Play4 Blind Gekocht 2023

"Meer als een kwartier rijden is totaal niet te doen met de uren die ik doe."

Platte jatte.
Het is makkelijk om te oordelen over een quote zonder de context ervan te zien.

Die kerel doet tuinonderhoud in Tervuren en omgeving... Veel expats en veel villawijken met grote tuinen dus dat is een goede regio voor zijn onderneming. Tervuren ligt pal langs de Brusselse ring en het huis dat ze daar in Elewijt hadden gevonden mag dan misschien volgens Google Maps op 23 minuten van Tervuren liggen maar het zal in werkelijkheid vaak veel langer duren om vanuit Elewijt naar Tervuren te bollen.

Ik ben zelf uit die regio afkomstig en weet dat in de Brusselse rand de exacte locatie een enorm verschil kan maken naar bereikbaarheid.
 
ik ben ook van "de rand rond Brussel" hoor (wel vooral de andere kant), en ik blijf het zever vinden.
dat die 23 minuten in realiteit veel langer zal duren, klopt (maar toch vooral tijdens de spits), maar veel verschil gaat dat met huizen op 17 minuten niet maken: de reëele tijd gaat daar niet ineens van 25 minuten naar 45 minuten gaan, bvb.

en veel meer verschil zit er tussen, idd, "de exacte locatie". een huis aan een baan op 25 minuten kan vlotter bereikbaar zijn dan een huis aan een kleine straat op 15 minuten.

en laat hem nu in zijn huidige huis nu net veel tijd verliezen doordat hij zijn wagen+remorque moeilijk op zijn oprit krijgt doordat hij aan zo'n smallere baan woont.

en om van klant naar klant te gaan.... als die allemaal in Tervuren zitten, maakt de locatie van zijn huis ook niks uit he. hij zou voor dat huis in Elewijt gewoon 's morgens vroeger moeten vertrekken, en 's avonds later thuis zijn.

om dan te gaan doen alsof de makers van Blind Gekocht uw gewon in de zak willen zetten, dat ze geen moeite willen doen, en dat ge al genoeg "compromissen" hebt gedaan, terwijl zijn vrouw (had ik de indruk) het eigenlijk wel zou willen doen hebben? allez, die mensen doen al 3 maand al die moeite, om dan telkens "nee, dat doe ik niet" te horen... doe het dan zelf he.
 
Over zijn gedrag heb je een punt maar dat je rond de drukke Brusselse rand enorm rekening houdt met de exacte locatie kan ik best wel begrijpen.
 
Meneer krijgt/erft een woning van zijn ouders. Meneer mist een loods.
Ipv zo belachelijk te doen op nationale tv kunt ge ook gewoon een loods huren of kopen? :unsure:
 
Kunnen ze eigenlijk niet beter wat mensen helpen met dat programma die het niet zo breed hebben? Zoals een alleenstaande moeder met kinderen, mensen die tegenslag gehad hebben,... die geen mogelijkheid hebben om een huis te kopen.

Ipv die omhooggevallen clowns met budgetten van 700K en dat alles dan nog eens naar hun goesting moet zijn. Dat die eens hun plan trekken eh zeg ipv te profiteren.
Die moeten zich natuurlijk ook nog inschrijven
Maar die zijn in vorige seizoenen ook al gepasseerd
Meneer krijgt/erft een woning van zijn ouders. Meneer mist een loods.
Ipv zo belachelijk te doen op nationale tv kunt ge ook gewoon een loods huren of kopen? :unsure:
Krijgen? Volgens mij wonen ze er gewoon tijdelijk in (en was het niet van haar ouders)?
 
Ik denk dat ze volgende keer aan het Tervuurse koppel een huis gaan laten zien van het gewenste formaat, dat financieel realistisch is om dan te zeggen dat renovatie zij willen budgettair compleet onmogelijk is en dat het stopt.

Waar ze wonen is de baan totaal niet smal, en hun voortuin heeft mogelijkheden zat om het makkelijker te maken om op te rijden.
huis
Ik vermoed dat als er gezegd wordt dat het het ouderlijk huis is, dat het niet hun eigendom is en dat de ouders gewoon willen verkopen. Vandaar dat de verkoopprijs ook niet kan geherinvesteerd worden. Oftewel was de lening te zwaar.

Ik heb overigens wel begrip voor de frustratie van mensen die opgegroeid zijn in een nu dure regio, Vlamingen zijn nu eenmaal honkvast maar uiteindelijk kan je daar niet over blijven doorjammeren en moet je je big boy pants aandoen en opschuiven of toegevingen doen.

