Bloodborne

Action PS4 Bloodborne

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
bloodborne.png


release: 25 maart 2015
genre: action RPG
dev: From Software

Van de makers van Demon's Souls.

Face your fears as you search for answers in the ancient city of Yharnam, now cursed with a strange endemic illness spreading through the streets like wildfire. Danger, death and madness lurk around every corner of this dark and horrific world, and you must discover its darkest secrets in order to survive.

 
Voor het eerst eens beginnen spelen, eerste keer dat ik een soulsborne game aan het spelen ben (en in feite nog nooit echt veel fantasy/RPG gespeeld op wat Skyrim na dat ook al niet zo eenvoudig was). Dit is inderdaad zeer moeilijk, al denk ik dat ik een heleboel fouten maak omdat ik niet goed begrijp wat ik eigenlijk 'moet' doen of hoe je moet spelen. Misschien moet ik wat video's bekijken, maar ik heb dat bewust vermeden vooraleer ik aan de game startte omdat ik het 'nieuwe' wou ervaren.


Dit heeft tussen 1 en 2 uur geduurd voor ik mijn eerste kill had. Ik denk dat ik al meer ben doodgegaan in Bloodborne alleen (tot het killen van dit monster), dan in mijn hele playtrough (en 90 uren) Assassin's Creed Origins. :rofl:
 
Voor het eerst eens beginnen spelen, eerste keer dat ik een soulsborne game aan het spelen ben (en in feite nog nooit echt veel fantasy/RPG gespeeld op wat Skyrim na dat ook al niet zo eenvoudig was). Dit is inderdaad zeer moeilijk, al denk ik dat ik een heleboel fouten maak omdat ik niet goed begrijp wat ik eigenlijk 'moet' doen of hoe je moet spelen. Misschien moet ik wat video's bekijken, maar ik heb dat bewust vermeden vooraleer ik aan de game startte omdat ik het 'nieuwe' wou ervaren.


Dit heeft tussen 1 en 2 uur geduurd voor ik mijn eerste kill had. Ik denk dat ik al meer ben doodgegaan in Bloodborne alleen (tot het killen van dit monster), dan in mijn hele playtrough (en 90 uren) Assassin's Creed Origins. :rofl:
Platinum op gehaald beste souls game tot nu toe. Elden ring nog mee bezig maar kan ik alvast op gelijke hoogte zetten.
 
Voor het eerst eens beginnen spelen, eerste keer dat ik een soulsborne game aan het spelen ben (en in feite nog nooit echt veel fantasy/RPG gespeeld op wat Skyrim na dat ook al niet zo eenvoudig was). Dit is inderdaad zeer moeilijk, al denk ik dat ik een heleboel fouten maak omdat ik niet goed begrijp wat ik eigenlijk 'moet' doen of hoe je moet spelen. Misschien moet ik wat video's bekijken, maar ik heb dat bewust vermeden vooraleer ik aan de game startte omdat ik het 'nieuwe' wou ervaren.


Dit heeft tussen 1 en 2 uur geduurd voor ik mijn eerste kill had. Ik denk dat ik al meer ben doodgegaan in Bloodborne alleen (tot het killen van dit monster), dan in mijn hele playtrough (en 90 uren) Assassin's Creed Origins. :rofl:
Je bent je wapen ergens vergeten denk ik of ben je bewust een vuist-only playthrough begonnen? :unsure:
 
Je bent je wapen ergens vergeten denk ik of ben je bewust een vuist-only playthrough begonnen? :unsure:
Ik was aan het zoeken naar een wapen en ik vond geen dus ik dacht dat je de eerste battle nog geen wapen beschikbaar had. Maar als je doodgaat, krijg je blijkbaar een of zelfs twee wapens, maar ik heb dat gemist in die "hub" omdat ik niet goed wist waarom ik daar spawnde, en uiteindelijk ben ik daar dan niet meer in gespawnd alle andere keren dat ik doodging.

Nu gaat het toch wel wat vlotter al. Bepaalde mechanics die ik beter snap (lampjes = checkpoint, hoe health en stamina werken en vooral hoe je kunt healen, al zijn er nog zaken die onduidelijk zijn: hoe je items kan gebruiken zoals molotovs en peddles, of openen van deuren permanent is of niet, is mij ook onduidelijk, wat je verliest als je doodgaat etc.). Combat ging echt een stuk vlotter nu. Ik vind het tot nu toe wel een goed spel. De vijanden/monsters zijn eigenlijk vrij intelligent en level design is tot nu toe ook erg goed. Tot nu toe vind ik het aangenaam, maar wel uitdagend. Ik had ook niet verwacht dat er "horrorelementen" in de game zaten, paar keer toch verschoten.

