Blind Gekocht 2022

Blind Gekocht 2022

Wat is het grote probleem toch altijd met geen verwarming in de slaapkamers? Ik heb bij mijn ouders nooit verwarming gehad boven en in mijn huis nu heb ik dat ook niet, er is wel een chauffage maar we zetten die nooit aan. Je slaapt toch beter in de koude? Een paar extra dekentjes en je slaapt als een baby. Of verwarming in de badkamer, who cares? In een bureauruimte kan je eventueel nog een elektrisch vuurtje steken, maar we wonen hier ook niet op Antarctica hé.
Er was nergens deftige verwarming he. En als je ze als bureau gebruikt is dat handig. Wij hebben er hier ook geen maar met al dat thuiswerk hadden we er beter wel voorzien want zijn nu 2 bureau's geworden (nu is het even elektrische vuurtje insteken, zolang onze teller terugdraait is dat geen ramp :p)

Nee voor 6k heb je dat niet gerenoveerd, wss was dat huis ook nog niet op de markt voor ze met budgetverhoging afkwamen ook.

En naar indeling was dat ook toch niet praktisch, badkamer achter de keuken etc

maar als ge in die streek voor hun budget alleen maar huizen vindt waar ge nog eens 200k moet insteken, dan is dit toch geen slecht huis?
den beneden is, op die badkamer na, volledig instapklaar. de keuken is misschien ouderwets, maar wel bruikbaar.

waar ik hier wel gelijk in geef: die mensen doen idd de moeite om 100k extra budget te vinden, zijn dol-enthousiast over die trap... laat die dan toch gewoon staan. het is hùn huis, steek die extra paar 1000€ in iets anders.
als Bart volgende week afkomt met "we hebben keuzes moeten maken, want er was niet voor alles budget", en dan staat daar een trap die ze niet moeten hebben.... ik zou hem een lap geven.

Een goede interieurarchitect is niet iemand die zijn eigen idee doordrijft, maar iemand die vertrekt vanuit de klant. Als zij die trap fantastisch vinden, is het echt een achterlijk idee om daar budget aan te verbrassen. Bart zijn after-foto-collage op instagram zal mss minder naar zijn goesting zijn, maar dat is imo van ondergeschikt belang.

Een goede interieurarchitect is niet iemand die zijn eigen idee doordrijft, maar iemand die vertrekt vanuit de klant. Als zij die trap fantastisch vinden, is het echt een achterlijk idee om daar budget aan te verbrassen. Bart zijn after-foto-collage op instagram zal mss minder naar zijn goesting zijn, maar dat is imo van ondergeschikt belang.
Da vond ik ook raar..

"oh ik vind dit mooi!"

"Tja spijtig, ik ga het wegdoen met de extra 100k die ge hebt gegeven"

Hangt af van hoe geïsoleerd je huis is he.
Bij mijn ouders is het minimum 16 graden, da's idd ok. Ik zit in de winter op 10 graden, ik ben een koukleum dus de verwarming gaat bij mij wél op in de slaapkamers tot 18 graden.

In de badkamer gewoon een elektrische straler plaatsen is idd zeker voldoende! Ik had die gekoppeld aan een timer.
Hier is de badkamer dan weer echt altijd meeverwarmd met een deftige chauffage. Ik kan echt niet tegen een koude badkamer. Hebben het vroeger pre renovaties ook lang moeten doen met zo'n elektrische dingen en dat was nooit genoeg.

Hier is de badkamer dan weer echt altijd meeverwarmd met een deftige chauffage. Ik kan echt niet tegen een koude badkamer. Hebben het vroeger pre renovaties ook lang moeten doen met zo'n elektrische dingen en dat was nooit genoeg.
Efkes benadrukken dat mijn badkamers altijd al kleiner dan 5m2 geweest zijn, dat maakt zeker ook een verschil in opwarmsnelheid met een stralerke. 😁

Maar een goede interieur architect is ook eentje die verder kan denken dan de klant zelf. Je moet tussen de lijnen door lezen wat de klant wil zonder dat ze het expliciet uitspreken.

Mochten we het allemaal zelf kunnen verzinnen hadden we geen interieur architecten nodig he.

Neen. Een goede interieurarchitect wordt aangenomen om zijn werk. Niet om wat de toevallige klant wil. Het is aan hem om de klant te overtuigen zijn visie te kiezen. Dat zie je in alle creatieve beroepen. Iemand die pas begint en altijd naar de pijpen van de klant danst zal nooit een eigenheid en representatief portfolio opbouwen.

