Wat een reeks, wat een laatste aflevering, wat een einde. Aangekondigd, ge weet wat gaat komen mar toch gewoon right in the feels
Dat einde kwam me aanvankelijk als abrupt over, maar het klopte wel. Toch heel fel genoten van deze reeks en ook al ben ik van mening dat er véél te veel BV's op tv komen was dit geen geval van een mediageile circlejerk. Dit was pure oprechte televisie.
 
Verhaal van de vriendin van Boris doet mij ook een beetje denken aan de dood van een neef van me, 19j oud. s' nachts doodgereden op 200m van het ouderlijk huis (vluchtmisdrijf). Mijn oom is het nooit te boven gekomen en is 3-4 jaar later ook gestorven.
Die neef had toen ook een vriendin, maar die heeft zich nooit kenbaar gemaakt. Er stonden wel vaak bloemen op 't graf waarvan de familie niet wist van wie ze afkomstig waren (ook jaren later). Ik heb me altijd afgevraagd wie die vriendin was, en hoe je zo'n verlies draagt, want niemand waar je daar echt mee kan over praten...
 
Verhaal van de vriendin van Boris doet mij ook een beetje denken aan de dood van een neef van me, 19j oud. s' nachts doodgereden op 200m van het ouderlijk huis (vluchtmisdrijf). Mijn oom is het nooit te boven gekomen en is 3-4 jaar later ook gestorven.
Die neef had toen ook een vriendin, maar die heeft zich nooit kenbaar gemaakt. Er stonden wel vaak bloemen op 't graf waarvan de familie niet wist van wie ze afkomstig waren (ook jaren later). Ik heb me altijd afgevraagd wie die vriendin was, en hoe je zo'n verlies draagt, want niemand waar je daar echt mee kan over praten...
Mijn schoonbroer is gewoon in de zetel gestorven, plotse hartritmestoornis. Wij wisten nog niet dat hij een vriendin had, die is het pas later via via te weten gekomen ... ze vond het al raar dat hij haar berichten niet meer beantwoordde.

Ik heb de reeks hier niet durven opzetten, ik denk dat mijn vrouw daar nog niet klaar voor is.
 
juist de laatste aflevering gezien, ook niet droog kunnen houden. Heel erg schoon, en imo exact de hoeveelheid emotie die goed werkt.

Veel zaken kwamen hier hard aan. Heb veel familie aan kanker verloren, inclusief mijn ma na euthanasie. We hebben zelf haar dienst in elkaar gestoken, heb alles ‘gepresenteerd’ want we wilden zeker gene pastoor, en ook niet dat iemand die ze niet kende wat generieke dingen ging vertellen, en we hebben ze ook zelf uitgestrooid.

Dat was een van de moeilijkste dingen die ik ooit heb moeten doen, maar heeft ook heel veel geholpen bij het verwerken.
 
Deze vorige week beginnen kijken zonder verwachtingen.
Ik had het nooit gedacht maar wauw... Dit was een van de beste dingen die ik de laatste jaren op de TV heb gezien. Top!
 
Ik heb zelf na 4 jaar in de weer te zijn voor mijn allerliefste moeder, die uiteindelijk is overleden aan leverkanker eind 2021...keiveel gehad aan dit programma bij gebrek aan een beter woord.
En alles komt bij mij ook herkenbaar en keihard binnen.
Het heeft een schoonheid, tegelijk laat men ook wel zien welk rot dat zaait in een familie.
Ik heb moeten huilen om Jeroom zijn moeder.. Omdat ze enkel nog lege stoelen zag aan de eettafel, maar ook achteraf, als ze er zelf niet meer was.
Enkel een gezin hebben kan u dan nog redden.
Het is iets dat u echt kan kleinkrijgen hoe sterk je ook bent.
Het zou iets uitzonderlijk moeten zijn maar iedereen krijgt ermee te maken.
Zeer mooi hart onder de riem programma, je denkt echt vaak dat enkel jijzelf ermee te maken hebt, ma het zijn er zoveel.
Kudos aan die gasten, ik wou dat ik zulke vrienden had.
 
Ik kijk zelden Vlaamse TV, maar na de vele positieve kritieken en prijzen die dit programma ontvangen heeft, heb ik de afgelopen weken dit programma toch bekeken.
En absoluut geen spijt van, wat een topprogramma!
Inderdaad van het beste wat er de afgelopen jaren op de Vlaamse TV geweest is, ik kan me niet meteen iets herinneren dat me in dezelfde mate heeft bekoord en beroerd.
 
Terug
Bovenaan