Blind Getrouwd 2024

2 op 4 .. of misschien toch nog 3 op 4? :unsure:
Swoit. Vooral Thomas en Karlien. Zalig koppel. :tongue:

En Jonas. Als je deze laatste aflevering zelf even (live) op TV gezien hebt: 'It is time to move on!'.
3?

Het bezoekje bij de bomma leek mij nochtans duidelijk. Ons Larissa hoeft onze Simen niet teveel meer te zien lijkt mij.
Was dan ook een dwaas idee van ons Ingeborg om die mee te nemen.
Toch weer ontspannende tv. En Thomas en Karlien ook nog maar eens getoond hoe je het het best aanpakt.
Communiceer, sta open voor mekaar, focus niet op dat uiterlijk dat je wat minder vindt of de gevoelens die er nog niet meteen zijn. Zowat alles wat Simen en Larissa niet deden. ;)

Sidenote. Mijn hond is precies de tweelingbroer van de hond van Jonas. Opmerkelijk, want mijn hond komt uit Portugal, en zijn hond uit Rusland, en het is geen echt ras.

Laatst bewerkt door een moderator:
En Thomas en Karlien ook nog maar eens getoond hoe je het het best aanpakt.
Communiceer, sta open voor mekaar, focus niet op dat uiterlijk dat je wat minder vindt of de gevoelens die er nog niet meteen zijn. Zowat alles wat Simen en Larissa niet deden. ;)
Wat mij deels opvalt is ook dat bij de succesvolle koppels er veel bijzitten die voor de camera niet de meest explosieve start maken, maar precies wel een goede basis leggen eens de camera's er niet bijzijn. Met andere woorden: ze laten de druk van het programma minder binnen in de relatie (hij zal er nog zijn, maar er wordt anders mee omgegaan, waardoor ze er niet door opbranden).

Joren uit ‘Blind getrouwd’ heeft de liefde gevonden bij musicalster Ianthe Tavernier

De Joren heeft eerst even geoefend met blind getrouwd zeker? Het moet snel gaan. :tongue:
Joren en Ianthe

Ach even serieus. Het leven is aan de durvers anders gebeurt er toch niks. Veel geluk samen. Geniet er maar van.

Dit was toch echt wel een slaapverwekkend seizoen. Volgend jaar de Australische aanpak.
Simen die laveloos in de zetel ligt terwijl Larissa aan de slag gaat met zowel Jidse als Jorina. Tegelijkertijd.
Thomas die een open relatie heeft. Terwijl Karlien van niets weet.
Ingeborg die Jonas inwijdt in de liefde.
Dat soort gedoe. Ik zou kijken.

Maar dat zijn weer opgefokte wannabe-influencers met opgespoten lippen en anabolen. MAFS is hilarisch bij momenten maar zo'n seizoen duurt veel te lang. De dinner parties zijn altijd wel de moeite. Volgooien met wijn en de boel laten ontploffen.

Ik vind dat nu eens werkelijk onbekijkbaar. Heel slecht gemaakt, den helft was scripted, heel goedkope vibe.

Geef mij dan maar onze versie. Het is nu ook niet dat het niets gebeurt bij ons.

Ik denk vooral dat het probleem was dat de koppels na 3 afleveringen bleven "hangen". Britt zat afleveringen lang te mokken tot het eind, Thomas & Karlien gingen voor hechte vriendschap, Simen bleef zijn vrijgezellenleven gewoon voortzetten. Foodbags, een stadsspel, yoga zetten gewoon voort wat leefde binnen de koppels.

Om de vijf botten klinkt dan ook de jingle van Blind Getrouwd alsof er werkelijk iets gebeurt maar daar viel je meestal ook niet echt van achterover. Het format lag al vast maar de koppels gaven niet veel boeiend kijkmateriaal.

Die zag je toch net een mooie evolutie maken, met een Karlien die strugelde met het fysieke waar ze niet enthousiast van was, maar de persoonlijkheid die ze wel meer en meer wist te appreciëren?
Toen Ingeborg een beetje pushte lieten Thomas en Karlien alvast doorschijnen dat er wel heel wat meer gebeurd is dan gewoon ne knuffel of eens over de bil wrijven (want dat was het spannendste dat ze lieten zien voor de camera hé. Zelfs een kus op de mond kon er niet af na het beslissingsmoment). Ik zou er niet van schrikken moesten die ook gewoon al seks gehad hebben tijdens de opnames.

Dus bouwen aan die vriendschap zoals ilgonwe zegt? Daar lach ik toch eens goed mee se. :D

Idem trouwens met Jidse en Jorina. Sensuele aanrakingen waren voor de camera uitzonderlijk maar bij Ingeborg zeiden ze nu toch dat als de camera éénmaal uitstond dat ze elkaar wel goed aanraakten.

Ze zijn niet allemaal zo open gelijk Britt en Jonas. Dat is ook volkomen nutteloos als je nog niet weet of je wel met elkaar verder gaat gaan of niet.

