Britpop

Squidward

Well-known member
Nu Oasis-mania uitgebroken is - toch al zeker in de UK - denk ik met veel plezier terug aan de Britpop dagen. Er bestaat nu ook nog wel Britse popmuziek, maar dé Britpop als era was superfijn en heeft toch ook veel parels voortgebracht. Ikzelf was van 1999 tot 2001 in de UK en dat waren de beste jaren van de eeuw, no contest, qua stijl, sfeer en muziek.

Nog Britpop lovers? Wie is nu eigenlijk de beste lead in Oasis, Noel of Liam?

Ik heb destijds op kot gezeten met een Anglofiele kotgenote. Die had massa's cd's van The Smiths, Suede, The Stone Roses, James, Oasis, Blur, Pulp,... Sommige zaken daarvan waren nog pre Britpop uiteraard maar toch. Daardoor echter wel zelf die Britse scene gaan appreciëren.

Oasis kon ik in die jaren echter niet luchten, en het is pas na dat ik ze zag op Werchter in 2009 dat ik toch wat positiever naar hen ben gaan kijken.

Geen grote kenner, maar ik kan Oasis of The Smiths wel smaken. Ergens op zolder heb ik daar nog wel een cd van liggen denk ik.

De uitgebroken mania is wel typisch voor onze tijd. Het lijkt wel of het wachten is op de volgende doodgewaande artiest die terug wil performen - voor de centjes. Plots lijkt het of iedereen een Oasis-connectie heeft, zelfs mensen die destijds in de crèche zaten.

De uitgebroken mania is wel typisch voor onze tijd. Het lijkt wel of het wachten is op de volgende doodgewaande artiest die terug wil performen - voor de centjes. Plots lijkt het of iedereen een Oasis-connectie heeft, zelfs mensen die destijds in de crèche zaten.
Vriendinnetjes van mijn dochter lopen rond met een Nirvana t-shirt. Die zijn 11 - 12 jaar oud en hebben geen flauw idee wie of wat dat is.

Goei muzikale opvoeding geven he. Mijn oudste dochter is nog iets jonger maar loopt met t-shirts van Queen, The Killers en Nirvana rond. Maar die kent die bands wel degelijk. Meer nog, ze bevolken haar persoonlijke Spotify lijst, naast ook wel Camille, Maksim, Pommelien,... en Justin Bieber godbetert :D

Nu Oasis-mania uitgebroken is - toch al zeker in de UK - denk ik met veel plezier terug aan de Britpop dagen. Er bestaat nu ook nog wel Britse popmuziek, maar dé Britpop als era was superfijn en heeft toch ook veel parels voortgebracht. Ikzelf was van 1999 tot 2001 in de UK en dat waren de beste jaren van de eeuw, no contest, qua stijl, sfeer en muziek.

Nog Britpop lovers? Wie is nu eigenlijk de beste lead in Oasis, Noel of Liam?
Ik hoor Noel wel liever zingen eigenlijk.

Fan is een groot woord maar Oasis, Stone Roses en Blur kan ik zeker wel smaken.
Niet alles maar bon.
Kunnen we Joy Division hier ook bij rekenen of pre noemen? Kan ik ook wel wat dingen van smaken.

Geen fan dan weer van The Smits. Onbewust wss voor een groot deel omdat ik diene Morrissey niet kan uitstaan.

Als je een band uit Groot-Brittannië ziet als Britpop is Joy Division dat inderdaad ook. Eén van mijn favoriete Britpopbands is Electric Wizard. :unsure:

Stone Roses hun debuut vind ik geniaal, orgelpunt 'I Am The Resurrection' is zonder overdrijven één van de beste dansbare rocknummers ooit.

Terug
Bovenaan