Tuurlijk, waarom gaan ze niet gewoon 3 weken naar Canada?

Omdat er genoeg reisprogramma’s zijn.

Dit is uiteraard ook een soort van verborgen reisprogramma maar met een emotionele twist.

Draai of keer het maar dit format van TV werkt gewoon.

Net zoals de Columbus, voor mij 1 van de betere programma’s van de afgelopen jaren.

Ook een reisprogramma maar dikwijls met een emotionele kwinkslag.
 
Bij Geubels had ik het over Dr. Livingstone wat toch wel wat de minder grappige kant van de komiek liet zien en ik ben van mening dat de emotionele kant laten zien van komieken, het komische imago evenredig devalueert.
Urbanus, Jaques vermeire ed hebben zich nooit gewaagd aan zulke emo tv, net om die reden, mensen hebben daar geen boodschap aan.
Maar tegenwoordig moet er in elk programma een (geforceerde) traan komen, zeer bizar maar het zal in de huidige tijd wel verkopen zeker?

Het zijn de programma makers die de scherpe grappen hebben verwijderd en vervangen door ongemakkelijke stiltes, het is nu eenmaal het format om de emotionele kant van Jeroom te belichten. (wiens broer 26jaar geleden... is overleden.)
Ben daarom zeker dat het maken van dit programma een stuk grappiger was dan wat effectief wordt uitgezonden.


Dus nee, voor mij is het programma een teleurstelling.

Juist, dr Livingstone. Leuk programma trouwens. ;) Martin Heylen dan ook een topper.

Aja, de “hilarische” Jacques Vermeire heeft zijn komische imago niet gedevalueerd? :D

Dit is toch echt extreem hokjesdenken hoor. Alsof een komisch iemand geen meerwaarde kan bieden in een serieuzer programma, en niet meer zijn dan machines die "scherpe moppen" produceren. Ik vind het net een meerwaarde dat het niet gewoon een reis onnozel doen is, en de reis een mooi doel heeft. En de stukjes waar het over zijn broer gaat met oa zijn moeder vind ik boeiend om zien. Zo leren we ook de mens Jeroom wat beter kennen.

Dat verwijderen van “scherpe grappen” door de productie toch ook gewoon een serieuze veronderstelling van u. Alsof die 3 enkel communiceren met "scherpe moppen" in het echte leven. En die geforceerde tranen heb ik toch ook nog niet gezien.

En denk dat er een iets bekwamere productie achter Boris zit dan achter zowat alles dat Jacques Vermeire heeft uitgestoken in zijn carrière.

Maar nogmaals, je mag teleurgesteld zijn in dit programma, maar als ik u argumentatie lees ligt dat toch vooral aan u verwachtingen van tv programma’s. Wat ook gewoon mag uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Een inkijk in Jeroom op een ander niveau is toch net wat dit programma anders maakt? Als je liever gewoon wat belachelijke bv's op reis ziet gaan om flauwe moppen te tappen op elke plek waar ze komen zal die kwal van een Andy Peelman binnenkort wel iets doen ofzo. Tom Waes heeft ook al een leuk reisprogramma gemaakt.

Je hebt een interessante en mysterieuze mens die je een zeldzame inkijk geeft op zijn interne keuken en hoe die (niet) met intens leed is omgegaan. Ik vind de intermezzo's die dieper ingaan op het verlies en hoe hij daar mee om ging misschien zelfs het meest interessante.

Ik had niet verwacht dat het oprecht zou overkomen, maar dat is wel al flink veranderd na aflevering 1. Ik kijk verder.
 
Toch nog eens een kans gegeven en vond de tweede aflevering al een heel stuk beter, weg enge stiltes en terug naar een wat normalere roadtrip.
Ook de grappen "down the boat" komen op mijn niveau😆
 
Vind het ook een heerlijk programma. Ik snap de kritiek wel een beetje dat het wat vreemd is om 26 jaar na datum nog Perse de as te moeten gaan uitstrooien van een broer met wie hij naar eigen zeggen ook niet de meest fantastische band had, maar iedereen verwerkt dat op een eigen manier en ik geloof wel dat hij daar eerlijk in is dat hij daar nu nood aan heeft.
 
Ik heb de indruk dat velen die hier reageren nog niemand op een jonge leeftijd van dichtbij verloren hebben. Ook al gaat er tijd over, het verdriet draag je je hele leven mee.

Er zijn periodes dat je er veel mee bezig bent en periodes dat je er minder mee bezig bent. Dus zeker niet vreemd dat hij nu pas de moed heeft gevonden om er iets mee te gaan doen.
 
Het is net de balans tussen het pijnlijke, ongemakkelijke en het lichtvoetige die het zo goed maakt.

Dit 100%!
Ik heb het ook een kans gegeven, vooral omwille van het thema - niet zozeer omwille van de potentieel komische saus. En ik moet zeggen dat ik het echt wel heel goed vind. Het is de balans die het ook gewoon heel echt en herkenbaar maakt.
Ze zeveren en maken lol, maar het verlies van en die gedachte aan die naaste is toch gewoon altijd aanwezig. In dit programma tonen ze het heel letterlijk met de aanwezigheid van die urne, maar anders is Boris er ook gewoon bij in gedachte. En dan zie je dat er ook niet veel nodig is om van het lollen naar een herinnering van die naaste te gaan, of omgekeerd. Het is niet of grappig doen of serieus. Het is beide, en de balans vinden is deel van het rouwproces dat je hebt doorgemaakt.

Heel mooie televisie zo.
 
ik vind het ook gewoon goeie TV hoor. 3 maten die op rondreis zijn door een machtig mooi land, gepastte herinneringsmomenten inlassen, maar zich toch durven amuseren.
 
"Hebt ge dat nu speciaal laten "verzegelen" omdat ge dacht dat we daar iets mee zouden uitsteken?"
Jammer maar helaas, geen van beide komieken heeft dit gezegd in het programma, heb het er dan maar zelf moeten "bijdenken".


Dus nee, voor mij is het programma een teleurstelling.
dus omdat de komieken een imaginair mopje niet gemaakt hebben, is het niet goed?
 
VOor mij is het zeker een leuk programma om te zien. Af en toe een mop . Wa cultuur. Stukken over boris soms wa teveel ma snap dat hier het programma over gaat.
 
Die urne is verzegeld omdat die met een vliegtuig naar het buitenland ging misschien? Niet omdat Jeroom vreest dat een van zijn 2 maten de assen van zijn dooie broer zou vervangen door kak of een andere 'scherpe' mop.

Ik kon het programma alleszins wel pruimen!
Ter info, zulke verzegeling is niet nodig voor een urne, gewoon dichtlijmen en de juiste papieren is voldoende. Dus beetje voor de show gedaan.
de vrienden gaan daarbuiten wel voldoende respect hebben om daar geen belachelijke mop over te maken ;)
 
Terug
Bovenaan