Play4 Blind Gekocht 2023

Sorry maar Vlaams-conservatiever kan een reactie niet worden dan dit. Denken in "autotijd" is gewoon totaal wereldvreemd.

Mensen die in Gent en deelgemeenten (of in een andere grootstad) op zoek gaan naar een woning, die doen dat omdat:
- Ze graag Gent-Centrum binnen wandel-of fietsafstand hebben.
- Omdat ze de vibe van een (groot-)stad willen
- Omdat ze alle modaliteiten van een (groot-)stad willen, met eten uit alle uithoeken van de wereld binnen handbereik, een hippe koffiebar achter de hoek, nog gezellig terrasjes willen doen in een levendige buurt nadat ze op restaurant zijn geweest om 23u in de weekdag zonder dat alles zo dood als een pier is, mensen willen ontmoeten met verschillende culturele achtergronden, grote treinstations in de buurt willen hebben, binnen de minuut op een deelfiets, deelstep of deelauto willen springen, ...
- Enzovoort.

En als leken dat niet beseffen, akkoord. Maar dat makelaars dat niet beseffen, dat is gewoon uw stiel niet kennen.
Totaal onbegrijpelijk hoe onze Vlaamse makelaars dat precies nooit willen inzien. Je ziet dat ook in andere programma's zoals Huizenjagers. Gewoon hun eigen Vlaams-conservatieve levenswijze projecteren op anderen, het stiekem toch niet zo goed kunnen begrijpen waarom mensen nu in een stad willen wonen en denken dat ze het wel eventjes beter weten: "Hier, ga jij maar in dit dorpje wonen op slechts x minuten met de auto rijden naar de stad die je eigenlijk had gekozen. Je zal me later nog dankbaar zijn wanneer je beseft dat ik gelijk had!". Not. In f*cking Gavere of all places.
Dat is zoals tegen een gepassioneerde Ferrari-liefhebber zeggen: "Een Ferrari heb ik niet gevonden, maar hier heb ik wel een lada met een opgedreven motor en een spoiler erop gezet. Want uiteindelijk wou jij toch die pk's en die sportieve look hé?".
Elke. Keer. Opnieuw. Elke keer opnieuw een makelaar die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden door buiten de zoekregio te gaan, terwijl iedereen toch die bekende oneliner kent uit de immowereld? Namelijk: "In de immo zijn er maar 3 dingen belangrijk: locatie, locatie en nog eens locatie."

Je zag dat zelfs al bij dat koppel uit Aalter (en dat gevoel wordt alleen maar uitgesprokener bij grotere steden):
Makelaar: "Hier, gaan jullie maar in Lotenhulle wonen."
Koppel uit Aalter: "Neen, liever kleiner maar wel in Aalter blijven!"
Makelaar: "Neen, hier een huis in Lotenhulle voor jullie."
Koppel uit Aalter: "Ah, dan gaan we het maar eens proberen zeker. :unsure: "
*1 jaar later*: Koppel verkoopt huis in Lotenhulle om opnieuw in Aalter te wonen.

Buiten de zoekregio of buiten budget? -> Gediskwalificeerd.
Nu je het hebt over dat koppel in Aalter knetterde er ineens iets in mijn brein omdat ik me zo hard heb zitten ergeren aan de makelaars toen, dus hierbij mijn rant:

Ik erger mij ook steeds opnieuw kapot aan die makelaars die dan komen zeggen dat ze maar in een andere gemeente moeten gaan wonen, vaak op inderdaad 'maar 20 minuutjes met de auto'. Als ze mij op 20 minuten (met de auto, want elke Vlaeming doet elke verplaatsing altijd met de auto natuurlijk en niemand prefereert de fiets of het openbaar vervoer) van mijn huidige woonplaats zouden droppen terwijl ik expliciet had gevraagd om dat niet te doen, ik zou gek worden. Ook al is het een groter/hoogwaardiger huis.

Dat hoeft dan niet enkel over stad versus 'platteland' te gaan: ook al woon je in 'een gat' en is de verhuis naar een 'ander gat' qua winkels, restaurants, scholen, enzovoorts praktisch hetzelfde als buitenstaander: als je je hart hebt verloren in een bepaald (klein) gebied, dan wil je daar gewoon blijven. Dat koppel in Aalter benadrukte steeds maar weer hoe leuk ze het vonden om met de fiets naar hun vrienden te kunnen rijden, en als je dan plots op 40 minuten fietsen woont in plaats van 5 dan is dat gewoon echt een wereld van verschil.

Die dynamiek (snel even langs gaan, spontane get togethers, een uurtje iets gaan drinken, samen snel lunchen, ...) is gewoon heel anders wanneer je plots gedropt wordt in een huis dat buiten die 'spontane zone' ligt. Dat merk ik ook met vrienden die buiten die zone zijn gaan wonen. Je ziet die minder. Dat is gewoon zo. Ik vermijd persoonlijk liefst zo veel mogelijk de auto, dus ik denk trouwens niet in 'autotijden' wanneer het over afstanden gaat. Voor mij is 20 minuten met de auto dus al enorm veel.

Dat dat allemaal niet voor iedereen even belangrijk is begrijp ik heel goed, maar wanneer mensen dan aangeven dat ze die afstand wel enorm belangrijk vinden moet je dat respecteren als makelaar, anders ben je gefaald vind ik. Als een koppel nu een huis wil in centrum Antwerpen voor 180000 euro moet je natuurlijk gewoon zeggen 'dat zal niet gaan', maar dan moet je niet afkomen met een huis ergens in Kontich en zeggen dat ze daar dan maar mee moeten leren leven.
 
ik hoop dat ze iets leuks vinden voor die mama met het zieke kindje, heeft al genoeg meegemaakt vermoed ik.
De mama en dochter vind ik wel een mager budget voor de buurt en het project dat ze voor ogen hebben.
Als ze een BB met 600K kunnen opendoen, chapeau zou ik dan zeggen.
Stel u voor 600K met 4 badkamers in die regio.
 
