Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Ook schrik voor het onbekende zeker? Hoeveel er zo graag in die vertrouwde omgeving willen blijven, ik snap er ook niets van. Zelf zes jaar gestudeerd in Leuven en ik was het daar na drie jaar al schijtebeu :unsure:

Je ziet ook hoeveel mensen afstuderen en dan toch koste wat het kost voor de unief willen werken. Als dat dan betaald op een lager niveau is het allemaal geen probleem, want ze kunnen werken voor de KULeuven!!!

Best triest eigenlijk.
Waarom is dat triest? Als dat die mensen gelukkig maakt dan is dat toch hun zaak. Geld is ook maar geld.

Waarom is dat triest? Als dat die mensen gelukkig maakt dan is dat toch hun zaak. Geld is ook maar geld.
Ja oké triest is misschien wat te veroordelend, slecht uitgedrukt van me. Het is inderdaad hun zaak wat ze doen. Terechte opmerking.

Ik vind het gewoon bizar dat mensen 4-5 jaar kunnen studeren, hard werken bij momente,, om zichzelf te ontdekken voor ze aan de wereld kunnen beginnen, om dan gewoon te eindigen met een droom die zich gewoon volledig afspeelt onder de kerktoren die je nog maar vijf jaar kent. Maar bon, dat is uiteindelijk volledig persoonlijk, maar het ging hier dan ook over onbegrip jegens die levenskeuzes.

uiteindelijk is uw huis onder normale omstandigheden ook uw belangrijkste aankoop in uw leven he. voor veel mensen is dat nog "hier wil ik oud worden", en dan speelt de locatie ook een heel grote rol.

ik heb het zelf gemerkt, en ik huur nog. toen ik van Londerzeel naar Kortenberg verhuisde, vond niemand dat nog raar, omdat ik bij vrienden ging cohousen.
maar toen dat gedaan was, en ik naar Gent verhuisd ben: ze vinden mij nog altijd compleet gestoord omdat het "zo ver is". terwijl het, qua autorit, amper een kwartiertje extra is.

dat kerktoren-gevoel leeft nog altijd hard in Vlaanderen.

Zou je in theorie niet kunnen spreken van een schijnhuwelijk?
Dat is dus de grens. In principe geven de koppels elkaar het ja-woord met de intentie om te huwen en hopelijk een duurzame liefdesrelatie aan te gaan. In dat geval kan je niet spreken van een schijnhuwelijk. Als die kandidaten echter zouden aangeven dat het hen enkel om de 10 minutes of fame te doen is, dan is het een heel ander verhaal.

Echt koosjer is het niet wetende welke moeite sommige koppels moeten doen en met hoeveel scepsis zij moeten afrekenen wanneer het gaat om een Belg en een buitenlandse partner, om dan dit programma te zien. Is ook de reden waarom sommige gemeenten weigeren om mee te werken.

De aflevering eens gezien in zijn geheel. Hoe ecologisch zijn ze als “hun hart bloed dat ze met stadswater hun plantjes moeten water geven” terwijl ze gewoon een waterton kunnen zetten achteraan ?

Mja… Iedereen maar echt iedereen die minder dan 5/5 geeft in een review krijgt een passief-agressief berichtje ‘waarom minder dan 5/5 wat kan er beter’ (en sorry, dat *is* passive aggressive bs) en dat toont samen met dit én Blind Gekocht dat er toch echt iets niet spoort bij dat koppel.
Ze vragen inderdaad wat ze kunnen doen om een 5de ster te verdienen.
In uw verwoording heb ik het nog niet zien staan.
Maar er zijn ondertussen een hele hoop nieuwe reviews, ofwel 1 ster ofwel 5 sterren
Da is precies een strijd geworden :p
En de 5 sterren zijn aan het winnen

Ik vond dat nu ook niet de meest aangename madam op tv, maar 't is tv, geen idee hoe die in 't echt is. Maar zelfs als die in 't echt ook zo is, verdienen die toch niet om door wat laffe fake reviews hun levenswerk belachelijk gemaakt te zien worden? Wat voor volk doet dat eigenlijk?

