Vind het ook een heerlijk programma. Ik snap de kritiek wel een beetje dat het wat vreemd is om 26 jaar na datum nog Perse de as te moeten gaan uitstrooien
ik snap dat na deze aflevering nu wel meer, denk ik.
Broer gestorven, vader later gestorven. Dus't was alleen nog Jeroom en zijn moeder. die nu, een week of zo voor het programma op TV uitgezonden is, óók overleden is. mogelijk had zij ook een ziekte, en was dat de trigger voor Jeroom om dit te doen?
 
ik snap dat na deze aflevering nu wel meer, denk ik.
Broer gestorven, vader later gestorven. Dus't was alleen nog Jeroom en zijn moeder. die nu, een week of zo voor het programma op TV uitgezonden is, óók overleden is. mogelijk had zij ook een ziekte, en was dat de trigger voor Jeroom om dit te doen?
Ik denk dat zij ook kanker had. Het is inderdaad wel erg begrijpelijk in die context. In ieder geval, ik vind het wel 'aangenaam' dat de salvo's aan mopjes eens worden afgewisseld met momenten aan introspectie en rouw. Op zich heb je bij andere reisprogramma's of BV-centric programma's (bv. Viva la Feta) ook persoonlijke gesprekken tussen het gezever en het plezier door.
 
Het kijkt inderdaad heel aangenaam weg, perfecte afwisseling tussen humor & trieste stukken, ik kijk elke week uit naar de volgende, meestal wel een goed teken :)
 
Mensen tegenwoordig zitten meer in met de "emoties" in al die ellendige shows waar een troela trouwt op een onbekend eiland, de geitenwollen kousen miserie van de boer/boerin of waar ze aan heel vlaanderen hun verbouwing moeten laten zien.

Tja....
 
Ik vind het een prima programma, en ik kijk bijzonder weinig naar vlaamse tv.

Het enige dat wat wringt voor mij is dat ik niet weet hoe oprecht alles is. Klinkt vreemd, maar ik bedoel dat dit een tv programma is over een soort verwerkingsproces, en voor dat verwerkingsproces zijn de camera's niet nodig + hebben ze een invloed. Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar bon, de vraag is eigenlijk waarom Jeroom daar camera's bij wil hebben, m.a.w. wat is er van primair belang: de tv-show, of het rouwproces.

Jeroen Meus heeft ook zo'n mini reeks gemaakt over het verlies van zijn broer trouwens. Daar vond ik het duidelijker: het idee was om te gaan praten met andere mensen die iemand verloren hebben, en leren hoe je met zoiets kan omgaan. Dat was uiteraard wat triestiger allemaal. In Boris is het zo een tragikomische roadtrip waardoor ik het als kijker moeilijker vind om in te schatten wat de bedoeling van het programma eigenlijk is.

Het helpt ook wel dat ik al jaren naar Canada op reis wil, lijkt me schitterend ginder (en het beste, m.a.w. west-Canada, moet nog komen).
 
Saai. Jeroom is een talent. Waarom hij zij energie hieraan verpseelt?

En buiten dat kun je je afvragen in de tijd waarin men over elkaar valt van klimaathysterie en klimaatschaamte , of je een hele Vlaamse ploeg naar de andere kant van de wereld moet sturen.
Of geldt dat klimaatverhaal misschien alleen voor ons?
 
eigenlijk best wel interessant om te lezen hoe sommige mensen in het leven staan. ook al weet je niet eens in welke richting je moet zoeken om zulke redenering te volgen.
 
Lag wel strijk met de mobilhome op het einde 😁

Gewoon een tof programma.

Een ontdekkingsreis voor Jeroom niet alleen in Canada maar ook een beetje naar zijn broer en zichzelf .

Waarom hij er een televisieprogramma van maakt?
Zullen wrsclk wel verschillende zijn.
- een professionele video van zijn reis als herinnering
- een wens van zijn broer nog in vervulling laten gaan.
- hij moet er niets voor betalen (of wordt er waarschijnlijk nog voor betaald).
 
vond het weer een mindere aflevering, de vorige was beter.

