(buiten)gevelisolatie

Welke isolatie was dat dan precies...? Hier in de running om onze achtergevel (enkele steen) te isoleren...
1643901285787.png
 
Hebt ge al contact opgenomen met Homegrade? Die passeren gratis om u te adviseren. Met zo'n huis moet ge geen mirakels gaan verwachten op het vlak van EPC-waarde. Ik zou mij daar sowieso niet te veel op blind staren. Op onze EPC staat dat het dak geïsoleerd is en dus gaat onze EPC-waarde met x% vooruit, maar in realiteit steekt daar 8cm wol tussen het dak en een gyproc plaat en isoleert dat geen bal. Zo is het met veel dingen. Ge doet iets om te voldoen aan criteria op een lijst maar in effectieve jaarlijkse besparing of in comfort scheelt het zo goed als niks.

Ik ga hier heel kort door de bocht gaan en ik zou alles wat ik hier zeg met een kilo zout pakken maar en gros:

- zorg dat uw dak goed geïsoleerd is (dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste)
- steek goei ramen
- voorgevel van buitenaf isoleren zou ik vergeten
- spouw isoleren kunt ge bij dat huis zo goed als zeker vergeten
- achtergevel van buitenaf isoleren kan eventueel, maar ge kunt dat best tesamen doen met het vervangen van uw ramen vanachter, zal u ne fameuze cent kosten wel.
Ik heb een post een tijd terug verkeerd geïnterpreteerd ("ik ook"), ik woon niet in Brussel, maar in de rand. Maar als iemand een gelijkaardig initatief kent voor Vlaanderen, gaarne.
 
Ik heb een post een tijd terug verkeerd geïnterpreteerd ("ik ook"), ik woon niet in Brussel, maar in de rand. Maar als iemand een gelijkaardig initatief kent voor Vlaanderen, gaarne.
Je kan zo'n benovatiecoach nemen. In sommige gemeentes is die gratis, andere 50 euro.
Die helpt u eigenlijk bij zowel tips over isolatie, wat best eerst isoleren, firma's te contacteren, opvolging van de werken als aanvragen van de premies. Hij komt eigenlijk een volledige screening van uw huis doen en dan inspelen op hetgeen de klant graag gerenoveerd ziet worden.
 
Terug
Bovenaan