"Veel geld voor een gesloten bebouwing"
Mensen moeten beseffen dat vooral de locatie de prijs zet, en niet het type woning.
Uiteraard ga je in Kinrooi geen 500k voor een smal rijhuis betalen. Maar daar heb je dan ook geen treinstation op 5 minuten stappen, daar heb je geen cinema op 10 minuten fietsen, daar heb je (als je geluk hebt) 2 bussen per uur naar Bree/Peer/Genk, ... moet ik nog doorgaan?

Mensen moeten beseffen dat vooral de locatie de prijs zet, en niet het type woning.
Uiteraard ga je in Kinrooi geen 500k voor een smal rijhuis betalen. Maar daar heb je dan ook geen treinstation op 5 minuten stappen, daar heb je geen cinema op 10 minuten fietsen, daar heb je (als je geluk hebt) 2 bussen per uur naar Bree/Peer/Genk, ... moet ik nog doorgaan?
Voor die dingen moet ge niet in een centrumstad gaan wonen. In Hamont-Achel of Pelt bvb heb je wel een treinstation en cinema op 10 minuten fietsen en het voordeel om goedkoop op de buiten te wonen. Ik snap ook niet waarom je persé een premium prijs wil betalen om allemaal op een zakdoek samen te hokken. Als je daar een beetje pech hebt kan je 15 minuten lopen met je boodschappen omdat er in je straat geen parkeerplaats is. Daar zit je dan met je rijhuis van 500k. Ach ja, iedereen doet met zijn geld wat ie wil uiteindelijk hè. Wat voor de ene waardevol is, is dat voor de andere niet.

Pré-covid kon ik er nog inkomen om daar te wonen als je in die centrumsteden zou werken. Niet zover hoeven pendelen is veel geld waard. Maar de wereld is veranderd en door het thuiswerk zijn al die jobs nu zonder veel stress bereikbaar voor een groot aantal mensen.

Laatst bewerkt:
Ik woon nu wel niet in Kessel-Lo, maar dat iedereen in onze heilige Leuvenstad wil wonen kan ik goed begrijpen. Pelt:rofl:

Los van die cinema en die verpakkingsvrije winkel heeft het misschien ook wel te maken met de werkgelegenheid voor hoogopgeleiden hier (die sterk groeiende is bovendien). En natuurlijk de goede verbinding met Brussel als je hier toch niet aan de bak zou geraken.

BTW in Kessel-Lo doe je het met een bakfiets en een cambio dus de auto kan weg en van dat gebrek aan parkeerplaats of de vervelende mobiliteitsplannen heb je dan ook geen last meer.

Dan toch liever in de Limburg in een alleenstaande moderne villa met 10a tuin met in dezelfde straat 2 cafés, 2 scholen, een sportcomplex en op max 3min rijden een Delhaize , Carrefour, Aldi, Okay en Lidl. 1Min van een natuurdomein en 3min van de E313 en E314.
Maar inderdaad, de cinema is een 15min rijden met de auto.

Ieder zijn ding zeker.

Laatst bewerkt:
Los van die cinema en die verpakkingsvrije winkel heeft het misschien ook wel te maken met de werkgelegenheid voor hoogopgeleiden hier (die sterk groeiende is bovendien). En natuurlijk de goede verbinding met Brussel als je hier toch niet aan de bak zou geraken.
Om nog maar te zwijgen over de uitstekende verbinding met de luchthaven, toch een gigantische troef wanneer je halftijds in Firenze woont en bij de nationale volleybalploeg speelt.

