Ik vind het al bij al toch echt wel een goede reeks tot nu toe. Een rare maar unieke mengeling tussen serieuze stukken over Jeroom's broer, situationele humor, een reisprogramma, erg flauwe mopjes, en 'cringe' stukken (o.a. het Flenglish van alle drie de heren) / zo de typische rare 'onwennige vlaming op vakantie' vibes.

Gaat ook sowieso nog heftig worden op het einde.
 
Heb mij ook al geamuseerd met dit programma. Zeker dat stukje als ze daar gaan skaten. :laugh:
Van mij mogen ze over een paar jaar nog zo'n roadtrip maken.
 
ik vond stuk over dat aquarium wel lachen, tbh. maar voelde wel een beetje scripty aan.
 
Ik denk dat wel meerdere scenes scripted zijn, het zijn uiteindelijk comedians en ik zou ook elke komische waarde uit een situatie proberen te persen 😄. Dat met het aquarium vond ik echt fantastisch. En de moeder van Jeroom is een gouden mens dat ze niet wou liegen. Ge ziet dat die vrouw getekend is en dat ze enorm serieus is geworden; maar wat een schatje.
 
ontgoocheld eigenlijk dat ze 2maal het vliegtuig nemen. Vind ik dan geen echte roadtrip meer door heel Canada . Had graag die plainstates eens gezien , en de activiteiten ginds .
 
Tuurlijk, waarom gaan ze niet gewoon 3 weken naar Canada?

Het is geen zuiver reisprogramma / humorprogamma.

Als je ze gewoon 3 weken wilt samen hebben kan je ze ook naar Nederland sturen het zal inderdaad misschien grappiger zijn.
Maar dat was niet het opzet van het programma of de droom van Boris
Naar Canada trekken is iets dat Jeroom misschien nooit zelf zou doen.

Het is een ontdekkingstocht naar Boris wat hij zo mooi vindt aan dit land en wat Boris nog kan ontdekken in Boris om een van zijn dromen nog in vervulling kan laten gaan.

Met een vleugje humor en een vleugje Canada

-------------------------------
De reclame voor het land Canada vind ik eerder beperkt.
Als je het nu al prachtig vindt moet je echt gaan, want feitelijk hebben ze nog niets deftig getoond.
(ik ben in goede hoop voor Banff en Jasper dat ze dan hopelijk iets deftigs uit de kast gaan trekken van beelden).
Misschien nog wat adventure in Whistler.

De laatste aflevering hebben ze de eigenlijk niks van Vancouver Island of Vancouver laten zien.

1. (Capilano bridge park) en ze tonen daar enkel maar die brug , terwijl het park een stuk meer is dan die brug alleen.
(Dat ze helemaal alleen op die brug stonden is nu eenmaal omdat ze een tv programma maken.
Bijna de volledige dag staat daar + 30 man op die brug.)
Nu persoonlijk zou ik het park zelf niet meer aanraden , maar als je tijd over hebt wel.

2. De fietstocht in Vancouver fietsen ze wat door het mooie stadspark en de wall
(die ze denk ik maar 1 keer in beeld brachten met een drone shot) , maar veel meer zie je dus niet van Vancouver

Net zoals Vancouver Island tonen ze niets bvb. van de magnifieke stranden van Tofino,
konden ze ook een deftige whalewatching tour geboekt hebben en wat orka's en andere walvissen gaan zoeken in de plaats.

Maar ze houden het opnieuw op een bescheiden kajak toch , wat zeker mag , maar een reisprogramma die reclame zou moeten maken voor Canada. Gaat geen 2 uur uittrekken voor de grootste hockeystick ter wereld te tonen :D
 
Laatst bewerkt:
Net zoals Vancouver Island tonen ze niets bvb. van de magnifieke stranden van Tofino,
konden ze ook een deftige whalewatching tour geboekt hebben en wat orka's en andere walvissen gaan zoeken in de plaats.

Maar ze houden het opnieuw op een bescheiden kajak toch , wat zeker mag , maar een reisprogramma die reclame zou moeten maken voor Canada. Gaat geen 2 uur uittrekken voor de grootste hockeystick ter wereld te tonen :D

Beiden gedaan, en die kajak tocht toch echt wel prachtig hoor, een whale Watch tocht ook moeilijker om deftig in beeld te branden imo.
 
Beiden gedaan, en die kajak tocht toch echt wel prachtig hoor, een whale Watch tocht ook moeilijker om deftig in beeld te branden imo.

Tuurlijk beide prachtig, ook beide gedaan.

Maar als je het gewoon bekijkt als reclame voor Canada

is zo een whale watching tour een pak spectaculairder en de kans om iets van walvis te filmen 100% eigenlijk daar. (Nu zitten ze met 2 arenden als hoogtepunt qua dieren dat ze al hebben gezien).

Whale watching tour lukt wel om in beeld te brengen hoor zie andere echte reisprogramma's

Maar dat doen ze dus niet omdat het niet echt een reisprogramma is en dus meer over ervaringen zijn etc.
 
Ik vind het een magnifiek programma, maar ik merk ook wel als ik kijk dat het pas écht herkenbaar is voor mensen die zelf ook (te) vroeg iemand verloren zijn.

Ik kijk altijd met mijn vrouw en zij ziet het ook vooral als een humoristisch/reisprogramma met af en toe wat emotionele stukken.
Ik daarentegen ben mijn vader op jonge leeftijd aan kanker verloren en het is af en toe confronterend hoe hard ik mij herken in die gesprekken van Jeroom met zijn moeder en jeugdvrienden etc over het op zoek gaan naar hoe iemand was. Dat zijn dingen die ge kwijtraakt doorheen de jaren en wat echt wel aanvoelt als een gemis. Net als het verloop van die ziekte etc.

Afin, het is een programma waar ik ook nog eens heel rustig alleen naar ga kijken later, het hakt er soms wel in.

Echt top tv vind ik.
 
Ik vind het een magnifiek programma, maar ik merk ook wel als ik kijk dat het pas écht herkenbaar is voor mensen die zelf ook (te) vroeg iemand verloren zijn.

Ik kijk altijd met mijn vrouw en zij ziet het ook vooral als een humoristisch/reisprogramma met af en toe wat emotionele stukken.
Ik daarentegen ben mijn vader op jonge leeftijd aan kanker verloren en het is af en toe confronterend hoe hard ik mij herken in die gesprekken van Jeroom met zijn moeder en jeugdvrienden etc over het op zoek gaan naar hoe iemand was. Dat zijn dingen die ge kwijtraakt doorheen de jaren en wat echt wel aanvoelt als een gemis. Net als het verloop van die ziekte etc.

Afin, het is een programma waar ik ook nog eens heel rustig alleen naar ga kijken later, het hakt er soms wel in.

Echt top tv vind ik.
Net hetzelfde hier. Beide ouders verloren aan kanker en ben zelf nog geen 30 jaar. Is inderdaad gewoon heel herkenbaar en een super mooi programma.

Voor mijn partner is het vooral een mooi programma qua landschappen en wat grappige momenten. Het is gelukkig luchtig genoeg.
 
Terug
Bovenaan