bank zit idd.

Blessure is altijd risico natuurlijk, maar je kan moeilijk voor elke positie twee toppers hebben uiteraard.
Nee idd.
Maar Müller is echt versleten. En Tell wordt echt als winger gebruikt. En heeft echt wel nog niets laten zien de eerste seizoenshelft.
Een jonge back up spits zou idd ideaal zijn.

Dortmund… Alsof k naar FC de kampioenen aant zien ben 🤣
Inderdaad daar had het zeer veel van weg. Gelukkig dat er na die eerste 20 minuten niet meer 100% werd doorgespeeld door Leverkusen. En dan een makkelijk gegeven penalty die er nog voor zorgt dat de uitslag al bij al lijkt mee te vallen voor iemand die de match niet gezien heeft in vergelijking met de prestatie.

Het zal nog krabben worden in de terugronde om Europees voetbal te halen zoals het daar allemaal dicht op elkaar staat, kans groot dat ze eind dit weekend in de 2e helft van het klassement staan. En dinsdag dan zo een verraderlijke verplaatsing naar Kiel en volgende week naar Frankfurt.

Dortmund 3-0 in krijt bij de rust tegen de nr17 Holstein Kiel.. 🤔
Tegen een ploeg die 8 punten had in 16 matchen... vorige match ook na 10 minuten al 0-2 achter. Ik kijk eigenlijk zelden nog, dacht nu ga ik eens inpikken na eten, zie je die score staan. Gewoon ieder jaar dieper en dieper aan het zakken, lijkt me toch echt wel een enorm mentaliteitsprobleem in die clubcultuur te zitten. Allemaal veel te braaf lijkt me.

Tegen een ploeg die 8 punten had in 16 matchen... vorige match ook na 10 minuten al 0-2 achter. Ik kijk eigenlijk zelden nog, dacht nu ga ik eens inpikken na eten, zie je die score staan. Gewoon ieder jaar dieper en dieper aan het zakken, lijkt me toch echt wel een enorm mentaliteitsprobleem in die clubcultuur te zitten. Allemaal veel te braaf lijkt me.
Duranville wel in de basis. :clap:

Gewoon slechte transferpolitiek bij Dortmund de laatste seizoenen en dat blijft zich maar opstapelen. Zowel op als naast het veld te weinig kwaliteit.

Inderdaad daar had het zeer veel van weg. Gelukkig dat er na die eerste 20 minuten niet meer 100% werd doorgespeeld door Leverkusen. En dan een makkelijk gegeven penalty die er nog voor zorgt dat de uitslag al bij al lijkt mee te vallen voor iemand die de match niet gezien heeft in vergelijking met de prestatie.

Het zal nog krabben worden in de terugronde om Europees voetbal te halen zoals het daar allemaal dicht op elkaar staat, kans groot dat ze eind dit weekend in de 2e helft van het klassement staan. En dinsdag dan zo een verraderlijke verplaatsing naar Kiel en volgende week naar Frankfurt.
Verraderlijk idd. 4-2, aub… en dan vrijdag naar Frankfurt voor mss een nieuwe pandoering.

Ben dik 8j geleden ofzo Dortmund beginnen volgen en ze zijn een grijze muis geworden. Zo inspratieloos, magere selectie zonder diepgang. Beetje een triestig boeltje daar.

Verraderlijk idd. 4-2, aub… en dan vrijdag naar Frankfurt voor mss een nieuwe pandoering.

Ben dik 8j geleden ofzo Dortmund beginnen volgen en ze zijn een grijze muis geworden. Zo inspratieloos, magere selectie zonder diepgang. Beetje een triestig boeltje daar.
Ja typische uitslag van Dortmund tegen zo een ploegen.
Is echt al een paar jaar dat ze het gewoon kwijt zijn qua bestuur. Deftige transfers doen lukt niet meer. Dat is veel geld betalen voor een speler die 1 seizoen een kans krijgt, en vervolgens ofwel in de tribune verkommeren ofwel weg is. Alleen nog maar de spits sinds haaland vertrokken is. Haller, die nog zo slecht niet gestart was maar achter zijn ziekte geen enkele kans meer gekregen heeft. Vervolgens fullkrug, die sorry maar voor een ploeg als BVB of internationaal Duitsland toch wat te min is (en die ze nog met wat geluk winst op gemaakt hebben), en nu duur betaald voor guirrasy. Elk jaar weer een andere.
En de trainers kunnen van alle individuen dan weer geen ploeg meer van maken. Blijkbaar zou ten hag het nu eens mogen gaan proberen.

Ja typische uitslag van Dortmund tegen zo een ploegen.
Is echt al een paar jaar dat ze het gewoon kwijt zijn qua bestuur. Deftige transfers doen lukt niet meer. Dat is veel geld betalen voor een speler die 1 seizoen een kans krijgt, en vervolgens ofwel in de tribune verkommeren ofwel weg is. Alleen nog maar de spits sinds haaland vertrokken is. Haller, die nog zo slecht niet gestart was maar achter zijn ziekte geen enkele kans meer gekregen heeft. Vervolgens fullkrug, die sorry maar voor een ploeg als BVB of internationaal Duitsland toch wat te min is (en die ze nog met wat geluk winst op gemaakt hebben), en nu duur betaald voor guirrasy. Elk jaar weer een andere.
En de trainers kunnen van alle individuen dan weer geen ploeg meer van maken. Blijkbaar zou ten hag het nu eens mogen gaan proberen.

Idd, die was blijkbaar aanwezig ginds. Ben benieuwd komende dagen/weken

Terug
Bovenaan