Ook schrik voor het onbekende zeker? Hoeveel er zo graag in die vertrouwde omgeving willen blijven, ik snap er ook niets van. Zelf zes jaar gestudeerd in Leuven en ik was het daar na drie jaar al schijtebeu :unsure:

Je ziet ook hoeveel mensen afstuderen en dan toch koste wat het kost voor de unief willen werken. Als dat dan betaald op een lager niveau is het allemaal geen probleem, want ze kunnen werken voor de KULeuven!!!

Best triest eigenlijk.
Dit zo hard. Heb ooit een maand gewerkt voor de KUL voor een uitbuitloontje van 1700eur bruto. Dat was toen 1100eur netto om voltijds te werken. Tussen yuppies op Birckenstocksandalen met een partijkaart van PVDA. En die denken dus echt allemaal dat de evenaar door hun gat loopt. Hilarisch. De laatste week ziektebriefje gaan vragen aan mijn dokter.
Een paar dagen geleden stond er in het Nieuwsblad dat ze de laagste uurlonen verhoogd hebben tot 14eur (!!) bruto :wallbash:

Megainteressant artikel over de kwestie: https://www.veto.be/artikel/ku-leuven-betaalt-personeel-jarenlang-onder-wettelijke-minima

Het is uiteraard de locatie maar dan nog vind ik (voor mij persoonlijk...) dat de voordelen die jij opnoemt toch echt te karig om een half miljoen te rechtvaardigen.

Ik vraag me überhaupt af wat het profiel is van mensen die zo'n huizen kan en wil kopen? Een huis van 500k is toch echt niet weggelegd voor Jan Met de Pet, zouden zulke woningen niet vooral naar de huurmarkt gaan of zo iets?

.
Is allemaal correct, maar speelt dat ook echt effectief bij de aankoop? Als ik kijk uit de mensen uit mijn omgeving, wilden ze toch vooral daar blijven wonen, de voordelen die je opnoemt zijn gewoon mooi meegenomen.

Je zou haast beginnen denken dat er anders een subtiele tweespalt ontstaat, mensen die goede keuzes maken en mensen die in Pelt wonen.

Is allemaal correct, maar speelt dat ook echt effectief bij de aankoop? Als ik kijk uit de mensen uit mijn omgeving, wilden ze toch vooral daar blijven wonen, de voordelen die je opnoemt zijn gewoon mooi meegenomen.

Je zou haast beginnen denken dat er anders een subtiele tweespalt ontstaat, mensen die goede keuzes maken en mensen die in Pelt wonen.
Ik woon toevallig in Pelt. Ben hier speciaal komen wonen voor de rust. Als er 5 auto’s op een dag door onze straat passeren ist veel. Me like it. Ik zou voor 500k bijna 2 huizen kunnen kopen.

Ik herhaal mijzelf maar ik kan daar dus nog steeds niet bij: quasi een hálf miljóén Euro voor een *rijhuis* dat dan nog echt een klassiek oud rijhuis is ttz smal, vrij klein. Goed, ‘hun leven’ is daar maar als ik zie wat wij hebben voor 100.000 minder…. Nu ja, ik heb ook wel geen leven natuurlijk.
Locatie locatie locatie

Appartement daar gaat ook aan 400k

'wij willen ecologische' en dan kinderen en katten hebben en hout opstoken :rofl:

Dan toch liever in de Limburg in een alleenstaande moderne villa met 10a tuin met in dezelfde straat 2 cafés, 2 scholen, een sportcomplex en op max 3min rijden een Delhaize , Carrefour, Aldi, Okay en Lidl. 1Min van een natuurdomein en 3min van de E313 en E314.
Maar inderdaad, de cinema is een 15min rijden met de auto.

Ieder zijn ding zeker.
Gezien de huidige energieprijzen, ben ik blij dat ik in een niet al te groot rijhuis (in Kessel-Lo) woon. We hebben dan wel goed wat betaald voor ons huis in 2018, als ik onze gas- en elektriciteitsfactuur vergelijk met collega's, familie of vrienden en kennissen bespaar ik zo al jaarlijks minstens 1000 euro uit denk ik :]

Terug
Bovenaan