Album of the week BRUIT ≤ - The Machine is burning and now everyone knows it could happen again

Ik heb deze niet geskipt @Obi-Jan, maar ik kan momenteel slechts 1 ding concluderen: Ik vind momenteel niet het juiste moment om deze te luisteren. Ik heb 1 notitie genomen: Bah Frans, dat versta ik niet goed :unsure:.

Het is redelijk frusterend, want ik hoor dat het mijn ding is. Maar ik heb het zo druk, dat ik het enkel kan opleggen tijdens het werk, in de auto (met kleine), tijdens het eten (met kleine), tijdens de huis taken,... en het lukt mij niet om dit album fatsoenlijk te beluisteren.

Dus ik parkeer deze en kom er later op terug.
En is het al gelukt? :unsure:

14 december spelen ze trouwens in de magasin4 voor de liefhebbers.
 
Ik heb deze niet geskipt @Obi-Jan, maar ik kan momenteel slechts 1 ding concluderen: Ik vind momenteel niet het juiste moment om deze te luisteren. Ik heb 1 notitie genomen: Bah Frans, dat versta ik niet goed :unsure:.

Het is redelijk frusterend, want ik hoor dat het mijn ding is. Maar ik heb het zo druk, dat ik het enkel kan opleggen tijdens het werk, in de auto (met kleine), tijdens het eten (met kleine), tijdens de huis taken,... en het lukt mij niet om dit album fatsoenlijk te beluisteren.

Dus ik parkeer deze en kom er later op terug.
En is het al gelukt? :unsure:

14 december spelen ze trouwens in de magasin4 voor de liefhebbers.
Eigenlijk nog steeds niet gelukt in mijn opzet (op mijn gemak luisteren met volledige focus hierop). Dit jaar heb ik letterlijk geen tijd gehad om stil te staan, en dus om rustig muziek te beluisteren.
Maar het stond zonet op terwijl ik mijn administratie aan het doen was. Administratie vult mijn hoofd sowieso al met apocalyptische beelden, moordlustige neigingen en bloeddorstige gevoelens (zoiets dus) ... dit was de juiste soundtrack om mij tegelijk in die mood te houden maar toch ook een beetje te kalmeren.

Nog steeds geen perfecte sessie dus, maar here goes:
  • Heel sfeervol (duh) en geweldige mengeling van een hoop instrumenten (die strijkers :love:) en genres.
  • Ik vind de evolutie in de plaat leuk. Ik heb niets gelezen (en versta de tekst niet), dus ik ben maar aan het freewheelen: Het lijkt mij te gaan over de rise (nummer 1), het succes (nummer 2, lichter en vrolijker), het uitbouwen (nummer 3) en de uiteindelijke downfall (apotheose van nummer 4) van ... iets?
  • In mijn hoofd speelde het als een mengeling van Ambient Nick Cave (laatste albums) + NiN + wat metal gedoe dat ik niet kan benoemen + Jethro Tull (zeker 2e nummer).
  • Alhoewel geweldig, mis ik wat "uitstapjes". Ze kiezen er (imo te veel) voor om alles in 1 brij te laten overgaan.
  • #2 is mijn favo, het voelt wat lichter aan, #4 is a close second met zijn geweldige build-up.

En ik versta nog altijd geen Frans.
 
Terug
Bovenaan