Eens ik goed weg ben met gameplay en controls etc. komt het wel in orde, maar 't is iets totaal nieuws voor mij, dus een beetje trial and error voorlopig nog.
 
Bloodborne was ook mijn eerste souls game, het is inderdaad serieus wennen en er is veel dat je moet leren, maar achteraf gezien is dat een van mijn favoriete games van de vorige generatie.
 
Ik was aan het zoeken naar een wapen en ik vond geen dus ik dacht dat je de eerste battle nog geen wapen beschikbaar had. Maar als je doodgaat, krijg je blijkbaar een of zelfs twee wapens, maar ik heb dat gemist in die "hub" omdat ik niet goed wist waarom ik daar spawnde, en uiteindelijk ben ik daar dan niet meer in gespawnd alle andere keren dat ik doodging.

Nu gaat het toch wel wat vlotter al. Bepaalde mechanics die ik beter snap (lampjes = checkpoint, hoe health en stamina werken en vooral hoe je kunt healen, al zijn er nog zaken die onduidelijk zijn: hoe je items kan gebruiken zoals molotovs en peddles, of openen van deuren permanent is of niet, is mij ook onduidelijk, wat je verliest als je doodgaat etc.). Combat ging echt een stuk vlotter nu. Ik vind het tot nu toe wel een goed spel. De vijanden/monsters zijn eigenlijk vrij intelligent en level design is tot nu toe ook erg goed. Tot nu toe vind ik het aangenaam, maar wel uitdagend. Ik had ook niet verwacht dat er "horrorelementen" in de game zaten, paar keer toch verschoten.

Eens ik goed weg ben met gameplay en controls etc. komt het wel in orde, maar 't is iets totaal nieuws voor mij, dus een beetje trial and error voorlopig nog.
Ken het, heb hetzelfde doorstaan en het toen eigenlijk ook 2 keer opgegeven.

Nu ben ik er ook eindelijk wat mee weg. Father Gascoigne paar dagen terug neer gekregen en rustig aan het verder doen nu. Iets wat ik deze keer heb beseft is dat die lampposts niet echt checkpoints zijn. Doodgaan is een deel van het spel, en terug beginnen na de dood is niet zoals in een ander spel waar je vanaf dat punt gewoon weer verder gaat.

Items gebruiken en de basics enzo leer je van die tips die op de grond liggen. Die eerste ruimte kan je die best allemaal lezen, heb je dat toch tenminste al mee. Ik heb ook net door hoe stun en die viscerate move werkt, dat is wel een enorme hulp ook..
 
Anderhalf jaar geleden mee begonnen, maar zware ragequit gehad. Nu een paar weken geleden voor de eerste keer volledig uitgespeeld. Man, wat een spel. Je waant je toch echt met momenten in Yharnam, zo goed dat die sfeer wordt overgebracht. Verhaal is goed (maar moeilijk) verspreid in het spel adhv de npcs, maar is ook wel echt sterk imo.

Nu aan Elden Ring bezig, wat ontzettend goed is, maar het is toch geen Bloodborne :)
 
Ik was aan het zoeken naar een wapen en ik vond geen dus ik dacht dat je de eerste battle nog geen wapen beschikbaar had. Maar als je doodgaat, krijg je blijkbaar een of zelfs twee wapens, maar ik heb dat gemist in die "hub" omdat ik niet goed wist waarom ik daar spawnde, en uiteindelijk ben ik daar dan niet meer in gespawnd alle andere keren dat ik doodging.

Jaren geleden me eens aan Bloodborne gewaagd (was gratis in PS+). Ik herinner me dat ik ook zonder wapen tegen die weerwolf-achtige zat te vechten en gewoon geen manier zag om dit te winnen. Dan maar opgegeven. Zie dan nu pas wat ik verkeerd deed blijkbaar. Is me ook nooit opgevallen dat ik nadien wapens had.

Misschien toch maar eens opniew proberen, zeker nu er ondertussen een 4K OLED staat :p.
 
Jaren geleden me eens aan Bloodborne gewaagd (was gratis in PS+). Ik herinner me dat ik ook zonder wapen tegen die weerwolf-achtige zat te vechten en gewoon geen manier zag om dit te winnen. Dan maar opgegeven. Zie dan nu pas wat ik verkeerd deed blijkbaar. Is me ook nooit opgevallen dat ik nadien wapens had.

Misschien toch maar eens opniew proberen, zeker nu er ondertussen een 4K OLED staat :p.
Je moet daar dood gaan dusja 😝 als je dan niet doorhebt dat je een wapen krijgt erna is dat natuurlijk ne moeilijke 😝. Trouwens, je kan die wolf ook gewoon voorbijlopen.
 
