Ik was aan het zoeken naar een wapen en ik vond geen dus ik dacht dat je de eerste battle nog geen wapen beschikbaar had. Maar als je doodgaat, krijg je blijkbaar een of zelfs twee wapens, maar ik heb dat gemist in die "hub" omdat ik niet goed wist waarom ik daar spawnde, en uiteindelijk ben ik daar dan niet meer in gespawnd alle andere keren dat ik doodging.
Nu gaat het toch wel wat vlotter al. Bepaalde mechanics die ik beter snap (lampjes = checkpoint, hoe health en stamina werken en vooral hoe je kunt healen, al zijn er nog zaken die onduidelijk zijn: hoe je items kan gebruiken zoals molotovs en peddles, of openen van deuren permanent is of niet, is mij ook onduidelijk, wat je verliest als je doodgaat etc.). Combat ging echt een stuk vlotter nu. Ik vind het tot nu toe wel een goed spel. De vijanden/monsters zijn eigenlijk vrij intelligent en level design is tot nu toe ook erg goed. Tot nu toe vind ik het aangenaam, maar wel uitdagend. Ik had ook niet verwacht dat er "horrorelementen" in de game zaten, paar keer toch verschoten.
Eens ik goed weg ben met gameplay en controls etc. komt het wel in orde, maar 't is iets totaal nieuws voor mij, dus een beetje trial and error voorlopig nog.