Wij hebben overal screens behalve aan onze achtergevel waar het schuifraam zit, de enige optie daar is een zonwering die in opbouw over de gevel gemonteerd wordt en die omwille van het feit dat ie bijna 7 meter moet overspannen een enorme bak op de gevel gaat geven die mij visueel enorm gaat storen (plus daarbij dat heel de zonwering omhoog moet als iemand langs het schuifraam naar buiten wil, geen aparte achterdeur hier). Daarom hebben we gekozen voor zonwering met zuignappen daar die we hangen als het zoals deze weken te heet wordt. De rest van het jaar houden we de temperatuur best wel onder controle. Nu op de ene helft van het raam lukken de zuignappen prima, maar de andere kant waar de schuifvleugel zit is een ander paar mouwen. Omwille van het feit dat de ene vleugel over de andere gaat hebben we daar maar 1 cm speling tussen de alu profielen en het glas, waardoor zuignappen geen optie zijn (en ook op de schuifpartij zelf lukt het niet wegens bestaand vliegenraam), we hebben het nu es geprobeerd met gekleefde magneten maar door de hitte lost de lijm dus.. geen goed plan.
Daarom nu dit idee effe pitchen: Een dubbelplooiend vliegenraam met zonwerend gaas, of zelfs zonnedoek erop gemonteerd...
Bedoeling is om op een rail van 3.20 meter een dubbele vleugel te monteren die als ie volledig naar rechts is geschoven kan opendraaien en de andere helft van ons raam kan beschermen van de hitte. De bewegende vleugel dient op zijn beurt dan ook als openklap deur als iemand binnen of buiten wilt.
Gaan ze mij zot verklaren als ik hiermee bij de vliegenraamboer binnenstap?
Als ik zie wat dat vliegenraam dat we nu hebben (de helft van zo een vleugel) weegt dan lijkt het mij wel niet onoverkomelijk qua meergewicht. Ook slotjes moeten voorzien worden als de vleugel dichtgeklapt is en als normale schuifvliegenraam dient dat ie niet kan openwaaien, en omgekeerd ook moet hij dicht blijven als hij opengeklapt is mits een mechanisch systeem dat kan dienen als deurklink/sluiting.
nog dinges waar ik moet aan denken?
Daarom nu dit idee effe pitchen: Een dubbelplooiend vliegenraam met zonwerend gaas, of zelfs zonnedoek erop gemonteerd...
Bedoeling is om op een rail van 3.20 meter een dubbele vleugel te monteren die als ie volledig naar rechts is geschoven kan opendraaien en de andere helft van ons raam kan beschermen van de hitte. De bewegende vleugel dient op zijn beurt dan ook als openklap deur als iemand binnen of buiten wilt.
Gaan ze mij zot verklaren als ik hiermee bij de vliegenraamboer binnenstap?
Als ik zie wat dat vliegenraam dat we nu hebben (de helft van zo een vleugel) weegt dan lijkt het mij wel niet onoverkomelijk qua meergewicht. Ook slotjes moeten voorzien worden als de vleugel dichtgeklapt is en als normale schuifvliegenraam dient dat ie niet kan openwaaien, en omgekeerd ook moet hij dicht blijven als hij opengeklapt is mits een mechanisch systeem dat kan dienen als deurklink/sluiting.nog dinges waar ik moet aan denken?