Je moet daar dood gaan dusja 😝 als je dan niet doorhebt dat je een wapen krijgt erna is dat natuurlijk ne moeilijke 😝. Trouwens, je kan die wolf ook gewoon voorbijlopen.
Na een tijd op dat terrein waar je me de wolf ziet doden zag ik poorten, dus ik dacht wel dat ik verder kon gaan, maar was niet zeker. Maar gezien ik op dat moment al bijna de wolf al had gedood, wou ik hem toch eerst eens doden, misschien dat ik iets 'kreeg' dan. Maar dat viel wat tegen. Sowieso als ik dat zou skippen, zou ik dan op het volgende stukje struggelen, was goed om de controls een beetje te testen enzovoort. Toen ik de wolf doodde, wist ik bijvoorbeeld nog niet hoe je kon healen (en in feite had ik toegang tot 1 iets voor me te healen), maar ik wist de knop niet voor hoe ik dat moest gebruiken.

Ik testte allerlei tactieken uit, maar de beste was de die in de video, om de wolf naar dat open terrein te lokken en de ruimte te benutten. Binnenin stootte ik tegen alles en nog wat, en was ik voortdurend geblokkeerd. Ik kon een stuk beter ontwijken op dat terrein. Ik had ook eventjes geprobeerd om de tafel te gebruiken als verdediging binnen, maar dan kwam ik altijd te laat voor te aanvallen, en dat ging ook eigenlijk niet.
 
Dat eerste stuk lukte maar niet, ik kon iedereen wel verslaan maar nooit iedereen in 1 keer waardoor ik steeds geen checkpunten haalde. Uiteindelijke wat gerusht of shortcuts genomen en dan toch in geslaagd in 1 keer 2 belangrijke deuren te openen en nu dus de eerste boss tegengekomen maar dat is toch wat te erg. Die maakt gewoon gehakt van mij.

Best knap ook hoe je in een "lineair" spel verdwaald kan raken, want daarnet bijna 1 uur gespeeld zonder dood te gaan, maar ik wist niet meer waar ik was door alle nieuwe gebieden. Kwam op een gegeven moment geen vijanden tegen omdat ik niet wist waar ik heen moest. Vandaar intelligent lineair leveldesign, want daardoor kon ik mijn shortcuts nemen en kan ik nu (relatief) makkelijk naar de boss in plaats van het hele level opnieuw te moeten doen.

Ik vind het eerste level moeilijker tot het stuk dat je de eerste deur opent, dan alles dat erna komt eigenlijk
 
Laatst bewerkt:

Dit noemen ze nu eens een geluk bij een ongeluk. Wtf jong.

Ik begin eindelijk wat door te hebben hoe het systeem met bloedsporen (en inzicht en dus levellen) werkt. Zelfs nu nog steeds nieuwe dingen dat ik in dat eerste level ontdek trouwens.
 
Ahaa Bloodborne, ook al heb ik daar in der tijd bijna een controller mee gesloopt en mij soms geweldig hard in gefrustreerd, toch wel goeie herinneringen aan. Vanwege de platinum, de manier waarop en eigenlijk de game op zich waar ik uiteindelijk door gevlogen ben. Was uiteraard niet moeilijk als je alles weet natuurlijk :p

Hahaha, dat stukje is idd wel opletten en een verrassing als je niet weet wat er op je afkomt. Ik lees ook over de eerste boss die compleet gehakt van je maakt. Als ik vermoed welke boss dat is is dat volledig normaal :') Die is zo erratic als iets en in de 2e fase nog meer zelfs. Nuja, als je echt al goed rond gekeken en gezocht hebt dan is er wel een manier om die boss te kloten.
 
Laatst bewerkt:
Meer nog, wie speelt dit in het Nederlands!!!???!!!o_O
Wat is er daar mis mee?
Wel vreemd dat een spel zoals dit inderdaad zelfs Nederlandse "ondersteuning" heeft. Maar in feite heb ik nog geen verkeerde vertalingen enzovoort gezien.

Japanse studio trouwens, als je een echte purifist bent, speel je het met Japanse audio.
 
Niks mis mee hoor Lakgigar :p ik verschiet er ook gewoon altijd wat van als spellekes int Nederlands zijn. Je ziet dat zo weinig en als je dat dan opeens ziet, is dat altijd grappig en lijkt dat niet te passen voor mij. Prey slaughtered klinkt gewoon veel cooler dan prooi geslacht bijvoorbeeld :D of "vijand geveld" ipv "enemy felled" ofzo
 
Terug
Bovenaan