Wel grappig dat ze pas op de laatste dag van de mobilhome trip ontdekten dat de keuken ook naar buiten openklapt.
 
Laatst bewerkt:
Saai. Jeroom is een talent. Waarom hij zij energie hieraan verpseelt?

En buiten dat kun je je afvragen in de tijd waarin men over elkaar valt van klimaathysterie en klimaatschaamte , of je een hele Vlaamse ploeg naar de andere kant van de wereld moet sturen.
Of geldt dat klimaatverhaal misschien alleen voor ons?

Kan je je dat afvragen?
En hebben, Vier, Jeroom, … ons ooit verboden om te vliegen? Heel bizarre reply.
 
Ik had me eerder aan een serie verwacht a la Biker Boys, me duidelijk vergist 😅
Ik wist bij trailer toch ook niet goed of het voor echt was of niet. En zelfs na 3 afleveringen zie ik bij sommige Jeroom reacties 1op1 BDP terug :laugh:

Ik ben normaal eerlijk gezegd geen grote Jeroom fan (integendeel) en ook Jonas Geirnaert is voor mij een beetje hit en mis maar ik vind dit toch best leuke TV. Misschien soms net een beetje té veel awkward emo stiltes maar ik begrijp dat dat wel de rode draad is.
Saai. Jeroom is een talent. Waarom hij zij energie hieraan verpseelt?

En buiten dat kun je je afvragen in de tijd waarin men over elkaar valt van klimaathysterie en klimaatschaamte , of je een hele Vlaamse ploeg naar de andere kant van de wereld moet sturen.
Of geldt dat klimaatverhaal misschien alleen voor ons?
De citroenen stonden in korting zeker? :unsure:

Dit is ten minste voor een paar weken... das nog iets heel anders dan in pakweg Die Huis waar ze een BV effe over en weer vlogen naar Zuid-Afrika voor iets wat perfect ook hier kon (doen ze ondertussen ook), net als het bezoek voor kandidaten van De Mol effe 1 dag over en weer vliegen naar Patagonië. DAT zijn dingen waar men net even iets meer bij mag stil staan vandaag, maar dit? Je kan moeilijk een road trip doen naar Signal De Botrange, kzou snel gepasseerd zijn. En waar zouden ze hier apple-moose vinden? :love:
 
Lag wel strijk met de mobilhome op het einde 😁

Gewoon een tof programma.

Een ontdekkingsreis voor Jeroom niet alleen in Canada maar ook een beetje naar zijn broer en zichzelf .

Waarom hij er een televisieprogramma van maakt?
Zullen wrsclk wel verschillende zijn.
- een professionele video van zijn reis als herinnering
- een wens van zijn broer nog in vervulling laten gaan.
- hij moet er niets voor betalen (of wordt er waarschijnlijk nog voor betaald).
Heel zijn gezin is inmiddels overleden, allemaal érg vroeg. Dit is een heel tastbaar aandenken voor hem. Bijna een eerbetoon aan zijn gezin.
 
Lag wel strijk met de mobilhome op het einde 😁

Gewoon een tof programma.

Een ontdekkingsreis voor Jeroom niet alleen in Canada maar ook een beetje naar zijn broer en zichzelf .

Waarom hij er een televisieprogramma van maakt?
Zullen wrsclk wel verschillende zijn.
- een professionele video van zijn reis als herinnering
- een wens van zijn broer nog in vervulling laten gaan.
- hij moet er niets voor betalen (of wordt er waarschijnlijk nog voor betaald).

+ Hij gaf in de vorige aflevering ook aan dat het overlijden van z'n broer en de impact die dat op hem als persoon had, invloed heeft gehad op z'n kenmerkende humor en dit dus onrechtstreeks aan de basis lag van z'n carrière.
 
goeie aflevering, dit. :laugh:
spontane TV, echt gewoon 3 maten op roadtrip, zonder echt een strak TV-format te willen zijn. top.
 
Dikke Zot, Pisbuis! En die kerel echt overal mee naartoe :love:

Maar damn, wel zot dat heel die ervaring ook een impact eeft op Jonas en Bockie. Was een zot moment als Jonas die brief voorlas. Brrr.
 
Terug
Bovenaan