Je mag dat niet onderschatten. Heel Vlaanderen zit naar jou te kijken hé.

Laatst bewerkt:
Denk nu wel niet dat ze daar allemaal al op den honeymoon een horizontaal avontuur tegemoet zijn gegaan. In dat opzicht zijn Britt en Jonas wel opmerkelijk denk ik.

Denk nu wel niet dat ze daar allemaal al op den honeymoon een horizontaal avontuur tegemoet zijn gegaan. In dat opzicht zijn Britt en Jonas wel opmerkelijk denk ik.
Alvast opmerkelijk dat dat een issue vormt, want ik zie 3 mogelijkheden:
1) de heat of the moment situatie was iets minder onschuldig als voorgesteld
2) het is een niet kwetsend excuus om afstand te nemen omdat er eigenlijk een ander probleem is
3) ze is wat puberaal

Opnieuw je ziet maar wat je ziet op tv, maar die kerel was zo intens heel de tijd. Ik kan mij perfect voorstellen dat dat leuk en vernieuwend is de eerste dagen maar dat je daar echt moe van wordt na een tijd.
Als je dan een persoon bent die niet graag confrontatie aan gaat, krijg je volgens mij zo’n situaties.

Want ik denk wel dat onder bepaalde omstandigheden wel eens een horizontale polka kan gedanst worden; maar dan is het in zo’n 6weken durende programma wel lastig als die persoon je uiteindelijk niet ligt en je kan niet gewoon stoppen met die persoon te zien. Daarnaast wil je echt dat je collega’s en familie de details van je sex leven kennen?

Ik volg wel echt niet waarom vtm de keuze maakt om Simen en Larissa op die manier weer te confronteren met elkaar. Dat is echt spelen met mensen. Tenzij ge van allebei hetzelfde signaal hebt gekregen (spijt over die nee) doet ge dat toch niet?
Ik vraag mij ook af of die niet wat meer begeleid (konden) zijn in open communiceren met elkaar. Bij enkele andere koppels zat dat er van zichzelf al in maar hier duidelijk niet, ergens jammer toch.

Dat gedoe tussen Britt en Jonas blijft voor mij toch ook een mysterie. Ik denk dat ze ook allebei gewoon nog te jong/onvolwassen waren want zij gaf mij toch ook vaak het gevoel niet duidelijk te zijn, omdat ze niet durfde? Nog niet de ervaring heeft om die duidelijkheid te kunnen geven? Maar dat is uiteraard niet hét (enige) probleempunt. Ergens vraag ik me wel af of dat dat probleem om haar grenzen aan te geven (en zijn probleem om zachte nee's te verstaan) dan ook niet gespeeld heeft bij die 'de intimiteit ging te snel'. Dat is dan weer een faling van die experts imo (en gewoon een onveilige situatie dan)

Laatst bewerkt:
Dat is echt spelen met mensen. Tenzij ge van allebei hetzelfde signaal hebt gekregen (spijt over die nee) doet ge dat toch niet
Dat is exact wat men in TV programma's doet: Spelen met mensen ter entertainment van de kijkers. Alleen al daarom zou ik mijn amoureuze escapades nooit voor heel Vlaanderen laten filmen.

Ik volg wel echt niet waarom vtm de keuze maakt om Simen en Larissa op die manier weer te confronteren met elkaar. Dat is echt spelen met mensen. Tenzij ge van allebei hetzelfde signaal hebt gekregen (spijt over die nee) doet ge dat toch niet?
Ik vraag mij ook af of die niet wat meer begeleid (konden) zijn in open communiceren met elkaar. Bij enkele andere koppels zat dat er van zichzelf al in maar hier duidelijk niet, ergens jammer toch.
Dat bezoek was inderdaad totaal zonder medeweten van Larissa en ze had er ook geen behoefte aan. Ze kon er ook helemaal niet mee lachen dat Simen daar opeens met Ingeborg stond. Ze had hem niet meer gehoord sinds hun beslissingsmoment en voor haar was het verhaal compleet afgesloten. Nog steeds trouwens.

Dat bezoek was inderdaad totaal zonder medeweten van Larissa en ze had er ook geen behoefte aan. Ze kon er ook helemaal niet mee lachen dat Simen daar opeens met Ingeborg stond. Ze had hem niet meer gehoord sinds hun beslissingsmoment en voor haar was het verhaal compleet afgesloten. Nog steeds trouwens.
Ik voelde plaatsvervangende schaamte.

Zou die dat echt niet geweten hebben? Indien niet, dan was de deur-open-doen-scène toch meer dan 1 keer gefilmd ze, azo slecht ‘geacteerd’ van die Larissa :laugh:

Moeten die niet sowieso voorzien worden van microfoontje etc. dus dat die sowieso weet dat Ingeborg er aan komt.
Neemt niet weg dat Simen wel een verrassing kon zijn.

Een bezoek van Ingeborg, daar was ze sowieso van op de hoogte hé.
Alleen was ze niet (al dan niet zogezegd) op de hoogte dat Simen erbij ging zijn.

Terug
Bovenaan