Neen. Een goede interieurarchitect wordt aangenomen om zijn werk. Niet om wat de toevallige klant wil. Het is aan hem om de klant te overtuigen zijn visie te kiezen. Dat zie je in alle creatieve beroepen. Iemand die pas begint en altijd naar de pijpen van de klant danst zal nooit een eigenheid en representatief portfolio opbouwen.
Akkoord, in een normale setting waarbij er onderling overleg is en je op voorhand 3D renders etc ziet. Niet in dit format. En al zeker niet als elke euro zo nuttig mogelijk gespendeerd moet worden. Bart zou blij moeten zijn dat hij geen geld moet geven aan een nieuwe trap, meer budget voor de rest! :)

Ik begrijp honkvast zijn tot op zekere hoogte maar ik begrijp niet dat je in een - weliswaar gerenoveerd - arbeidershuis aan premium prijs gaat wonen als je een paar tikken verder zo veel meer kan hebben? Maar dat is wel iets dat veel voorkomt als ik Blind Gekocht al een paar jaar zie.

Je ziet dat zoveel in Blind Gekocht omdat héél veel mensen locatie belangrijker vinden dan het huis waar ze effectief in wonen. Je kan je misschien afvragen waarom er zoveel mensen in steden en appartementen wonen, dat zijn mensen die locatie boven kot verkiezen.

Waarom willen zoveel mensen opt Zuid wonen terwijl je 3kilometer naar het zuiden veel meer huis voor je geld krijgt? Nu zitten die op 5minuten fietsen van het centrum van Leuven waar hun leven zich afspeelt, voor mij is dat ook een hele luxe.

Akkoord, in een normale setting waarbij er onderling overleg is en je op voorhand 3D renders etc ziet. Niet in dit format. En al zeker niet als elke euro zo nuttig mogelijk gespendeerd moet worden. Bart zou blij moeten zijn dat hij geen geld moet geven aan een nieuwe trap, meer budget voor de rest! :)

Heel het programma gaat over oudere woningen die volledig gerestyled/oppervlakkig renoveerd worden :unsure:

Heel het programma gaat over oudere woningen die volledig gerestyled/oppervlakkig renoveerd worden :unsure:
ja, maar hij heeft altijd geld te kort, en moet altijd *moeilijke keuzes maken*
als ge dan geld wilt uitgeven om een trap weg te doen die de bewoners fantastisch vinden...

als ge dan geld wilt uitgeven om een trap weg te doen die de bewoners fantastisch vinden...
Kan ook zijn dat hij die volledig moet verplaatsen omwille van een totaal andere indeling van zowel gelijkvloers als eerste verdieping he. Een open trap neemt anders ruimte in dan een gewone trap.

Dat vond ik ook raar, zij waren weg van die trap (die jaren vijftig/zestig is heel in trek nu) en dat gaan ze dan eventueel weg doen?

Da vond ik ook raar..

"oh ik vind dit mooi!"

"Tja spijtig, ik ga het wegdoen met de extra 100k die ge hebt gegeven"
Hij heeft gezegd 'ik ga er iets mee doen' en niet 'ik breek hem volledig af'

We zullen zien, mss dat de leuning het overleefd en dat het een gesloten trap wordt met kasten onder ofzo

Die trap gaat hoogst wrslk verplaatst worden.
En dan nog, die trap past toch echt niet in een moderne nieuwe restyling.

Strenge reacties op de tuin hier, vind ik. Zet daar wat schermen en je ziet de rommel van de buur niet meer. Ook deftig qua grootte. Voor een rijhuis is dit zeker ok.

Toen ze ineens 100k extra konden lenen, dacht ik eigenlijk meteen dat de ouders een persoonlijke lening hebben toegeschoten, en dan misschien een deel aangevuld met extra lening bij de bank. Ik vond het toch ook maar absurd dat ze dat zo ineens klaar speelden.

Laatst bewerkt:
Strenge reacties op de tuin hier, vind ik. Zet daar wat schermen en je ziet de rommel van de buur niet meer. Ook deftig qua grootte. Voor een rijhuis is dit zeker ok.

Toen ze ineens 100k extra konden lenen, dacht ik eigenlijk meteen dat de ouders een persoonlijke lening hebben toegeschoten, en dan misschien een deel aangevuld met extra lening bij de bank. Ik vond het toch ook maar absurd dat ze dat zo ineens klaar speelden.
Het is die vorm. Hij is groot genoeg om een tuinfeest te geven, maar je gaat moeten zitten zoals in een Nero-strip: 1 lange tafel en iedereen op een rij. Je hebt echt niets aan zo'n hof, dat is een lange streep gras in het beste geval.

Terug
Bovenaan