Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Huis in Leuven zag er wel goed uit, alleen wat vreemd dat er in het waskot toch nog een (nieuwe?) douche stond.

Die in Brugge ... zeer benieuwd wat voor huis ze gaan vinden, maar 330k voor wat zij willen is toch totaal absurd? En dan heel de tijd bezig zijn over ecologie en duurzaamheid, maar wel willen verwarmen op hout :unsure:.

vraag me echt af waarom ze voor die mensen kiezen. Ik bedoel, als je eerste werk naar die mensen gaan is en hun duidelijk maken dat je waarschijnlijk de helft niet gaat kunnen doen waarom selecteer je die dan?

Dat is gewoon onmogelijk in deze markt voor dat budget en had al niet makkelijk geweest 5 jaar geleden. Die mensen moeten gewoon bouwen en er dan 10j over doen om het af te werken helemaal.
Dat geeft mooie drama op tv.

vraag me echt af waarom ze voor die mensen kiezen. Ik bedoel, als je eerste werk naar die mensen gaan is en hun duidelijk maken dat je waarschijnlijk de helft niet gaat kunnen doen waarom selecteer je die dan?
gewoon voor hetgeen ze wél gaan kunnen doen. er gaat veel niet mogelijk zijn, maar ze gaan wel iets kunnen met dat groene thema. en da's gewoon actueel.

Omg Bart heeft die mooie trap weg gedaan in Kessel-Lo. Bart,toch niet die trap. Neen,de kandidaten vinden dat een mooie trap. Wat doe je nu? Wat een slechte binnenhuisarchitect want hij luistert niet naar zijn klanten. Ohnee:unsure:

Die boomknuffelaars met hun passieve woning voor 330k:rofl: samen pipi doen, douchen in regenwater. :baard:

Mijn ben woning koste. Nu wel 5jaar geleden. 310.000 zonder meer kosten. 5 jaar geleden zou da dus wel gelukt zijn.

mja, maar da's dus 5 jaar geleden.
en hier moet je rekenen:

- budget voor aankoop huis
- budget voor woning helemaal passief te maken
- budget voor interieur

ik denk dat dat laatste ook wel begint te spelen. Veel deelnemers hun budget zal wel goed zijn voor hun huis te kopen, maar dan zou er niks overschieten voor de renovatie. en dan kunnen Bart en Kelly niks doen. en dus ligt hun aankoopbudget al lager.

doe daar dan nog eens die structurele werken bij, en je hebt al een enorme beperking.

Zo een energiezuinige woning kun je toch beter gewoon bouwen ipv eerst een huis te kopen en om te bouwen?

Je moet ver heel het huis strippen tot er enkel nog een ruwbouw over blijft. Dan betaal je wel heel veel voor enkel een stuk grond.

Een passieve woning...en toen kwam de knaller voor 330.000 €, lang geleden dat ik zo gelachen heb, benieuwd hoe dit verder loopt:rofl:

Het zou best kunnen dat ik het mis heb, maar bleef er in dat huis in Kessel-Lo na de renovatie slechts 1 slaapkamer over?
Daarnaast heb ik ook nog een zolderkamertje gezien, maar dat leek me geen slaapkamer.

Ieder zijn keuze uiteraard, en als het koppel daar gelukkig is zoveel te beter :)
Zelf zou ik geen +/- half miljoen euro overhebben voor een klein huisje met slechts één slaapkamer.

Het zou best kunnen dat ik het mis heb, maar bleef er in dat huis in Kessel-Lo na de renovatie slechts 1 slaapkamer over?
Daarnaast heb ik ook nog een zolderkamertje gezien, maar dat leek me geen slaapkamer.

Ieder zijn keuze uiteraard, en als het koppel daar gelukkig is zoveel te beter :)
Zelf zou ik geen +/- half miljoen euro overhebben voor een klein huisje met slechts één slaapkamer.
Idd 1 slaapkamer, maar ze hebben slechts het kleinste deel van de zolder getoond, naast de trap. De andere kant was waarschijnlijk nog minder afgewerkt? Daar kan je wel 2 kinderkamers van maken indien nodig

Ik volg het programma niet maar naar die van Brugge ga ik wel eens kijken.
Het huis dat ze voor hen vonden is nl. in dezelfde wijk waar mijn ouders wonen, mijn tante woont ook in die straat.

Ik ben wel eens benieuwd wat ze ervan gaan maken :smile:

Die wensen: ‘T blijft tv hé, mensen met ietwat normale wensen vinden zo ook wel een huis.

ik snap niet als je al beslist om samen naar de WC te gaan, en op andere extreme levels bezig bent: koop dan gewoon geen verwarming hè. Draag wat dikke truien van de kringwinkel en klaar. ge wilt nog kunnen overschakelen op stadswater als uw regenwater op is? OK legt uw tuinslang dan regelmatig in uw regenput. Maar ze willen dan wel op hout stoken?

En die moeten dan toch ook niet meedoen aan een programma dat ervoor bekend staat dingen die perfect nog bruikbaar zijn af te breken en te vervangen. Gelijk die trap. Maar ook keukens, badkamers, slaapkamers…
Als die mensen zich al 10 keer zoveel inzetten voor het milieu als de gemiddelde mens, moeten ze toch niet gestraft worden door geen verwarming te krijgen of niet aan blind gekocht te mogen meedoen.

Dat is gewoon onmogelijk in deze markt voor dat budget en had al niet makkelijk geweest 5 jaar geleden. Die mensen moeten gewoon bouwen en er dan 10j over doen om het af te werken helemaal.
Hoe gaat Bea'ken dan 6 keer per aflevering kunnen herhalen dat het echt een zeer moeilijke opdracht wordt en dat ze amper huizen vindt?

Dat geraakt toch niet gekeurd als je kan omschakelen tussen stadswater en regenwater? Normaal moet dat toch apart?

Dat geraakt toch niet gekeurd als je kan omschakelen tussen stadswater en regenwater? Normaal moet dat toch apart?
Zolang het stadswater zich niet kan mengen met het regenwater is dat geen probleem.

Ik heb bv een kraantje met regenwater dat aankomt bij mijn wasmachine. Tevens heb ik daar ook een kraantje met stadswater. Als ik wil hang ik gewoon het wasmachine aan het ander kraantje. Zoiets willen die dus ook hebben.

Zolang het stadswater zich niet kan mengen met het regenwater is dat geen probleem.

Ik heb bv een kraantje met regenwater dat aankomt bij mijn wasmachine. Tevens heb ik daar ook een kraantje met stadswater. Als ik wil hang ik gewoon het wasmachine aan het ander kraantje. Zoiets willen die dus ook hebben.
Ja op die manier idd. Maar een douche enzo kun je toch niet zomaar van kraantje gaan wisselen?

Ook niet echt realistisch in ons klimaat. Wij hebben enkel wc en wasmachine op regenwater en we mogen ieder jaar meerdere keren stadswater in de regenput doen omdst die leeg is

Terug
Bovenaan