Moeten ze niet een bepaald gebied inkleuren op de kaart? Wie weet heeft die alleenstaande mama Gavere wel als potentieel gebied aangeduid?
Lijkt me wel, als ze bij het andere koppel al in crisis bellen over 3 "autominuten" kan ik me niet voorstellen dat er (achter de schermen) geen overleg is geweest over de zoekzone.
Indeling, smaak, allemaal aan te passen maar een huis verplaatsen gaat niet dus lijkt me wel dat locatie zo fundamenteel is dat ze daar niet zonder overleg/inspraak/instemming over gaan. Althans, dat hoop ik.
 
Lijkt me wel, als ze bij het andere koppel al in crisis bellen over 3 "autominuten" kan ik me niet voorstellen dat er (achter de schermen) geen overleg is geweest over de zoekzone.
Gavere heeft dan ook nog eens een treinstation, als dat huis op wandelafstand is van het station bvb scheelt dat ook al wat. (zelf vond ik nabijheid van het openbaar vervoer ook een vereiste tijdens mijn zoektocht, je wil je kind als alleenstaande moeder niet continu moeten rondvoeren als ze een hobby willen uitvoeren, naar het secundair gaan,...)
 
Sorry maar Vlaams-conservatiever kan een reactie niet worden dan dit. Denken in "autotijd" is gewoon totaal wereldvreemd.

Mensen die in Gent en deelgemeenten (of in een andere grootstad) op zoek gaan naar een woning, die doen dat vaak, maar niet altijd omdat:
bla bla bla + nog ee nhoop gezever, bla bla bla

Buiten de zoekregio of buiten budget? -> Gediskwalificeerd.
Op een gegeven moment moet er een middenweg gezocht worden. Als je totaalbudget 210K is en in gent of deelgemeente wil wonen, gaat dat gewoon weg niet lukken punt.
18 minuten met de auto maar binnen budget is dan echt wel 'maar achtien minuten'
 
Op een gegeven moment moet er een middenweg gezocht worden. Als je totaalbudget 210K is en in gent of deelgemeente een huis met tuin wilt, gaat dat gewoon weg niet lukken punt.
18 minuten met de auto maar binnen budget is dan echt wel 'maar achtien minuten'
FTFY.
als je er gewoon wilt wonen: een appartement vind je wel. ergens op de 20ste verdieping, en ver van het beste comfort, maar het ís er wel. ik ben zelf aan het bestuderen wat er mogelijk zou zijn voor mezelf, ik ben er zo verschillende tegen gekomen.

maar dat je een huis wilt met tuin voor jou en je kind is wel begrijpelijk.

(en ergens is het spijtig dat zo'n mensen veroordeeld zijn tot de huur-markt. ok tot aan je pensioen, maar dan moet je inleveren.)
 
Bodemlijn. De meeste makelaars zijn "verkopers", geen mobiliteit experts of bouw experts. Ze gaan veelal de positieve zaken in een woonst uitvergroten en de negatieve geen verdoezelen. Kwa marktprijzen weten ze het wel natuurlijk.

Ik kan begrijpen dat mensen verder uit Gent belanden wegens de dure immo prijzen in Vlaanderen vandaag, en zeker in Gent en de randgemeenten, zoals bvb Destelbergen ... Dan beland je wel al eens een dorp of gemeente verder. Idem voor andere populaire steden.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt alsof dat koppel spijt heeft dat ze een woning zijn misgelopen met gesponsorde renovatie in ruil voor inbinden van eisen, mss hadden die gewoon te hoog gemikt om dan zogezegd een "toegeving" te moeten doen en staan ze met lege handen. Gelukkig hebben ze hun huidige woning nog, mss kunnen ze het zo nog lang uithouden in hun zoektocht.
 
Het lijkt alsof dat koppel spijt heeft dat ze een woning zijn misgelopen met gesponsorde renovatie in ruil voor inbinden van eisen, mss hadden die gewoon te hoog gemikt om dan zogezegd een "toegeving" te moeten doen en staan ze met lege handen. Gelukkig hebben ze hun huidige woning nog, mss kunnen ze het zo nog lang uithouden in hun zoektocht.
Iedereen snapte toch niet waarom zij een nieuw huis zochten? Mooie woning, grote tuin, alles wat ze nodig hadden, buiten een loods/garage voor meneer zijn beroep. Huurt dan een loods in uw gemeente? Of is dat zo moeilijk om uw beroep niet in uw achtertuin te willen? Plaats genoeg ook voor een container met zijn dj-gerief in...
 
als meneer al niet 3 minuten extra wilt rijden voor een huis, dan gaat hij ook niet extra willen rijden tussen een loods en zijn woonst, uiteindelijk.
 
*insert afschuwelijk huis*

makelaars komen binnen/toe: "och wat een mooie gevel, hoe gezellig. Wat een leuke tuin." :shutup:
 
Iedereen snapte toch niet waarom zij een nieuw huis zochten? Mooie woning, grote tuin, alles wat ze nodig hadden, buiten een loods/garage voor meneer zijn beroep. Huurt dan een loods in uw gemeente? Of is dat zo moeilijk om uw beroep niet in uw achtertuin te willen? Plaats genoeg ook voor een container met zijn dj-gerief in...
Dat koppel deed overduidelijk mee om met minder meer te krijgen. (aka sponsorgeld)
 
Terug
Bovenaan