poeperman
Well-known member
't is een Grail hé, geen GrizlLiefst ook een selfie er bij waar we uw houthakkershemd en mooi getrimde baard kunnen zien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
't is een Grail hé, geen GrizlLiefst ook een selfie er bij waar we uw houthakkershemd en mooi getrimde baard kunnen zien.
Dan isn't toch een Vive le Velo T-shirt met een StuBru koersbroek hé, niet?t is een Grail hé
Hoe groot ben je zelf?
Ik heb een Endurace met 1 dunne spacer. De dustcap is ook wel al een dikke cm dik.Hoe groot ben je zelf?
Momenteel ook aan het kijken voor een Endurace, maar ik twijfel tussen een L en een XL.
Ik heb dezelfde fiets, hetzelfde zalige kleurIk heb een Endurace met 1 dunne spacer. De dustcap is ook wel al een dikke cm dik.
1m85 - 89bbl (ietsje langer dan gemiddeld). De fiets voelt relatief groot aan, dus als je (en dat is natuurlijk heel arbitrair) niet groter bent dan 1m90 zou ik al zeker geen XL nemen. Ben je rond de 1m80-1m82 (ik vermoed van niet ,want je overweegt een XL) dan neem je volgens mij best een M.
EDIT: hier een foto (vanop p.1 in dit topic)
187cm en 91cm bbl. Ik had wat schrik dat de L niet genoeg zou zijn wegens mijn lange armen en benen, maar Canyon's vallen groot uit. De fiets zit perfect.Hoe groot ben je zelf?
Momenteel ook aan het kijken voor een Endurace, maar ik twijfel tussen een L en een XL.
Als hij zo staat zal hij vrijwel identiek, zoniet beter, zijn qua aerodynamica vs een aero racer met 3cm spacers.Aërodynamica zal niet het beste zijn uiteraard.
De roadmachine is een comfort racer/ endurance bike in de eerste plaats. Maar blijkt toch echt wel goed te rijden.
Zelfs zo goed dat sommige hem verkiezen boven de teammachine.
dat is mijn gevoel ook altijd... Bij een Roubaix vs Tarmac is dat nog anders, maar als ik die Roadmachine zo zie, of zelfs mijn Endurace... Dat doet echt niet onder voor een echte racer.Als hij zo staat zal hij vrijwel identiek, zoniet beter, zijn qua aerodynamica vs een aero racer met 3cm spacers.
@Roadmachine knappe fiets!
Er speelt meer dan enkel maar die spacers natuurlijk.Als hij zo staat zal hij vrijwel identiek, zoniet beter, zijn qua aerodynamica vs een aero racer met 3cm spacers.
@Roadmachine knappe fiets!
Uiteraard speelt er meer dan enkel de spacers, ik heb ook niet gezegd dat dat het enige verschil is.Er speelt meer dan enkel maar die spacers natuurlijk.
Zo een roadmachine is qua geometrie in volgende zaken verschillende zaken verschillend:
Hogere stack, seatpost angle die hoger is en dus rechter, een heel stuk langere wheelbase, langere voorvork en iets slappere hoek met de voorvork. Ook zijn de buisvormen minder op aero gericht.
Trouwens het verschil tussen een tarmac en een teammachine maken het heel duidelijk. De tarmac is qua stack een heel stuk lager, maar die hanteert een stem die in een hoek naar boven gaat terwijl de teammachine een rechte stem heeft. Zo is de effectieve drop quasi identiek ook al is de stack zeer verschillend.
Het frontaal oppervlak is dus zeer gelijkaardig van de stem onder een hoek.
Dat maakt 'm eigenlijk "agressiever"... hoe meer je naar een aerobike neigt, hoe hoger de STA. De profs willen ook zo ver mogelijk naar voren zitten binnen hetgeen toegelaten is door de UCI.seatpost angle die hoger is en dus rechter
Tja ze maken nu eenmaal geen grotere kadersDat maakt 'm eigenlijk "agressiever"... hoe meer je naar een aerobike neigt, hoe hoger de STA. De profs willen ook zo ver mogelijk naar voren zitten binnen hetgeen toegelaten is door de UCI.
Triatlonbikes hebben vaak een STA van 80° en meer.
Voor de rest volg ik je wel, maar hetgeen @langun en ik zeggen klopt ook gewoon.
Vooral het argument dat spacers ook uw effectieve reach verkleinen heb ik al 100 keer moeten brengen als voorzitter van de spacerpolitie.
Iedereen doet zijn goesting natuurlijk, maar een fiets heeft een bepaalde geometrie, om een bepaalde reden. Spacertorens, korte stems, zadelpennen met negatieve setback,... zijn lapmiddelen en tonen gewoon dat je niet de juiste fiets hebt
Heel knap machine! Toch ook nog altijd heel tevreden met mijne ‘oude’ 105 Roadmachine!Bolide eindelijk op punt. Stem plat en nieuwe wielset. Wat een verschil tubeless . 8.1kilo, had gehoopt lichter met de nieuwe wielset maargoed, hoge wielen, disc, di2 en powermeter, we kunnen ni klagen. Zelf nog genoeg kilo’s die er af kunnen .
BMC Roadmachine 01 four van 2020 in maat 54, foto van ritje deze avond!
Klopt, aan de bankskes in Viersel ;-)Heel knap machine! Toch ook nog altijd heel tevreden met mijne ‘oude’ 105 Roadmachine!
Btw, getrokken aan het kanaal in Viersel?