Om even te kaderen hoe de MAGA-strekking in de VS momenteel "omgaat" met de politieke situatie in Hongarije, wat propaganda die mijn schoonzus deelt:
De VS is de vijand van de EU geworden.
Incredible shock in Brussels: Viktor Orbán stands before the Hungarian Parliament and announces the termination of ALL EU treaties — not to negotiate, not to reconsider, but to end them definitively. Ursula von der Leyen is left completely speechless and unsure how to respond, as the EU machinery begins to falter.
After years of what he describes as pressure through penalties and blockades, Orbán makes his stance clear: “Enough is enough — Hungary is a sovereign nation, not a pawn of Brussels bureaucrats!”
What does this mean for Germany, the economy, and the future of Europe? Read the full report in the comments below and tell us your opinion: Are you in favor of greater national sovereignty, or continued EU centralization?
De VS is de vijand van de EU geworden.
. De EU wil een bepaalde richting uit en niet alle landen zullen volledig voor die richting zijn. Dat is normaal en volledig ok. Maar je kan niet de voordelen van de EU nemen en intussen bij eventuele nadelen gaan dwarsliggen. En vooral nog eens gaan heulen met de vijand. (Wat ik al niet kan begrijpen vanuit de recente geschiedenis tussen Rusland en Hongarije). Als we naar Hongarije kijken sinds hun toetreding tot de EU hebben ze toch een serieuze stap voorwaarts gezet met de hulp van EU. Ik hoop dat Hongarije dat zondag ook niet vergeet. Als Magyar in vergelijking met Orban een iets gematigdere koers vaart binnen EU zonder te veel dwars te liggen dan kan de EU vooruit en Hongarije binnen de EU vooruit.
Waarschijnlijk een van de belangrijkste verkiezingen in de geschiedenis van de EU, echt een enorm kantelpuntgevoel.