Play4 Blind Gekocht 2023

Toch een eindje van Gent als ik het op zoek, of is dat gekend bij locals?

Nee en dat wordt echt totaal niet gezien als Gent. Is verre van een deelgemeente. Grappig dat ze dat niet eens verduidelijkten. Zo kan ik ook toch 'plots' een huis vinden voor het krappe budget.

Dat dochtertje gaat naar Sint-Bavo in Gent. Succes om alle dagen van Gavere naar school te geraken. Die verbinding tussen Gavere en Gent is ook totaal niet de aangenaamste.
 
Nee en dat wordt echt totaal niet gezien als Gent. Is verre van een deelgemeente. Grappig dat ze dat niet eens verduidelijkten. Zo kan ik ook toch 'plots' een huis vinden voor het krappe budget.

Dat dochtertje gaat naar Sint-Bavo in Gent. Succes om alle dagen van Gavere naar school te geraken. Die verbinding tussen Gavere en Gent is ook totaal niet de aangenaamste.
Dat kind kan natuurlijk ook in Gavere naar school gaan. Met dat budget moet je ook wat realistisch zijn.
 
Dat kind kan natuurlijk ook in Gavere naar school gaan. Met dat budget moet je ook wat realistisch zijn.
Volledig akkoord. Maar als ik vraag voor Gent deelgemeenten en ze komen af met een huis in Gavere zou ik echt pissed zijn. Dan nog liever dat ze het opgeven gelijk dat koppel in Tervuren. Nuja in Gent een huis vinden voor 210k helemaal in orde is sowieso al geschift.
 
De verwachting van veel deelnemers is misschien gelijkaardig aan wat andere kandidaatkopers (buiten het programma) hebben: voor een bescheiden budget een instapklaar huis kopen waar je niet veel meer aan moet doen. Het wordt wel vaak benadrukt in het programma dat het én-én-verhaal meestal niet haalbaar is en toch blijven mensen teleurgesteld als ze met de neus op de feiten worden gedrukt. Ik begrijp de frustratie, maar dat is nu eenmaal wat het is vandaag.
 
Volgens Google Maps is Gavere -> Gent 18' rijden, lijkt mij niet onoverkomelijk?
True maar is niet wat ze gevraagd hebben. Als je een villa in Knokke zoekt en ze geven je er één in Blankenberge gaan er ook niet veel content zijn.
 
Ik weet nu niet meer direct waar ze momenteel wonen, maar gaat toch al een serieus eind schelen.
 
Volgens Google Maps is Gavere -> Gent 18' rijden, lijkt mij niet onoverkomelijk?

Sorry maar Vlaams-conservatiever kan een reactie niet worden dan dit. Denken in "autotijd" is gewoon totaal wereldvreemd.

Mensen die in Gent en deelgemeenten (of in een andere grootstad) op zoek gaan naar een woning, die doen dat vaak, maar niet altijd omdat:
- Ze graag Gent-Centrum binnen wandel-of fietsafstand hebben.
- Omdat ze de vibe van een (groot-)stad willen
- Omdat ze alle modaliteiten van een (groot-)stad willen, met eten uit alle uithoeken van de wereld binnen handbereik, een hippe koffiebar achter de hoek, nog gezellig terrasjes willen doen in een levendige buurt nadat ze op restaurant zijn geweest om 23u in de weekdag zonder dat alles zo dood als een pier is, mensen willen ontmoeten met verschillende culturele achtergronden, grote treinstations in de buurt willen hebben, binnen de minuut op een deelfiets, deelstep of deelauto willen springen, ...
- Enzovoort.

En als leken dat niet beseffen, akkoord. Maar dat makelaars dat niet beseffen, dat is gewoon uw stiel niet kennen.
Totaal onbegrijpelijk hoe onze Vlaamse makelaars dat precies nooit willen inzien. Je ziet dat ook in andere programma's zoals Huizenjagers. Gewoon hun eigen Vlaams-conservatieve levenswijze projecteren op anderen, het stiekem toch niet zo goed kunnen begrijpen waarom mensen nu in een stad willen wonen en denken dat ze het wel eventjes beter weten: "Hier, ga jij maar in dit dorpje wonen op slechts x minuten met de auto rijden naar de stad die je eigenlijk had gekozen. Je zal me later nog dankbaar zijn wanneer je beseft dat ik gelijk had!". Not. In f*cking Gavere of all places.
Dat is zoals tegen een gepassioneerde Ferrari-liefhebber zeggen: "Een Ferrari heb ik niet gevonden, maar hier heb ik wel een lada met een opgedreven motor en een spoiler erop gezet. Want uiteindelijk wou jij toch die pk's en die sportieve look hé?".
Elke. Keer. Opnieuw. Elke keer opnieuw een makelaar die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden door buiten de zoekregio te gaan, terwijl iedereen toch die bekende oneliner kent uit de immowereld? Namelijk: "In de immo zijn er maar 3 dingen belangrijk: locatie, locatie en nog eens locatie."

