Dat is dan toch persoonlijk. Als iedereen die een naaste verliest een programma moet maken zijn we voor een tijdje bezig!

Dat is wel een heel simplistische analyse van het programma.

De kapstok was het uitstrooien van Boris. De humor toch echt top, vooral dankzij de protagonisten. En heel boeiend om te zien hoe een gezin en vriendengroep omgaat met de dood die onverbiddelijke iemand uit hun levens komt rukken.

Ook als iemand die dit godzijdank voorlopig nog niet heeft moeten meemaken, behalve bij mijn grootouders en een oud klasgenoot, vond ik dit toch boeiend om zien.

Ik snap wel dat mensen met een ander gevoel voor humor, en minder empathie, hier maar weinig aan hebben.

Maar los daarvan kan je dit echt wel niet als een slecht programma bestempelen imo.
 
Prachtig programma idd. Einde was zoals verwacht wel heftig. Beste programma van de laatste jaren imo.
Dit. Prachtig slot, ging recht door merg en been bij mij. Zeer abrupt einde wel ineens, maar eigenlijk wel perfect zo, dé ilustratie van hoe er soms geen woorden nodig zijn om toch heel veel te zeggen.

Dat is dan toch persoonlijk. Als iedereen die een naaste verliest een programma moet maken zijn we voor een tijdje bezig!
Het programma wordt vooral gemaakt omdat een meerwaarde is in zijn globaliteit. In een tijd waar vooral veel flauwekul en scripted reality op TV komt was dit toch een verademing. Ik ben mij ook wel bewust van het feit dat minstens een deel van de humoristische stukken scripted zijn maar die zijn imo zeer mooi in balans met de pure beelden die we krijgen als het over Boris gaat.

Ik kan begrijpen dat dit niet u type humor is (ik ben nochtans ook zeker geen Jeroom/Geirnaert fan) maar je kan imo moeilijk zeggen dat dit objectief een slecht programma is. Daarvoor is het evenwicht tussen de flauwekul die ze uitsteken en de emotionele momenten overgoten met een prachtige portie Canada toch net iets te perfect.
 
Ik vond het een geweldig programma, voldoende luchtig en diepgaand.

Mijn vrouw heeft beide ouders verloren 3 jaar geleden waarvan de mama aan kanker. Gisteren voldoende traantjes gelaten
 
Als je dit geen mooie televisie vindt dan hebt ge ofwel net een halve kilo citroenen gegeten of ge zijt van binnen ijskoud of ge hebt iets persoonlijks tegen Joris, Bockie en Jonas.

Dat je ze niet grappig vindt, dat is uw goed recht maar los daarvan was dit toch voor mij 1 van de betere programma’s afgelopen jaar.

Ik moet de aflevering van gisteren nog zien maar ik weet nu al dat er ook hier tranen zullen volgen.

Hopelijk komt er een tweede seizoen! :unsure:
 
Programma was voor mij ook méér kameraderie dan rouwprogramma. Behalve de eerste aflevering en de laatste dan.
 
Prachtig. Mooie balans in humor en serieusiteit, tussen de dikke zotte landschappen en gekke bezienswaardigheden. Sterk einde. De vertellingen tijdens de interviews... Ik heb mijn vader verloren aan kanker en ik kreeg flashbacks. Allemaal zeer herkenbaar, maar o zo blij voor Jeroom nu.

Alleen jammer dat hij nu alleen achterblijft...


Zou zijn mama het nog gezien hebben voor het uitkwam?
 
Dat is dan toch persoonlijk. Als iedereen die een naaste verliest een programma moet maken zijn we voor een tijdje bezig!
Goh, zo kan je natuurlijk elk programma bekijken:

- Mijn restaurant formats: als iedereen die kok wil worden een programma moet maken...
- Huizenjager formats: als iedereen die een huis wil kopen een programma moet maken...

Uiteindelijk is er over alles al eens een programma gemaakt.

Hier vind'k het net fijn dat het geen volledige emo show is, maar een fijne combo tussen emotionele en humoristische momenten.
 
Als je dit geen mooie televisie vindt dan hebt ge ofwel net een halve kilo citroenen gegeten of ge zijt van binnen ijskoud of ge hebt iets persoonlijks tegen Joris, Bockie en Jonas.

Dat je ze niet grappig vindt, dat is uw goed recht maar los daarvan was dit toch voor mij 1 van de betere programma’s afgelopen jaar.

Ik moet de aflevering van gisteren nog zien maar ik weet nu al dat er ook hier tranen zullen volgen.

Hopelijk komt er een tweede seizoen! :unsure:
Als hij zijn mama gaat uitstrooien?
 
Een verademing in een tv-landschap dat voor een groot deel bestaat uit formats.

De laatste 20 minuten waren een gut punch van jewelste, zo mooi en zo puur. Ik had ook enorm te doen met Bockie die moest afhaken.

Het feit dat dit programma iets eenmalig is, de reis die je samen met die drie maakt... Peak reality tv.
 
Dat einde. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet inbeelden hoe die Assen uitstrooien op dat moment betekent. Wat er dan door je heen gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Terug
Bovenaan