Die villa met asbestdak was idd geschikt, maar buiten prijscategorie met het oog op renovatie.
 
Meneer krijgt/erft een woning van zijn ouders. Meneer mist een loods.
Ipv zo belachelijk te doen op nationale tv kunt ge ook gewoon een loods huren of kopen? :unsure:
Ik zou het wel interessant vinden om de achtergrondverhalen van die mensen te weten.
gaat de opbrengst van hun woning naar hen of zijn het de ouders die verkopen.

Vind het trouwens ook een veel betere optie om hun vrij lichtrijk (zo lijkt het) huis wat te renoveren en een loods te huren. :)
 
Ik denk niet dat die Brugse vrouw in die woning gelukkig gaat worden, zij gaat letterlijk van een nieuwbouw (of renovatie) waar alles megastrak en modern en af is naar dit... Recipe for disaster.

En bij dat ander koppel zie je duidelijk dat hij de eisten stelt, die vrouw ging zeker akkoord gegaan zijn met dat ene huis van 23 minuten. Maar hij wil duidelijk zijn eisen stellen, terwijl hij zelf weet dat ze na jaren zoeken niks gevonden hebben. Die mensen zijn makelaars, geen God hé.
 
't Was ook duidelijk dat ze groter en meer wilden voor €50.000 minder dan dat hun huis te koop stond.
Tja, je weet toch op voorhand dat je dat in een regio als Tervuren niet gaat vinden.
 
Ik denk niet dat die Brugse vrouw in die woning gelukkig gaat worden, zij gaat letterlijk van een nieuwbouw (of renovatie) waar alles megastrak en modern en af is naar dit... Recipe for disaster.

En bij dat ander koppel zie je duidelijk dat hij de eisten stelt, die vrouw ging zeker akkoord gegaan zijn met dat ene huis van 23 minuten. Maar hij wil duidelijk zijn eisen stellen, terwijl hij zelf weet dat ze na jaren zoeken niks gevonden hebben. Die mensen zijn makelaars, geen God hé.
Bwoa die vrouw leek er toch heel blij mee eigenlijk? Ik vond het straf hoe ze het hebben kunnen inrichten waardoor ze het allemaal best goed vonden.
 
ik denk eerder dat die man meer moeite gaat hebben: gaat van een natuurreservaat naar een stad wonen. ge zag dat ook aan die kerel: dat is echt een buitenmens, dat gaat een serieuze shock worden voor hem.
 
Benieuwd wie van deze lichting/jaargang als eerste zijn pas gerenoveerd huis te koop zet? Paar jaargangen geleden zijn er een paar geweest die binnen het jaar verkochten en er een dikke cent aan overgehouden hebben .... 100K verdienen op +/-1 jaar.... of zou er nu een clausule zijn dat ze de eerste XXX jaar niet mogen verkopen?
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de renovatie in Brugge wel geslaagd, die groene wand in de leefruimte vond ik heel mooi - al zou ik de kleur niet doorgetrokken hebben tot de haard. Blijft natuurlijk een oppervlakkige renovatie. Voor de vrouw met haar dochters leek het me perfect, voor de boswachter zou elke woning zwaar aanpassen zijn. Die buurt zit wel dicht bij nog veel meer groen.

Het koppel in Tervuren ... er zijn al veel mensen gepasseerd in dit programma die niet bepaald goed uit het programma zijn gekomen, maar van die tuinman krijg ik echt de kriebels. Zoek u gewoon een deftige loods op een bedrijventerrein als je zo'n uitbreidingsplannen hebt.

Benieuwd wie van deze lichting/jaargang als eerste zijn pas gerenoveerd huis te koop zet? Paar jaargangen geleden zijn er een paar geweest die binnen het jaar verkochten en er een dikke cent aan overgehouden hebben .... 100K verdienen op +/-1 jaar.... of zou er nu een clausule zijn dat ze de eerste XXX jaar niet mogen verkopen?
Ik kan me niet herinneren dat de winsten zo hoog lagen hoor.
 
"we hebben 15.000 euro te kort"

maar ook: "ze gaan in de toekomst een elektrische wagen kopen, dus ik ga al een laadpaal kopen"

🤡
 
Officieel spreken ze van projectkortingen van "enkele commerciële partners" voor 6 woningen tegelijkertijd. Persoonlijk ga ik ervan uit dat er 25.000 euro (of zelfs meer) "cadeau's" zijn waar de kijker bij zijn renovatieproject niet op kan rekenen.
 
Terug
Bovenaan