Je zag dat zelfs al bij dat koppel uit Aalter (en dat gevoel wordt alleen maar uitgesprokener bij grotere steden):
Makelaar: "Hier, gaan jullie maar in Lotenhulle wonen."
Koppel uit Aalter: "Neen, liever kleiner maar wel in Aalter blijven!"
Makelaar: "Neen, hier een huis in Lotenhulle voor jullie."
Koppel uit Aalter: "Ah, dan gaan we het maar eens proberen zeker. :unsure: "
*1 jaar later*: Koppel verkoopt huis in Lotenhulle om opnieuw in Aalter te wonen.

Buiten de zoekregio of buiten budget? -> Gediskwalificeerd.
 
Laatst bewerkt:
Buiten de zoekregio of buiten budget? -> Gediskwalificeerd.
ik heb in Huizenjagers dit seizoen toch al zo'n aflevering gezien waar dat gewoon een nodige reality-check was. 2 huizen die binnen of nét buiten budget waren, maar die niet voldeden aan de verwachtingen (ook regio), en dan ééntje die wel aan alles voldeed, maar enkele tientallen duizenden euro's erover ging.

soms kàn het ook gewoon niet, wat die zoekers willen.
 
Ik vraag mij nu hetzelfde af als toen met mevrouw Lintbebouwing. Ook al gaat zo een hetze natuurlijk liggen en ook al moet je een beetje rekening houden met hoe men de edits doet, je hebt toch een behoorlijke poos dat 'jij en je attitude' over veel tongen gaan. Ik kan mij gewoon niet inbeelden dat ik die man als tuinman zou aannemen, puur op antipatie dan. Maar ze waren mij al kwijt met hun 'container voor techno', dus misschien ben ik te hard van oordeel.
 
ik heb in Huizenjagers dit seizoen toch al zo'n aflevering gezien waar dat gewoon een nodige reality-check was. 2 huizen die binnen of nét buiten budget waren, maar die niet voldeden aan de verwachtingen (ook regio), en dan ééntje die wel aan alles voldeed, maar enkele tientallen duizenden euro's erover ging.

soms kàn het ook gewoon niet, wat die zoekers willen.
En dat geeft het nodige drama, die reality check. En dat brengt dan weer wat extra kijkers op.
 
Mensen die in Gent en deelgemeenten (of in een andere grootstad) op zoek gaan naar een woning, die doen dat omdat:
- Ze graag Gent-Centrum binnen wandel-of fietsafstand hebben.
- Omdat ze de vibe van een (groot-)stad willen
- Omdat ze alle modaliteiten van een (groot-)stad willen, met eten uit alle uithoeken van de wereld binnen handbereik, een hippe koffiebar achter de hoek, nog gezellig terrasjes willen doen in een levendige buurt nadat ze op restaurant zijn geweest om 23u in de weekdag zonder dat alles zo dood als een pier is, mensen willen ontmoeten met verschillende culturele achtergronden, grote treinstations in de buurt willen hebben, binnen de minuut op een deelfiets, deelstep of deelauto willen springen, ...
- Enzovoort.

Veralgemening -> Gediskwalificeerd.
 
Mensen die in Gent en deelgemeenten (of in een andere grootstad) op zoek gaan naar een woning, die doen dat omdat:
- Ze graag Gent-Centrum binnen wandel-of fietsafstand hebben.
- Omdat ze de vibe van een (groot-)stad willen
- Omdat ze alle modaliteiten van een (groot-)stad willen, met eten uit alle uithoeken van de wereld binnen handbereik, een hippe koffiebar achter de hoek, nog gezellig terrasjes willen doen in een levendige buurt nadat ze op restaurant zijn geweest om 23u in de weekdag zonder dat alles zo dood als een pier is, mensen willen ontmoeten met verschillende culturele achtergronden, grote treinstations in de buurt willen hebben, binnen de minuut op een deelfiets, deelstep of deelauto willen springen, ...
- Enzovoort.

Akkoord, maar dan moet je er imo wel mee kunnen leven dat je in een appartement woont. Ook eigen aan een grootstad.
 
Was het zelfs dat huis van in Gavere dat ze uiteindelijk hebben gekozen? Want die deur leek toch wel anders te zijn, of heb ik dat verkeerd gezien?
 
Terug
Bovenaan